Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Någon som vet något om Vampyrskolan ??

Startat av A.T.Nilsson, 15 mars 2025 kl. 12:57:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

BPS

Citat från: MOA skrivet 16 mars 2025 kl. 14:03:16Har inte sett Vampyrskolan sedan 2012, undra om den sista säsongen skiljer sig från dom andra
Scenerna i introt, annars är det mest samma sorts handlingar.

A.T.Nilsson

Citat från: MOA skrivet 16 mars 2025 kl. 14:03:16Har inte sett Vampyrskolan sedan 2012, undra om den sista säsongen skiljer sig från dom andra
animationsstilen förändras också i s3 s4 

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 mars 2025 kl. 03:11:35Ja, har vi tur kanske hon kan hjälpa till. Men om det är samma väninna som kunde ordna Lou!, så kunde väl hon bara digitalisera med ljud - så i så fall återstår ju frågan om det finns någon bra bildkälla att synka till...?

När jag googlar som hastigast hittar jag inte mycket matnyttigt, tyvärr; dock med reservation för att min tyska är väldigt bristfällig så att jag kan ha missat något på tyskspråkiga sajter...
Det verkar som åtminstone säsong ett och två har släppts på dvd i Italien, enligt italienska Wikipedia.

Ser även avsnitt (har inte kollat ordentligt, så ingen aning om alla avsnitt finns) på originalspråket tyska finns på Dailymotion, dock med kanallogga. :(

MOA

Citat från: Erika skrivet 16 mars 2025 kl. 14:41:11Det verkar som åtminstone säsong ett och två har släppts på dvd i Italien, enligt italienska Wikipedia.

Ser även avsnitt (har inte kollat ordentligt, så ingen aning om alla avsnitt finns) på originalspråket tyska finns på Dailymotion, dock med kanallogga. :(
Självklart en kanal som vi aldrig haft, kommer nog aldrig få den heller

A.T.Nilsson

Citat från: Erika skrivet 16 mars 2025 kl. 14:41:11Det verkar som åtminstone säsong ett och två har släppts på dvd i Italien, enligt italienska Wikipedia.

såg att på archive finns engelsk dubb s1-3 men det är inte samma intro som användes för början https://archive.org/details/school-for-vampires-s-01-e-01-02

MOA

Citat från: A.T.Nilsson skrivet 16 mars 2025 kl. 16:19:22såg att på archive finns engelsk dubb s1-3 men det är inte samma intro som användes för början https://archive.org/details/school-for-vampires-s-01-e-01-02
Gillar att du har Kurage som profilbild, han rankar jag nästa månad

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet 16 mars 2025 kl. 14:41:11Ser även avsnitt (har inte kollat ordentligt, så ingen aning om alla avsnitt finns) på originalspråket tyska finns på Dailymotion, dock med kanallogga. :(
Helt klart bra kvalitet, men kanalloggan var dock ganska iögonfallande.

Många avsnitt finns i alla fall där, men jag har inte heller orkat gå igenom för att se om det är alla avsnitt eller inte...

Sen lär väl Dailymotion också koda om videor, på samma sätt som YouTube, så att ursprungsvideorna hade varit att föredra.

Citat från: A.T.Nilsson skrivet 16 mars 2025 kl. 16:19:22såg att på archive finns engelsk dubb s1-3 men det är inte samma intro som användes för början https://archive.org/details/school-for-vampires-s-01-e-01-02
Är det inte...? Jag tyckte att det såg ganska snarlikt ut, även om jag inte har jämfört sida vid sida. Däremot sitter ju avsnitt ihop två och två där, med bara ett intro och en uppsättning eftertexter.

Kvaliteten där var nog något sämre än de tyska videorna på Dailymotion, men istället var kanalloggan betydligt mindre iögonfallande - den finns där och man märker även den, men den är halvgenomskinlig, och inget man reagerar över så mycket.

Men helt utan kanallogga vore förstås att föredra...

