Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

TV-spel & konsoler

Startat av Jonas9881, 25 februari 2024 kl. 11:30:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: moviefan skrivet  3 mars 2025 kl. 18:48:46Har haft Nintendo samt PSone, har numera bara ett slags gameboy med inbyggda spel. 
Advance? Hur ofta spelar du på det? Har Playstation 3 men använder det bara för att se DVD:er

moviefan

Citat från: MOA skrivet  3 mars 2025 kl. 19:02:20Advance? Hur ofta spelar du på det? Har Playstation 3 men använder det bara för att se DVD:er

Det är inte Advance, jag spelar ibland.  

moviefan

Har ni spelat spel baserat på disney ? Jag har spelat det gamla Lejonkungen spelet, även Aladdin. 

Will Siv

Citat från: moviefan skrivet 14 april 2025 kl. 19:55:42Har ni spelat spel baserat på disney ? Jag har spelat det gamla Lejonkungen spelet, även Aladdin.
Mega-Drive eller SNES  ???
- what.

MOA

Citat från: Will Siv skrivet 14 april 2025 kl. 20:08:45Mega-Drive eller SNES  ???
World Of Illusion på Mega Drive, inget på SNES

DingoPictures2005

@MOA 
Kan du svara på frågan från Kjeld tråden i mer detalj här?

Spelade mycket när jag mindre dock förstörde Switch allt spelande för mig med all dlc och liknande skit, tyvärr tycker jag spel har blivit som trav idag det vill säga gjort för att lura lättlurade på pengar.

Iallafall Dreamcast köpte jag ett när jag var yngre, Älskar Sonic Adventure spelen på konsolen.
Många klagar över den Engelska dubben men jag tycker att Ryan Drummonds prestation som Sonic är en av de bästa engelska röst prestationerna, efter Jim Cummings som Petter & Oscar och John Hurt som den hornkrönte.
Tyvärr så råkade jag skänka alla Dreamcast spelen av misstag då de råkade hamna i en av vhs lådorna jag skänkte🥶, dock har jag kvar några brända Dreamcast spel.

Min favorit spelkonsol är dock Nintendo 64.
Mitt absolut favoritspel genom tiderna på konsolen är StarFox 64, Bra röstskådespel och extremt bra replay value.
Andra spel jag tycker om till konsolen är 1080° Snowboarding, Super Mario 64, Diddy Kong Racing, mfl.

Hade aldrig ett Snes förens jag var 14.
Jag total förstörde också ett som 15 åring genom att byta en defekt säkring mot ett motstånd🤣.
Iallafall älskar Super Mario World till Snes.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 15 april 2025 kl. 13:22:51@MOA
Kan du svara på frågan från Kjeld tråden i mer detalj här?

Spelade mycket när jag mindre dock förstörde Switch allt spelande för mig med all dlc och liknande skit, tyvärr tycker jag spel har blivit som trav idag det vill säga gjort för att lura lättlurade på pengar.

Iallafall Dreamcast köpte jag ett när jag var yngre, Älskar Sonic Adventure spelen på konsolen.
Många klagar över den Engelska dubben men jag tycker att Ryan Drummonds prestation som Sonic är en av de bästa engelska röst prestationerna, efter Jim Cummings som Petter & Oscar och John Hurt som den hornkrönte.
Tyvärr så råkade jag skänka alla Dreamcast spelen av misstag då de råkade hamna i en av vhs lådorna jag skänkte🥶, dock har jag kvar några brända Dreamcast spel.

Min favorit spelkonsol är dock Nintendo 64.
Mitt absolut favoritspel genom tiderna på konsolen är StarFox 64, Bra röstskådespel och extremt bra replay value.
Andra spel jag tycker om till konsolen är 1080° Snowboarding, Super Mario 64, Diddy Kong Racing, mfl.

Hade aldrig ett Snes förens jag var 14.
Jag total förstörde också ett som 15 åring genom att byta en defekt säkring mot ett motstånd🤣.
Iallafall älskar Super Mario World till Snes.
Aldrig spelat på Dreamcast
Enda N64 spelet jag spelat är Super Mario 64 för det ingår i Super Mario 3D All Stars som jag köpte till Switchen
Jim Cummings som Dr Robotnik är en av dom bästa engelska röstskådespelen
För 5 år sedan provade jag att spela Super Mario Kart på SNES men det var så svårt att kontrollera, spelade också Super Mario World på både konsol & dator. Spelade mästerverket Super Metroid förra året men kom inte så långt. Undrar om jag också kan skaffa medlemskap till att spela SNES spel & GBA spel på TV:N

DingoPictures2005

33 ballonger i Diddy Kong Racing.
Silvermynt utmaningarna blir skitsvåra på de senare nivåerna😅.
Windmill Plains tog mig 3 timmar att klara du måste ha perfekt timing.