Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Wicked (2024)

Startat av gstone, 12 februari 2024 kl. 07:12:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: A skrivet 13 februari 2025 kl. 21:05:17Ja fast det har det stått hela tiden och bilden de använder är ju en mock up till skillnad från de andra som har bilder på faktiska omslaget.
Dessutom står det bara svenska och engelska som ljudspår, och det är knappast troligt att den svenska dubbningen skulle finnas med men inte den norska, danska och finska.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 februari 2025 kl. 21:16:38Dessutom står det bara svenska och engelska som ljudspår, och det är knappast troligt att den svenska dubbningen skulle finnas med men inte den norska, danska och finska.
appectrar du aldrig något på enbart tro
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 13 februari 2025 kl. 21:18:42appectrar du aldrig något på enbart tro
Nu förstår jag inte ett ord av vad du skriver...?

Simon Axelsson

Mycket riktigt ingick inga utav de nordiska dubbningarna på Blu-Ray:n tyvärr. 
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 26 februari 2025 kl. 00:05:34Mycket riktigt ingick inga utav de nordiska dubbningarna på Blu-Ray:n tyvärr.
🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬skit skit skit 

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 26 februari 2025 kl. 00:05:34Mycket riktigt ingick inga utav de nordiska dubbningarna på Blu-Ray:n tyvärr.
Tyvärr ingen större förvåning, nu när omslagen har funnits tillgängliga länge, men tack för bekräftelsen.

Mycket tråkigt att man valt att hoppa över alla nordiska dubbningar på Blu-Ray - då börjar det kännas som att min gissning inte var så tokig trots allt; att man avsiktligt väljer att försämra Blu-Ray-utgåvor för att färre personer ska köpa filmen på Blu-Ray, för att därmed få argument för att sluta ge ut filmer fysiskt... :'(

Vi borde väl kunna förutsätta att alla nordiska ljudspår kommer finnas med på alla eller de flesta digitala köptjänster, men det är ändå en väldigt tråkig utveckling. På SF Anytime har ju filmen än så länge bara danskt och engelskt ljudspår, men det beror säkerligen på att filmen redan släppts i Danmark - den 24 mars ska filmen släppas som digital köpfilm i Sverige, så senast då bör väl svenskt, norskt och finskt ljudspår (och textspår) dyka upp.

gstone

Fatter varför folk vill ta livet av sig nu 🤬🤬🤬🤬😭😭😭

jag hatar världen 🤬

gstone

Jag hatar allt och vill dö

Världen är ett helvetshåll

gstone

Det finns ingen glädje kvar i världen mitt liv är slutar 😭😭😭😭😭

gstone

Jag kommer behöva läggas in på mentalsjukhus 😭😭😭😭😭😩

jag vet inte hur jag ska vidare.

gstone

Ni tror kanske jag överdriver, men jag är autistisk.

gstone

Det kan inte vara sant 🤦�♂️ 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭❗️

det är över det är helt enkelt över 

jag kommer nog spendera resten av livet liggande i sängen och gråta 

jag vill inte lämna mitt rum mer..................................

A

Citat från: gstone skrivet 26 februari 2025 kl. 01:10:44Det kan inte vara sant 🤦�♂️ 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭❗️

Du kan ju göra en egen DVD/Blu-Ray när den kommer på streaming.

Daniel Hofverberg

Citat från: A skrivet 27 februari 2025 kl. 08:24:34Du kan ju göra en egen DVD/Blu-Ray när den kommer på streaming.
Har man köpt Wicked både på Blu-Ray och som digital köpfilm är det ju också fullt möjligt att flytta över det svenska ljudspåret från det digitala köpet och lägga till på Blu-Ray-utgåvan (och bränna ut en ny skiva); för att få full Blu-Ray-kvalitet på bilden (bild på Blu-Ray är ju trots allt generellt sett är bättre än på VoD, och betydligt högre bitrate) och få med svenskt tal.

Det medför förstås en extra kostnad för att köpa filmen två gånger, och man gör det inte direkt på en fikarast, men det är fullt görbart.

Nöjer man sig med ungefär samma kvalitet som på digital köpfilm, så blir det ju billigare (inga dubbla köp) och enklare att bara konvertera och bränna ut en Blu-Ray med filmen med svenskt tal. Det är ingen större konst, bara man köpt filmen från någonstans där det är möjligt (antingen gratis eller via kommersiella program) att komma runt DRM-skyddet och kunna ladda hem filmen utan skydd.

Citat från: gstone skrivet 26 februari 2025 kl. 01:10:44Det kan inte vara sant 🤦�♂️ 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭❗️

Överdriver du inte lite nu...? Känner du starkt borde du kanske överväga psykologhjälp.

För det första är det ju i dagens läge långt ifrån självklart att en film ens släpps fysiskt överhuvudtaget, och mängder av filmer släpps bara digitalt - för några månader sedan visste vi ju ännu inte om Wicked ens skulle släppas fysiskt någonstans.

Och för det andra är det ju inte direkt någon nyhet - sedan vi fått se omslagen och sett att det inte stod listat svenskt, norskt, danskt eller finskt tal, så har vi ju vetat om att det var 99% säkert att de nordiska dubbningarna skulle saknas. Det är förstås inte bra för det, men du har ju kunnat förbereda dig på det faktumet i minst en månad.

Epiphany

En Holländare berättade att deras version också saknas på DVDn och Bluray 

SF släpper filmen Mars 24:
 - Det hade varit okaraktäristiskt av den hemsidan att exkludera den Svenska versionen