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 mars 2025 kl. 20:16:53Är det inte...? Jag tyckte att det såg ganska snarlikt ut, även om jag inte har jämfört sida vid sida. Däremot sitter ju avsnitt ihop två och två där, med bara ett intro och en uppsättning eftertexter.
Introt gjordes om för det senare säsongerna. I Sverige hade de första säsongerna samma intro som youtubeklippet nedanför men med engelsk bildversion.

https://youtu.be/Y-Cko3ONzWk

A.T.Nilsson

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 16 mars 2025 kl. 13:26:33Jag ska höra mig för, men det är mycket möjligt att min väninna kan tänkas ha Vampyrskolan. :)

Har inget förändrats sen senast jag pratade med henne tror jag emellertid inte att hon kan digitalisera med bild än, så det blir sannolikt bara ljudfiler - om någon av er har tid och intresse att synka till passande bildkälla (om någon sådan går att finna)?
Du kan hälsa från mig att jag är så oerhört lycklig och riktigt tacksam om din väninna kan, (eller om det är någon annan) har tid och intresse nog att hjälpa till undersöka saken.Du kan också kontakta mig via meddelanden om du vill sen. Det är inte alla som kan hjälpa till som jag har frågat flera stycken tidigare och jag har bestämt att det måste gå på något sätt att få ihop de svenska avsnitten, och vet andra som har tillgång till andra borttagna program från Barnkanalen, så man tycker det borde gå med detta också

A.T.Nilsson

All hjälp tas tacksamt emot ska ni veta. Jag tror att andra har kunnat känna igen sig i det jag upplever med att man är villig att lägga ner mycket tid på hitta något tecknat serie som betytt mycket.

Ovanliga dubbningar

Citat från: A.T.Nilsson skrivet 20 mars 2025 kl. 16:14:32Du kan hälsa från mig att jag är så oerhört lycklig och riktigt tacksam om din väninna kan, (eller om det är någon annan) har tid och intresse nog att hjälpa till undersöka saken.Du kan också kontakta mig via meddelanden om du vill sen. Det är inte alla som kan hjälpa till som jag har frågat flera stycken tidigare och jag har bestämt att det måste gå på något sätt att få ihop de svenska avsnitten, och vet andra som har tillgång till andra borttagna program från Barnkanalen, så man tycker det borde gå med detta också
Min väninna är på semester, så jag har inte frågat henne än - men när hon kommer hem och hunnit varva ner lite ska jag ringa henne och höra hur det ligger till med Vampyrskolan.

Jag tror emellertid att hon fortfarande bara kan digitalisera utan bild, så om någon annan har serien i mer "färdigt" skick vore det förstås att föredra för att slippa arbete med synkning. :)

Kanske någon moderator kan flytta tråden till ett mer passande forum, där den syns bättre? Off-topic känns väl lite si och så för en dubbad serie.

A.T.Nilsson

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 21 mars 2025 kl. 13:13:36Min väninna är på semester, så jag har inte frågat henne än - men när hon kommer hem och hunnit varva ner lite ska jag ringa henne och höra hur det ligger till med Vampyrskolan.

Jag tror emellertid att hon fortfarande bara kan digitalisera utan bild, så om någon annan har serien i mer "färdigt" skick vore det förstås att föredra för att slippa arbete med synkning. :)
Tack snälla. Hon får ha semester först. Om jag har tur och hon kan hjälpa till med det här sen, så får jag isf nog räkna med jag måste be någon här om hjälp att göra resten (med synkning om jag uppfattat det rätt nu då, jag har inte koll på hur det går till mer exakt  om inte hon ändå kunde göra med bild också men det skulle vi nog kanske inte räkna med sa du, får se vad som kan göras. Det blir intressant.

A.T.Nilsson

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 21 mars 2025 kl. 13:13:36Kanske någon moderator kan flytta tråden till ett mer passande forum, där den syns bättre? Off-topic känns väl lite si och så för en dubbad serie.
Det har du rätt i. Ser nu tråden flyttats la jag märke till finns under Dubbningar och röster så fler borde se den nu hoppas man

A.T.Nilsson

Jag behöver avsnitt6 "Sommerzeit" säsong1. Har någon?