Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Uppdateringar av creditlistor på Dubbningshemsidan

Startat av Disneyfantasten, 24 november 2022 kl. 21:58:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 25 februari 2025 kl. 23:02:23För Snobben kom hem!
Kan du lägga till låtlista med vilka som framför låtarna?
https://www.discogs.com/release/8567407-Various-Snobben-Kom-Hem/image/SW1hZ2U6MzcyNzA1MDA=

Vill även påminna om MediaDubb credits för Räddningspatrullen.

@Daniel Hofverberg
Jaså, jag kom inte ihåg att det fanns några sånger i Snobben, kom hem!... Måste vara för länge sedan jag såg filmen...

Har du länk till där uppgifter om Media Dubbs dubbning av Piff & Puff - Räddningspatrullen finns? Jag försökte leta i torsdags inför den förra uppdateringen, men kunde inte hitta åt tråden/inlägget då... :(

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet 25 februari 2025 kl. 23:09:28äntligen kändisar i snobben
Pierre var en väldigt bra sångare🙂, dock så dog han tyvärr alldeles för ung då han hade oturen att vara ombord på M/S Estonia när hon sjönk.

Håkan Thanger är ett namn jag hört som jag inte kan koppla varifrån.

Resten är för mig okända😅.

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 februari 2025 kl. 23:13:53Jaså, jag kom inte ihåg att det fanns några sånger i Snobben, kom hem!... Måste vara för länge sedan jag såg filmen...
Albumet har digitaliserats och lagts ut på Oscar Isakssons kanal.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 februari 2025 kl. 23:13:53Har du länk till där uppgifter om Media Dubbs dubbning av Piff & Puff - Räddningspatrullen finns? Jag försökte leta i torsdags inför den förra uppdateringen, men kunde inte hitta åt tråden/inlägget då... :(
Ahh den listan är från röstidentifiering 😕.
Men jag borde kunna hitta träden.
Då flera medlemmar gjort fel när det kommer till röstidentifiering så är det inte särskilt pålitligt.
Jag vet att en viss person i tråden som jag inte tänker namnge påstod att Doktor Gryms Labbråtta spelades av Andreas Nilsson, vilket jag hörde med 99,9% säkerhet spelas av Per Sandborgh, något jag kan satsa alla pengar i världen på.

DingoPictures2005

Citat från: BPS skrivet 25 februari 2025 kl. 23:16:55Albumet har digitaliserats och lagts ut på Oscar Isakssons kanal.

Jag har för mig att hela filmen är lost media dock?
Enligt Osis finns en defekt kopia med hemskt ljud bevarat hos KB.

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 februari 2025 kl. 23:13:53Har du länk till där uppgifter om Media Dubbs dubbning av Piff & Puff - Räddningspatrullen finns? Jag försökte leta i torsdags inför den förra uppdateringen, men kunde inte hitta åt tråden/inlägget då... :(
Ursäkta att jag petar in. Men hur skulle det underlätta för dig att hitta, när man postar nya creditlistor och informationuppdateringar på forumet, "färdiga" för publicering?

DingoPictures2005

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 25 februari 2025 kl. 23:25:37Ursäkta att jag petar in. Men hur skulle det underlätta för dig att hitta, när man postar nya creditlistor och informationuppdateringar på forumet, "färdiga" för publicering?
Tror han menar tråden där rösterna nämns.

Oscar Isaksson

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 25 februari 2025 kl. 23:31:34Tror han menar tråden där rösterna nämns.
Jo det förstår jag. Tänkte lite större bara. Det är ju lätt att credits som postas på forumet ibland begravs under diskussioner och ämnen. Så de tyvärr missas. Tänker att det skulle vara bra med ett system så det blev lättare att hitta, så man inte behöver leta ihjäl sig.

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 25 februari 2025 kl. 23:51:09Jo det förstår jag. Tänkte lite större bara. Det är ju lätt att credits som postas på forumet ibland begravs under diskussioner och ämnen. Så de tyvärr missas. Tänker att det skulle vara bra med ett system så det blev lättare att hitta, så man inte behöver leta ihjäl sig.
Ja, det är en mycket bra och relevant fråga. En gång i tiden var ju Bidra med creditlistor en passande tråd, men nu när den börjat bli så vansinnigt lång så att ingen orkar bläddra igenom alla 102 sidor så börjar det vara en mycket bra fråga; och jag har tyvärr inget bra svar just nu...

Vid någorlunda korta trådar om specifika filmer, som inte svämmar över med mängder av sidor, är förmodligen dessa trådar bästa chansen att man inte ska missa något - men det fungerar ju sämre vid lååånga trådar och stora utsvävningar och diskussioner.

Det tål att funderas över. :)

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 25 februari 2025 kl. 23:22:07Ahh den listan är från röstidentifiering 😕.
Men jag borde kunna hitta träden.
Då flera medlemmar gjort fel när det kommer till röstidentifiering så är det inte särskilt pålitligt.
Jag vet att en viss person i tråden som jag inte tänker namnge påstod att Doktor Gryms Labbråtta spelades av Andreas Nilsson, vilket jag hörde med 99,9% säkerhet spelas av Per Sandborgh, något jag kan satsa alla pengar i världen på.
Just därför vore det bra om du kunde hitta åt något inlägg/tråd med uppgifter som känns tillförlitliga, då det som sagt säkert har postats motstridiga uppgifter i åratal...

