Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Sluta stjäla andras jobb [Stupid people] här och på Internet

Startat av Jabberjaw, 15 juli 2023 kl. 00:02:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Citat från: Jonas9881 skrivet 15 mars 2025 kl. 19:56:49Från vem har han snot ifrån nu då?

Det verkar vara olika intron av olika slag.
Han har laddat ned andras material satt ihop och lagt upp, visst jag hade kunnat köpa vattenstämpeln om han hade digitaliserat allt själv men det har han inte.

Jag kan också köpa uppladdningen om den inte varit vattenstämplad

MOA

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet 16 mars 2025 kl. 18:33:08Har hittat en till plagierare & verkar dessutom sno nostalgitöntens videor
https://www.youtube.com/@Rollos81/videos
Det lär vara Nostalgi kanalens nya konto😕

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 16 mars 2025 kl. 22:01:02Det lär vara Nostalgi kanalens nya konto😕
Denna personen lägger ut pilsnerfilmer också, hade tänkt digitalisera Simon i Backabo som jag äntligen (förhoppningsvis) hittat.
Men jag är ingen som tänker digitalisera för andra ska pissa på mitt arbete.

A

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 16 mars 2025 kl. 22:03:59Denna personen lägger ut pilsnerfilmer också, hade tänkt digitalisera Simon i Backabo som jag äntligen (förhoppningsvis) hittat.
Om de som stjäl innehåll kan lägga sina egna vattenstämplar på grejer Varför gör inte du det?

Jonas9881

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 16 mars 2025 kl. 22:03:59Denna personen lägger ut pilsnerfilmer också, hade tänkt digitalisera Simon i Backabo som jag äntligen (förhoppningsvis) hittat.
Om du syftar på Åsa-nisse filmerna, så är det nog från tv4play då dom är den ända tjänsten som har flest av Åsa-nisse filmerna.

Alltså är det nog inte från några privata digitaliseringar som han har tagit det från.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

DingoPictures2005

Citat från: A skrivet 16 mars 2025 kl. 22:05:55Om de som stjäl innehåll kan lägga sina egna vattenstämplar på grejer Varför gör inte du det?
Jag har börjat göra det med Svenskt innehåll av tecknat.

Men helst vill man bevara saker i bra kvalité för att glädja andra, men jag vill gärna inte behöva köra med kollektivt bestraffning på grund av de enstaka arbetslösa, meningslösa individerna som tar mitt arbete.

Hittils har jag inte sett någon digitalisering av annat jag lagt ut blivit plagierat (med undantag för den svenska Sega Saturn reklamen), därav inte vattenstämplat det innehållet.

DingoPictures2005

Citat från: Jonas9881 skrivet 16 mars 2025 kl. 22:10:58Om du syftar på Åsa-nisse filmerna, så är det nog från tv4play då dom är den ända tjänsten som har flest av Åsa-nisse filmerna.

Alltså är det nog inte från några privata digitaliseringar som han har tagit det från.
Det har du rätt i nu när jag kollar på dem ser kvalitén ut att vara alldeles för bra för vhs.

Kan även vara en dvd rip, men om det Moa säger stämmer dvs att personen snor grejer från andra så är det omöjligt att personen skulle skaffa en dvd läsare, en dvd av filmen och rippa den, då det är för mycket jobb för dessa idioter.

DingoPictures2005

Kan du ge något exempel på någon stulen digitalisering?

Ser inget som uppenbart är stulet efter snabb check.
@MOA 

BPS

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 16 mars 2025 kl. 22:14:37Men helst vill man bevara saker i bra kvalité för att glädja andra, men jag vill gärna inte behöva köra med kollektivt bestraffning på grund av de enstaka arbetslösa, meningslösa individerna som tar mitt arbete.
Det är väl tyvärr det bästa alternativet, antingen får man nöja sig med att se andra låtsas att materialet är deras och det vill ju ingen eller lägga till en vattenstämpel som kan vara lite distraherande men inte alltför.

Nilsson

Den här  (2) KinoPantaRei - YouTube gör inget vettigare än tankar ner från Archive och laddar upp andras uppladdningar

MOA

Citat från: A.T.Nilsson skrivet 22 mars 2025 kl. 16:16:45Den här  (2) KinoPantaRei - YouTube gör inget vettigare än tankar ner från Archive och laddar upp andras uppladdningar
Mumfies hvite jul? Aldrig sett Jane & Draken på archive & vem laddade upp Vampyrskolan?

BPS

Citat från: MOA skrivet 22 mars 2025 kl. 16:33:35Mumfies hvite jul? Aldrig sett Jane & Draken på archive & vem laddade upp Vampyrskolan?
Vampyrskolan har jag laddat upp & Jane och draken laddades upp av @Zebastian här på forumet.

Nilsson

Citat från: MOA skrivet 22 mars 2025 kl. 16:33:35Mumfies hvite jul? Aldrig sett Jane & Draken på archive & vem laddade upp Vampyrskolan?
Ja man undrar och Jane och Draken finns på Archive

Zebastian