Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Håkan Mohede

Startat av Elios, 8 september 2024 kl. 09:30:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 25 februari 2025 kl. 15:16:15@Daniel Hofverberg hade du frågat Håkan om Ulysses 31 där han spelar Nono (den lille röda roboten)?
https://youtu.be/mQhpDRLDj0c?si=Ish5Jk0VBYGaH4yh

Jag gissar på att den kanske eventuellt är inspelad hos Mastersound Recording Studios AB, Skurup
Jag tror faktiskt att jag glömde bort att frågan Håkan om det. Jag ska fråga honom, då jag ändå ska maila tillbaka och påminna om det utlovade svaret sen senast. :)

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 februari 2025 kl. 20:57:34Jag tror faktiskt att jag glömde bort att frågan Håkan om det. Jag ska fråga honom, då jag ändå ska maila tillbaka och påminna om det utlovade svaret sen senast. :)
Vem var instruktör och vart dubbades Mario som nog är Håkans mest kända roll?

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 25 februari 2025 kl. 21:02:03Vem var instruktör och vart dubbades Mario som nog är Håkans mest kända roll?
Är det för VHS-utgåvor eller dubbningen på FilmNet där han medverkar...? För själv kommer jag inte ihåg Håkan i Super Mario...

Will Siv

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 25 februari 2025 kl. 21:02:03Vem var instruktör och vart dubbades Mario som nog är Håkans mest kända roll?
"mest kända roll"  ???

ok, Mario är kanske den mest kända karaktären han spelat, men många (av oss) känner nog mer igen han som Dupontarna, Lampan (i "Den Modiga Lilla Brödrosten"), Scrappy Doo, Devon (i "Quest for Camelot ") och många extra roller i Köpenhamns dubbningar (Sun Studio, Adaptor, Select Audio).
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 februari 2025 kl. 21:06:16Är det för VHS-utgåvor eller dubbningen på FilmNet där han medverkar...? För själv kommer jag inte ihåg Håkan i Super Mario...
@MOA kan du hjälpa till här......
- what.

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 februari 2025 kl. 21:06:16Är det för VHS-utgåvor eller dubbningen på FilmNet där han medverkar...? För själv kommer jag inte ihåg Håkan i Super Mario...
Du tänker på fel serie, det är inte The Super Mario Bros. Super Show! han medverkar i utan Super Mario 3 serien som dubbades för Scanbox/Filmkompaniets VHS utgåvor.

DingoPictures2005

https://youtube.com/playlist?list=PLxFcguXyn2GqZhdcXT2-4r_KUtNLmRb_H&si=UyGPNl61yToSP6bG
Denna, Håkan spelar Mario och diverse koppalings i serien.

gstone

mest kända roll ???
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

DingoPictures2005

Citat från: Will Siv skrivet 25 februari 2025 kl. 21:07:11"mest kända roll"  ???

ok, Mario är kanske den mest kända karaktären han spelat, men många (av oss) känner nog mer igen han som Dupontarna, Lampan (i "Den Modiga Lilla Brödrosten"), Scrappy Doo, Devon (i "Quest for Camelot ") och många extra roller i Köpenhamns dubbningar (Sun Studio, Adaptor, Select Audio).@MOA kan du hjälpa till här......
Det är väl hans mest kända roll?
Ok yes du har en väldigt bra poäng men i mitt tycke så är Mario den mest ihågkomna rollen Håkan gjort.

Den Modiga Lilla Brödrosten har jag bara sett på Engelska.

Kampen om Camelot, mediocre film inget speciellt och där är hursomhelst Myrra Malmberg's sångröst det mest ihågkommbara från

Scooby Doo och Scrappy Doo hade jag ett avsnitt av på vhs som liten men den filmen förstördes den pissiga Daewoo spelaren mamma hade.

Därav är Mario den mest ikoniska rösten för mig då jag såg den flera gånger som liten.

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 25 februari 2025 kl. 21:37:09Det är väl hans mest kända roll?
Ok yes du har en väldigt bra poäng men i mitt tycke så är Mario den mest ihågkomna rollen Håkan gjort.

Kampen om Camelot, mediocre film inget speciellt och där är hursomhelst Myrra Malmberg's sångröst det mest ihågkommbara från

Scooby Doo och Scrappy Doo hade jag ett avsnitt av på vhs som liten men den filmen förstördes den pissiga Daewoo spelaren mamma hade.

Därav är Mario den mest ikoniska rösten för mig då jag såg den flera gånger som liten.
Kampen om Camelot är han bästa tycker jag men ok

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 25 februari 2025 kl. 21:37:09Det är väl hans mest kända roll?

Den Modiga Lilla Brödrosten eller Kampen om Camelot skulle jag säga är hans mest kända roll"

Den Modiga Lilla Brödrosten är i alla fall dubbningen jag gillar honon mest i , han passar också jätte bra som Scrappy Doo

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 25 februari 2025 kl. 21:12:21Du tänker på fel serie, det är inte The Super Mario Bros. Super Show! han medverkar i utan Super Mario 3 serien som dubbades för Scanbox/Filmkompaniets VHS utgåvor.
Okej, finns det bara en dubbning av Super Mario 3?

Jag kan fråga Håkan om den.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 februari 2025 kl. 23:03:13Okej, finns det bara en dubbning av Super Mario 3?

Jag kan fråga Håkan om den.
nu har varit nog snart frågat honom alla filmer som han någonsin regisserat dubbningen till ;D
kan inte komma på så många fler.
Hade han ingen info Den Magiska Resan förresten ?

gstone

Alla dom där goodtimes filmerna lär ju ha ungefär samma ensemble då dom nog dubbade ett svep

gstone

tror du han dubbade den här ?