Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Babar

Startat av Beck, 24 oktober 2006 kl. 16:58:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Historielektions Soveren

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 15 juli 2024 kl. 01:00:40Ja, det måste nog vara en av de mest utförliga, när t.o.m. översättningen har en datering.  ;D

Noshörningsvakt är korrekt och GAM.DAM ska vara Gamla damen.
Hur fick du tag på en så komplett lista? Den är ju dubbad av Videobolaget och de brukar ju inte ha några listor alls
En kille som ångrar att han sov på lektionerna

Oscar Isaksson

Citat från: Historielektions Soveren skrivet 15 juli 2024 kl. 01:05:19Hur fick du tag på en så komplett lista? Den är ju dubbad av Videobolaget och de brukar ju inte ha några listor alls
Den är mödosamt och kärleksfullt hopsnickrad av flera källor, så det var mest att lägga pussel och lyssna. Tur var det att vi har tillgång gamla credits i grupp från när den gick i TV över vilka som medverkar. Sen I det svenska manuset fanns det uppskrivet förnamn på sina ställen, så det underlättade när det skulle prickas in vem som gjorde vilken roll.

Men det som jag funderar över är, varför översättaren har lite namn på skådespelare nerklottrat i rollförteckningen, får mig att undra om Pethra Larsson hade mer inblick i produktionen än som bara översättare.

gstone

Jag köpte två Babar DVDer idag 

Vi får si vilka rösterna är på dom :)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Beck

Babar visades som en del av Bennys badrum på Kanal 5 mellan 1995 och 1997, tillsammans med Denver!
Är det någon som har hela avsnitt med Bennys badrum?

Klicka till 6:54!  :D

gstone

Jag köpte dom här två idag 

Oscar Isaksson

@Daniel Hofverberg Jag ställer mig frågande och tveksam till listan över Sun studios dubbning. Jag hör inte att det skulle vara Carl Johan Rehbinder som Pompador, jag hör bara Mats Qviström.
(känns ologiskt och oekonomiskt för Sun Studio-budget att ha med Rehbinder i bara en roll ::))

Sen saknar jag Helen Sjöholm och Anja Schmidt i listan.

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 25 februari 2025 kl. 03:36:14@Daniel Hofverberg Jag ställer mig frågande och tveksam till listan över Sun studios dubbning. Jag hör inte att det skulle vara Carl Johan Rehbinder som Pompador, jag hör bara Mats Qviström.
(känns ologiskt och oekonomiskt för Sun Studio-budget att ha med Rehbinder i bara en roll ::))

Sen saknar jag Helen Sjöholm och Anja Schmidt i listan.
Jag kommer på rak arm inte ihåg varifrån mina uppgifter kommer, så jag kan varken säga bu eller bä just nu. Och själv har jag ingen aning hur Carl-Johan Rehbinder låter spontant, så jag kan inte uttala mig...

Men jag tar tacksamt emot en mer komplett lista, om du kan få fram något. :)

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 februari 2025 kl. 08:29:04Jag kommer på rak arm inte ihåg varifrån mina uppgifter kommer, så jag kan varken säga bu eller bä just nu. Och själv har jag ingen aning hur Carl-Johan Rehbinder låter spontant, så jag kan inte uttala mig...

Men jag tar tacksamt emot en mer komplett lista, om du kan få fram något. :)

Hade en gammal liggande, som jag lyssnat mig till.

Babar - Kenneth Milldoff
Celeste - Anja Schmidt
Pom - Håkan Mohede
Flora - Helen Sjöholm
Alexander - Mats Qviström
Isabelle - Helen Sjöholm
Arthur - Mats Qviström
Zephir - Dan Bratt
Madame - Anja Schmidt
Cornelius - Håkan Mohede
Pompadour - Mats Qviström
Rataxes - Håkan Mohede
Lady Rataxes - Anja Schmidt
Basil - Mats Qviström
Victor - Håkan Mohede

Kanske borde sammanställa en utförligare lista över KM Studio...

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 25 februari 2025 kl. 14:32:02Hade en gammal liggande, som jag lyssnat mig till.

Babar - Kenneth Milldoff
Celeste - Anja Schmidt
Pom - Håkan Mohede
Flora - Helen Sjöholm
Isabelle - Helen Sjöholm
Arthur - Mats Qviström
Zephir - Dan Bratt
Madame - Anja Schmidt
Cornelius - Håkan Mohede
Rataxes - Håkan Mohede
Basil - Mats Qviström
Victor - Håkan Mohede
men tack så mycket

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 25 februari 2025 kl. 14:32:02Kanske borde sammanställa en utförligare lista över KM Studio...
gärna

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 25 februari 2025 kl. 14:32:02Hade en gammal liggande, som jag lyssnat mig till.

Babar - Kenneth Milldoff
Celeste - Anja Schmidt
Pom - Håkan Mohede
Flora - Helen Sjöholm
Isabelle - Helen Sjöholm
Arthur - Mats Qviström
Zephir - Dan Bratt
Madame - Anja Schmidt
Cornelius - Håkan Mohede
Rataxes - Håkan Mohede
Basil - Mats Qviström
Victor - Håkan Mohede

Kanske borde sammanställa en utförligare lista över KM Studio...
Kankser även CGI babar Lill Bans och Per Myberg är med i den och jag har länge undrat vilka dom kan tänkas spela :)

gstone

Citat från: gstone skrivet 25 februari 2025 kl. 14:47:56Kankser även CGI babar Lill Bans och Per Myberg är med i den och jag har länge undrat vilka dom kan tänkas spela :)
även Magnus häernstam och Sture Ström och Rico Rönnbäck

Oscar Isaksson

Citat från: gstone skrivet 25 februari 2025 kl. 14:47:56Kankser även CGI babar Lill Bans och Per Myberg är med i den och jag har länge undrat vilka dom kan tänkas spela :)
Det är en sån dubbning @Daniel Hofverberg kan fråga Henrik Bennetter om.

gstone

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 25 februari 2025 kl. 14:51:56Det är en sån dubbning @Daniel Hofverberg kan fråga Henrik Bennetter om.
Bra idé - jag skulle just maila Henrik, så jag skriver upp den på listan. Vad är det serien heter?