Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disneydags

Startat av moviefan, 30 januari 2017 kl. 16:37:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 27 april 2025 kl. 21:55:28så Disneydags är slut ?

SVT har lagt ner det ?

orkar inte läsa genom  hela tråden

Är det över ; Finto för Disneydags  ?
Inte officiellt, men det har ju inte gått på bra länge.

Oskar

Citat från: gstone skrivet 27 april 2025 kl. 21:55:28så Disneydags är slut ?

SVT har lagt ner det ?

orkar inte läsa genom  hela tråden

Är det över ; Finto för Disneydags  ?
jag har läst att Svt har besparingar just nu därför har inte disneydags har sänder på längre. men disneydags finns på Disney Channel. Obs Disney Channel finns i vissa operatörer som till exempel Telia och sappa och andra operatörer utom Allente och tele2 och Telenor.

BPS

Citat från: Oskar skrivet 28 april 2025 kl. 08:21:03jag har läst att Svt har besparingar just nu därför har inte disneydags har sänder på längre. men disneydags finns på Disney Channel. Obs Disney Channel finns i vissa operatörer som till exempel Telia och sappa och andra operatörer utom Allente och tele2 och Telenor.
Officiellt är det inte heller Disneydags iallafall inte i Sverige där det inte marknadsförts som det. I Danmark heter det programblocket Disney Sjov som deras version av Disneydags men i Sverige är det endast det visuella som påminner om 90-talets Disneydags.

gstone

Citat från: Oskar skrivet 28 april 2025 kl. 08:21:03jag har läst att Svt har besparingar just nu därför har inte disneydags har sänder på längre. men disneydags finns på Disney Channel. Obs Disney Channel finns i vissa operatörer som till exempel Telia och sappa och andra operatörer utom Allente och tele2 och Telenor.
Menar du att program från disneydags finns på Disney Channel ?
Eller kallar dom det faktiskt för disneydags ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: BPS skrivet 28 april 2025 kl. 08:30:45Officiellt är det inte heller Disneydags iallafall inte i Sverige där det inte marknadsförts som det. I Danmark heter det programblocket Disney Sjov som deras version av Disneydags men i Sverige är det endast det visuella som påminner om 90-talets Disneydags.
Fattar inte vad du menar 

Oskar

Citat från: gstone skrivet 28 april 2025 kl. 09:38:23Menar du att program från disneydags finns på Disney Channel ?
Eller kallar dom det faktiskt för disneydags ?
blocket heter Disney Klassiker som är snarlik disneydags.

gstone

Citat från: Oskar skrivet 28 april 2025 kl. 10:02:38blocket heter Disney Klassiker som är snarlik disneydags.
tack för att du förtydligade :)

Göran

Citat från: gstone skrivet 28 april 2025 kl. 10:21:26tack för att du förtydligade :)
De menar att den svenska versionen inte heter Disneydags men är uppbyggt på samma sätt med klassiska kortfilmer och Disney tecknade serier även fast de inte väljer samma serier som SVT då de till exempel har med Lilo och Stitch. Introt är faktiskt väldigt välgjort även fast man bara verkar använda modifierat gammalt material. Och mycket bättre än det som visades på SVT i många år som inte ens var ett riktigt intro.

Daniel Hofverberg

Citat från: Göran skrivet 28 april 2025 kl. 14:36:08De menar att den svenska versionen inte heter Disneydags men är uppbyggt på samma sätt med klassiska kortfilmer och Disney tecknade serier även fast de inte väljer samma serier som SVT då de till exempel har med Lilo och Stitch. Introt är faktiskt väldigt välgjort även fast man bara verkar använda modifierat gammalt material. Och mycket bättre än det som visades på SVT i många år som inte ens var ett riktigt intro.
Men när sänds det egentligen...? Jag hittar inte åt det i tablåerna, vad jag än söker på...

Oskar

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 april 2025 kl. 14:47:36Men när sänds det egentligen...? Jag hittar inte åt det i tablåerna, vad jag än söker på...
eftersom Disney Channel svenska och danska och norska och finska har numera samma version eftersom Danskarna vill har Disney sjov på Disney Channel. det sänder på fredagar mellan 19 till 20.

A

Kan inte hitta något som heter Disneydags eller Disney klassiker i tablån Vad är det som ingår?

BPS

Citat från: A skrivet 28 april 2025 kl. 15:18:37Kan inte hitta något som heter Disneydags eller Disney klassiker i tablån Vad är det som ingår?
I tablån står det inte med under någon egen titel utan det är själva serierna som finns med där.

Den här veckan är det...
Bumbibjörnarna19:00
Ett gott skratt!19:25
Lilo & Stitch: Serien 19:30
Ett gott skratt!19:55

Goliat

Citat från: BPS skrivet 28 april 2025 kl. 15:22:26I tablån står det inte med under någon egen titel utan det är själva serierna som finns med där.

Den här veckan är det...
Bumbibjörnarna19:00
Ett gott skratt!19:25
Lilo & Stitch: Serien 19:30
Ett gott skratt!19:55
Undrar om de dyker upp på play...

Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet 30 april 2025 kl. 11:40:26Undrar om de dyker upp på play...
Disney Channel har väl inte någon playtjänst? Eller menar du på Disney+?

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 april 2025 kl. 11:42:07Disney Channel har väl inte någon playtjänst? Eller menar du på Disney+?
Trodde de pratade om svtplay, för under ett tag låg ju disneydags där.