Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Tradera ovanligheter

Startat av Jonas9881, 25 februari 2024 kl. 00:16:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Adam Larsson

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 25 mars 2025 kl. 00:34:15Varför det. vansinniga priset ?😦🫨🤨
Nog för att det är en väldigt sällsynt hyr-VHS, som jag aldrig ens har sett, men jag håller med att över 1000 kr är fullständigt hutlöst för en enda film. Och då har ju inte ens auktionen tagit slut än, så sannolikt kommer den stiga ännu mer innan det är klart... :(

Citat från: Nunzio skrivet 25 mars 2025 kl. 00:03:33https://www.tradera.com/item/302150/667124814/drakar-och-demoner-2-enhorningarnas-dal-vhs-ex-rental-rare-

Visste inte att det fanns en köp- och en hyr-version
Det visste faktiskt inte jag heller. Jag vet förstås att Disney ofta körde med separata versioner för hyr och köp, där hyrfilmerna som regel innehöll ett avsnitt mer än köpfilmerna (som fallet var med exempelvis Nya äventyr med Nalle Puh och Bumbibjörnarna), men att även andra distributörer använt sig av samma princip visste jag inte...

gstone

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 25 mars 2025 kl. 15:52:56Pinocchio - Disney VHS Svensk originaldubb /norsk text
https://www.tradera.com/item/302149/668305723/pinocchio-disney-vhs-svensk-originaldubb-norsk-text
Hjälp...! Nog för att VHS-utgåvan är sällsynt, men 2100 kr för en enda VHS-film är långt bortom all rim och reson... :o

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 mars 2025 kl. 20:01:13Hjälp...! Nog för att VHS-utgåvan är sällsynt, men 2100 kr för en enda VHS-film är långt bortom all rim och reson... :o
Oh My Metroid! Varför så galet? Folk klagar på att maten är dyr men detta är löjligt

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 25 mars 2025 kl. 20:02:17Oh My Metroid! Varför så galet? Folk klagar på att maten är dyr men detta är löjligt
Ja, precis - halva priset hade varit hutlöst...

Om vi säger så här: Säljaren lär nog få behålla filmen, för sannolikheten att någon slår till för det priset är liten. :(

Sen är jag väl beredd på att man lär få betala överpriser för en sådan sällsynt utgången VHS-utgåva, men det måste ju ändå finnas någon form av rim och reson.

gstone

gstone

Citat från: MOA skrivet 26 mars 2025 kl. 16:01:33Ingen kommer köpa den för så galet pris!
ingen är såå crazy ;D

gstone

gstone

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 15 april 2025 kl. 20:46:44https://www.tradera.com/item/302149/671026175/pinocchio-vhs-walt-disney

Gamla dub ?
Jag har också sett den där, och omslaget kommer ju helt klart från hyr-VHS-utgåvan med originaldubben. Men hade de verkligen sådana där Walt Disney Home Video-etiketter på kassetterna på den tiden...? Jag tycker att den borde ha haft en Select Video-etikett för att överensstämma med omslaget...? ???