Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Bon Voyage, Charlie Brown och Race for Your Life, Charlie Brown

Startat av Steffan Rudvall, 23 april 2022 kl. 23:14:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

A

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 20 juni 2024 kl. 22:48:08Jag har mycket riktigt Kör hårt, Snobben! och skickar mer än gärna ljudfil om någon är intresserad av att synka till en bra bildkälla. Kanske @Lennartsson är intresserad av synkning?

Jag vill mer än gärna att alla ska kunna ta del av filmen i dess ovanliga orginaldubbning, så säg bara till så skickar jag .WAV-fil på studs! :)

Jag har dessvärre ingen bildkälla i dagsläget, men jag vill minnas att filmen ska ha släppts på Blu-ray i USA?
Om det fortfarande är aktuellt skulle jag kunna synka den.

Ovanliga dubbningar

Citat från: A skrivet 20 mars 2025 kl. 20:27:29Om det fortfarande är aktuellt skulle jag kunna synka den.
Tack, det vore mycket uppskattat. Jag skickar över ljudfil omedelbart. :)

Har du lämplig bildkälla för synkning? Filmen ska ju ha släppts på Blu-ray i USA, men jag saknar den utgåvan. Du eller någon annan kanske har den? Om det kniper kan jag köpa Blu-ray-utgåvan från USA.

BPS

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 21 mars 2025 kl. 12:56:22Tack, det vore mycket uppskattat. Jag skickar över ljudfil omedelbart. :)

Har du lämplig bildkälla för synkning? Filmen ska ju ha släppts på Blu-ray i USA, men jag saknar den utgåvan. Du eller någon annan kanske har den? Om det kniper kan jag köpa Blu-ray-utgåvan från USA.
Jag har inte utgåvan fysiskt men en bekant till mig i USA har lovat att rippa den åt mig om A inte har någon källa så kan jag fixa.

A

Citat från: BPS skrivet 21 mars 2025 kl. 13:41:22Jag har inte utgåvan fysiskt men en bekant till mig i USA har lovat att rippa den åt mig om A inte har någon källa så kan jag fixa.
Det låter bra.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 21 mars 2025 kl. 13:41:22Jag har inte utgåvan fysiskt men en bekant till mig i USA har lovat att rippa den åt mig om A inte har någon källa så kan jag fixa.
Jag har den amerikanska Blu-Ray-utgåvan i fysisk form, rentav oöppnad, om det skulle behövas. :)

Dock lite problem med den stationära datorn just nu, så jag kan inte lova att jag kan rippa den omedelbart - men skulle det inte lösa sig med ovan så är jag behjälplig.

A

Har lyssnat lite, flera av rösterna är elektroniskt behandlade Irene Lindh spelar Peppiga Pia men här låter hon mer som Irenes Hacke Hackspett. Låter som Louise Raeder spelar Sally och Jonas Bergström med pitchad röst som Karl. 

Daniel Hofverberg

Citat från: A skrivet 21 mars 2025 kl. 18:52:12Har lyssnat lite, flera av rösterna är elektroniskt behandlade Irene Lindh spelar Peppiga Pia men här låter hon mer som Irenes Hacke Hackspett. Låter som Louise Raeder spelar Sally och Jonas Bergström med pitchad röst som Karl.
@Oscar Isaksson kom tidigare i den här tråden fram till att det var Gunilla Åkesson som spelade Sally, men de andra två stämmer med hans slutsatser. Själv kunde jag inte placera in någon alls när jag såg filmen på biblioteket för nåt år sedan, så jag kan inte avgöra vem av er som har rätt...

Lyckas du känna igen fler skådespelare?

Nu var det som sagt ett tag sen jag såg filmen med originaldubben, men jag håller med att det lät lite si och så. Mest troligt hade väl dubbningsstudion (med största sannolikhet samma okända Studio 19 som dubbade Tintin) inte tillgång till riktiga barn - eller att det inte gick att lösa i och med skola och annat - så att de fick hitta på den här nödlösningen med vuxna skådespelare...

A

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 mars 2025 kl. 06:35:29Lyckas du känna igen fler skådespelare?
Om Louise Raeder inte medverkar så är det nog tidigare nämnda som spelar alla roller Jonas verkar i alla fall göra alla manliga.

Lennartsson

Citat från: A skrivet 20 mars 2025 kl. 20:27:29Om det fortfarande är aktuellt skulle jag kunna synka den.
Kan du inte synka originaldubbningen av Why, Charlie Brown Why också när du ändå synkar åt Ovanliga dubbningar?

A

Citat från: Lennartsson skrivet 22 mars 2025 kl. 22:16:12Kan du inte synka originaldubbningen av Why, Charlie Brown Why också när du ändå synkar åt Ovanliga dubbningar?
Synka den kan jag nog göra men jag har inget att synka till. Jag har försökt ladda ner den från Apple TV Plus men får bara ner filer i 480p av någon anledning.

Daniel Hofverberg

Citat från: A skrivet 22 mars 2025 kl. 22:34:13Synka den kan jag nog göra men jag har inget att synka till. Jag har försökt ladda ner den från Apple TV Plus men får bara ner filer i 480p av någon anledning.
Ja, tyvärr har Apple TV+ högre kryptering än de flesta andra tjänster, så att det såvitt jag vet inte finns något sätt med fritt tillgängliga metoder att ladda ner i mer än SD-upplösning... :(

salle

Citat från: A skrivet 21 mars 2025 kl. 14:25:59Det låter bra.
Du kan få den av mig annars. Jag synkade för ett par år sedan svenska dubben av Tävla för livet, Snobben till den amerikanska BluRayn. Så får du med både svensk och engelskt tal.

Ovanliga dubbningar

Citat från: Lennartsson skrivet 22 mars 2025 kl. 22:16:12Kan du inte synka originaldubbningen av Why, Charlie Brown Why också när du ändå synkar åt Ovanliga dubbningar?
Det vore uppskattat om @A eller någon annan ville göra, skickar över ljud till den. :)