Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Will Siv och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet  1 april 2025 kl. 19:57:38Vad är en skissosist för något?
Jag frågade för att någon kallade mig för detta igår. Jag själv hittade inga sökningar på detta ordet, kanske det stavas på ett annat sätt? Eller så är det ett påhittat ord och personen vet inte vad fan det är han snackar om? När jag frågade personalen i jobbet idag om detta så sökte de själva och sa att det enda de hittade var att det betydde att en person inte mår så bra... Antingen så är det om samma ämne, eller så hade "svaret" inget med det att göra. :-\ Nåja. Vet inte om det var ett aprilskämt med det ordet...

gstone

Vilka är dom svenska rösterna i A Minecraft Movie ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  2 april 2025 kl. 22:47:52Jag frågade för att någon kallade mig för detta igår. Jag själv hittade inga sökningar på detta ordet, kanske det stavas på ett annat sätt? Eller så är det ett påhittat ord och personen vet inte vad fan det är han snackar om? När jag frågade personalen i jobbet idag om detta så sökte de själva och sa att det enda de hittade var att det betydde att en person inte mår så bra... Antingen så är det om samma ämne, eller så hade "svaret" inget med det att göra. :-\ Nåja. Vet inte om det var ett aprilskämt med det ordet...
Ord som reflekterar mående, inget bra skämt

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  2 april 2025 kl. 23:33:52Ord som reflekterar mående, inget bra skämt
Plus så sa mannen att jag inte har någon rätt, han pratade med mig utan anledning, plus så när bussen först kom så tog han tag någon i armen och sa till honom att ställa sig i kö, annars så får han gå hela vägen hem. Han är ännu värre än de amerikanerna som har liknande beteende. 

När jag sedan äntligen kom tillbaka hem så kollade jag då på honom, och han upptäckte mig... Och jag visade fulfingret till honom, sen så sprang jag iväg och det kändes lite bättre. Han gick inte av där, så vi bor inte i samma ställe, tack och lov, hoppas att jag kommer aldrig att se honom längre. Såg inte honom igår eller idag turligt nog. Om det var ett aprilskämt så skulle han ha sagt: "April! April!" Men han gjorde inte det... Även om det var ett skämt så är det inte roligt. 

Antingen så är han full eller så är han ett asshole.

gstone

Citat från: gstone skrivet  2 april 2025 kl. 23:32:35Vilka är dom svenska rösterna i A Minecraft Movie ?
Det är Jens Bergensten, Chief Creative Officer på spelföretaget Mojang som skapade Minecraft, lMinecraft YouTubers, Matinbum och Ufoxsm och  Christine Meltzer.

Oscar Isaksson

Citat från: gstone skrivet  8 februari 2025 kl. 16:56:46Vad är Trollteatern ?

Jag lyssnade på dessa skivor igår när jag grejade på landet.

De medverkande skådespelarna som jag uppfattar är:
Mathias Henrikson
Jan Nygren
Irene Lindh
Gunvor Pontén
m. fl.

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  3 april 2025 kl. 22:09:00Jag lyssnade på dessa skivor igår när jag grejade på landet.

De medverkande skådespelarna som jag uppfattar är:
Mathias Henrikson
Jan Nygren
Irene Lindh
Gunvor Pontén
m. fl.
Så inte Trollteatern  , är dom  Trollteatern ?

Oscar Isaksson

Citat från: gstone skrivet  3 april 2025 kl. 22:16:00Så inte Trollteatern  , är dom  Trollteatern ?
Det är onekligen en förbryllande sak att det enbart står "Berättad av TROLLTEATERN".

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  3 april 2025 kl. 22:57:11Det är onekligen en förbryllande sak att det enbart står "Berättad av TROLLTEATERN".
borde s¨å skådespelarna vore mindre krångligt och mer uppringt

köpte skiva nyligeb

MOA

I vilken Kalle Anka scen blir han slagen i huvudet med hammare av en pelikan?

Disneyfantasten

Vad betyder "gemensam bekant"?

Sökte upp det bland synonymer men kunde inte hitta det...

Historielektions Soveren

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 april 2025 kl. 18:52:54Vad betyder "gemensam bekant"?

Sökte upp det bland synonymer men kunde inte hitta det...
Som det låter, en bekant som man har gemensamt. Om både jag och du är bekanta med en person så är han eller hon en gemensam bekant
En kille som ångrar att han sov på lektionerna

MOA

Citat från: MOA skrivet  7 april 2025 kl. 15:01:57I vilken Kalle Anka scen blir han slagen i huvudet med hammare av en pelikan?
Kortfilmen heter tydligen Lighthouse Keeping, aldrig sett tidigare & av en coincidens finns den på svenska

gstone

Hur går det med Stockholms filmfestival Junior kan man faktiskt hyra filmer nu ?

Disneyfantasten

Citat från: Historielektions Soveren skrivet  7 april 2025 kl. 18:57:02Som det låter, en bekant som man har gemensamt. Om både jag och du är bekanta med en person så är han eller hon en gemensam bekant
Det kommer delvis från tecknade Karlsson På Taket, där Fröken Bock känner till de två skurkarna som bryter sig in och gissar rätt på att de heter Filip (Fille) och Rudolf (Rulle) och så frågar den förstnämnda "men hur kan ni veta det? har ni någon gemensam bekant kanske?" och då svarar Fröken Bock "min syster Frida på Frigatan, er fästmö, hon är väl bekant, hon har väl en näsa att lita på i alla väder precis som jag".