Regissör och översättare (utöver dubbningsstudio) vet jag med säkerhet, men det är tyvärr så långt som mina omedelbara kunskaper sträcker sig.

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 februari 2025 kl. 00:20:20Ja, det är en mycket bra och relevant fråga. En gång i tiden var ju Bidra med creditlistor en passande tråd, men nu när den börjat bli så vansinnigt lång så att ingen orkar bläddra igenom alla 102 sidor så börjar det vara en mycket bra fråga; och jag har tyvärr inget bra svar just nu...

Vid någorlunda korta trådar om specifika filmer, som inte svämmar över med mängder av sidor, är förmodligen dessa trådar bästa chansen att man inte ska missa något - men det fungerar ju sämre vid lååånga trådar och stora utsvävningar och diskussioner.

Det tål att funderas över. :)
Haha, jag kan ju inte direkt tagga dig i varje sketet litet creditinlägg, som jag anser är färdigt för att publiceras på hemsidan. ;D ::)

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 februari 2025 kl. 00:20:20Det tål att funderas över. :)
Just därför vore det bra om du kunde hitta åt något inlägg/tråd med uppgifter som känns tillförlitliga, då det som sagt säkert har postats motstridiga uppgifter i åratal...

Regissör och översättare (utöver dubbningsstudio) vet jag med säkerhet, men det är tyvärr så långt som mina omedelbara kunskaper sträcker sig.
Jag vet att en person jag inte tänker namnge hörde jäääätte fel, den personen skrev också felaktiga identifieringar hen gjort som fakta.
Däribland skrev hen att Labbråttan spelades av Andreas Nilsson vilket jag hörde med 99,9% procent säkerhet görs av Per Sandborgh, Per's röst är omöjlig att ta miste på.

@Oscar Isaksson och @Erika kanske kan lyssna igenom alla uppladdade avsnitt och göra en sammanställning?

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 februari 2025 kl. 00:20:20Just därför vore det bra om du kunde hitta åt något inlägg/tråd med uppgifter som känns tillförlitliga, då det som sagt säkert har postats motstridiga uppgifter i åratal...

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 26 februari 2025 kl. 07:14:37Jag vet att en person jag inte tänker namnge hörde jäääätte fel, den personen skrev också felaktiga identifieringar hen gjort som fakta.
Däribland skrev hen att Labbråttan spelades av Andreas Nilsson vilket jag hörde med 99,9% procent säkerhet görs av Per Sandborgh, Per's röst är omöjlig att ta miste på.

@Oscar Isaksson och @Erika kanske kan lyssna igenom alla uppladdade avsnitt och göra en sammanställning?

Hur utförlig eller noggrann behöver listan vara, för man kommer ganska långt på det här:

Svenska röster:
PiffLena Ericsson
PuffSteve Kratz
PärlanLena Ericsson
OskarJohan Hedenberg
SvinpälsPer Sandborgh
ÖdlisHasse Jonsson
RaggeReine Brynolfsson
BullenAndreas Nilsson
Doktor GrymAndreas Nilsson

övriga röster:
Johan Wahlström
Maria Weisby

samt ovanstående skådespelare i övriga roller

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 26 februari 2025 kl. 10:26:51Hur utförlig eller noggrann behöver listan vara, för man kommer ganska långt på det här:

Svenska röster:
PiffLena Ericsson
PuffSteve Kratz
PärlanLena Ericsson
OskarJohan Hedenberg
SvinpälsPer Sandborgh
ÖdlisHasse Jonsson
RaggeReine Brynolfsson
BullenAndreas Nilsson

övriga röster:
Johan Wahlström
Maria Weisby

Tack. Det borde väl räcka ganska långt, eller finns det återkommande roller (som medverkar i flera avsnitt) som inte står med där...? Det var inte direkt igår jag såg Räddningspatrullen senast, så jag kan ha glömt bort återkommande rollfigurer...

Erik Friman

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 26 februari 2025 kl. 10:26:51Hur utförlig eller noggrann behöver listan vara, för man kommer ganska långt på det här:

Svenska röster:
PiffLena Ericsson
PuffSteve Kratz
PärlanLena Ericsson
OskarJohan Hedenberg
SvinpälsPer Sandborgh
ÖdlisHasse Jonsson
RaggeReine Brynolfsson
BullenAndreas Nilsson

övriga röster:
Johan Wahlström
Maria Weisby

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 februari 2025 kl. 10:41:26Tack. Det borde väl räcka ganska långt, eller finns det återkommande roller (som medverkar i flera avsnitt) som inte står med där...? Det var inte direkt igår jag såg Räddningspatrullen senast, så jag kan ha glömt bort återkommande rollfigurer...
Poliserna Sergeant Spinelli, Officer Kirby och Officer Muldoon brukar återkomma.
https://disney.fandom.com/wiki/Sergeant_Spinelli
https://disney.fandom.com/wiki/Officer_Kirby_and_Officer_Muldoon

Rösterna görs av
Sergeant Spinelli - Johan Wahlström
Officer Kirby - Per Sandborgh
Officer Muldoon - Steve Kratz