Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: gstone skrivet 12 april 2025 kl. 10:18:05Tror tyvärr Finland kan ha förbannats med dessa med
Rysslands närmsta granne, förbannelsen har nog inte spridits vidare

BPS

Citat från: MOA skrivet 11 april 2025 kl. 22:07:39Hoppas att han aldrig tog sig utanför Rysslands gränser
Bilden han delade är ju på engelska så någonstans någonstans måste den ju ha spridit sig.

MOA

Citat från: BPS skrivet 12 april 2025 kl. 11:06:28Bilden han delade är ju på engelska så någonstans någonstans måste den ju ha spridit sig.
Troligtvis till Storbrittanien

A

Hur får man bort dessa artiklarna som kommer upp när man startar Chrome? Dåligt skrivna artiklar som inte har något faktiskt innehåll eller syfte den här till exempel
 https://www.svenskdam.se/noje/antikrundan-programledaren-har-tvingats-sluta-utfryst-av-svt/10777112

De försöker få det att se ut och låta som att SVT sparkat Anne Lundberg men det handlar om någonting som hände för 20 år sedan...

Lilla My

Citat från: gstone skrivet 11 april 2025 kl. 19:37:37ryska nalle puh ser ful ut :(

Ingen ser ut som dom ska
Jättesöt ju?

MOA

Kan kommentarer inte registeras? Har försökt kommentera några gånger men av någon anledning går det inte, Youtube måste glitcha

BPS

Satt och digitaliserade Snurre Sprätt och Hans Vilda Gäng alltså originaldubbningen av The Bugs Bunny Road Runner och så kastar vhs-spelaren ut kassetten med bandet helt söndermanglat och till mig av på ett ställe!

MOA

Citat från: BPS skrivet 14 april 2025 kl. 17:21:35Satt och digitaliserade Snurre Sprätt och Hans Vilda Gäng alltså originaldubbningen av The Bugs Bunny Road Runner och så kastar vhs-spelaren ut kassetten med bandet helt söndermanglat och till mig av på ett ställe!
Vad i hela Mezzabotta Paiola är det för VHS spelare? Eller sitter problemet i bandet? Helkönstigt

Mathilda Gustafsson

Citat från: BPS skrivet 14 april 2025 kl. 17:21:35Satt och digitaliserade Snurre Sprätt och Hans Vilda Gäng alltså originaldubbningen av The Bugs Bunny Road Runner och så kastar vhs-spelaren ut kassetten med bandet helt söndermanglat och till mig av på ett ställe!
Kanske kan @Daniel Hofverberg ha den i sin samling eller i alla fall har han nämnt att han har VHS:er med Media Dubbs versioner så hoppet är ändå inte ute.

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 14 april 2025 kl. 19:45:33Kanske kan @Daniel Hofverberg ha den i sin samling eller i alla fall har han nämnt att han har VHS:er med Media Dubbs versioner så hoppet är ändå inte ute.
Jag är nästan hundra på att jag ska ha Snurre Sprätt och hans vilda gäng, men i vilket skick det är låter jag vara osagt - men även om kvaliteten kanske inte är hundra, så har jag i alla fall alla VHS-filmerna med Media Dubbs dubbningar. :)

Den enda jag saknar av den ensemblen är Snurre Sprätts 1001 kaninsagor, som ju tyvärr inte släppts på VHS utan bara sänts på TV3. Den hade jag verkligen velat få tag i, istället för Sun Studios sämre dubb... :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 april 2025 kl. 20:58:11Den enda jag saknar av den ensemblen är Snurre Sprätts 1001 kaninsagor, som ju tyvärr inte släppts på VHS utan bara sänts på TV3. Den hade jag verkligen velat få tag i, istället för Sun Studios sämre dubb... :(
Varför är Sun Studios dubb sämre ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 april 2025 kl. 20:58:11Jag är nästan hundra på att jag ska ha Snurre Sprätt och hans vilda gäng, men i vilket skick det är låter jag vara osagt - men även om kvaliteten kanske inte är hundra, så har jag i alla fall alla VHS-filmerna med Media Dubbs dubbningar. :)

Den enda jag saknar av den ensemblen är Snurre Sprätts 1001 kaninsagor, som ju tyvärr inte släppts på VHS utan bara sänts på TV3. Den hade jag verkligen velat få tag i, istället för Sun Studios sämre dubb... :(
Sorgligt att man inte är smart att spela in vissa program eller filmer, leder nog till att det blir väldigt svårtillängligt eller förlorat för alltid

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 14 april 2025 kl. 20:59:59Varför är Sun Studios dubb sämre ?
Smaken är förstås som baken, så du kanske inte håller med mig, men jag tycker bättre om rösterna i Media Dubbs ensemble. Inget illa menat om Mikael Roupé m.fl., men jag tycker trots allt att Media Dubbs röster är vassare. Sen har det förstås även en påverkan vad man är mest van vid, då jag trots allt växte upp med Media Dubbs dubbningar och har vant mig vid hur Snurre, Daffy m.fl. "ska" låta därifrån...

Överlag tycker jag också att Media Dubb hade en bättre översättning än Sun Studio av Looney Tunes-filmerna, även om det var alldeles för länge sedan jag såg Mediadubb Internationals dubbning av Snurre Sprätts 1001 kaninsagor för att bedöma hur översättningen av just den var...

(Då jag använt båda uttrycken är det kanske bäst att förtydliga att alla andra Looney Tunes-filmer dubbades av Lasse Svenssons gamla Media Dubb på uppdrag av Warner Bros, medan just Snurre Sprätts 1001 kaninsagor dubbades av Mediadubb International på uppdrag av TV3. Såvitt jag kan minnas dock med samma röster.)

Skokaka

Jag kan inte fatta att jag är så dum och förvirrar en del saker...

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 april 2025 kl. 20:58:11Jag är nästan hundra på att jag ska ha Snurre Sprätt och hans vilda gäng, men i vilket skick det är låter jag vara osagt - men även om kvaliteten kanske inte är hundra, så har jag i alla fall alla VHS-filmerna med Media Dubbs dubbningar. :)
Skulle du kunna tänka dig att ladda upp dem på Internet Archive? Jag vet att någon av filmerna går att digitalt hyra och köpa men de andra är ju ovanliga speciellt de som dubbats om.