Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Citat från: moviefan skrivet 11 maj 2025 kl. 17:47:15Hur ofta ser ni på filmer ?
Det varierar från dag till dag. Vissa dagar händer det att jag har mycket annat att göra att jag inte hinner med nån film, men de allra flesta dagar blir det åtminstone en film. I somras hann jag med hela 5 filmer på en dag. 
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

MOA

Citat från: Simon Axelsson skrivet 11 maj 2025 kl. 22:43:17Det varierar från dag till dag. Vissa dagar händer det att jag har mycket annat att göra att jag inte hinner med nån film, men de allra flesta dagar blir det åtminstone en film. I somras hann jag med hela 5 filmer på en dag.
Imponerande, ser inte mer än en film per dag, många projekt igång nu så det blir nog till helgen

Lillefot

Citat från: moviefan skrivet 11 maj 2025 kl. 17:47:15Hur ofta ser ni på filmer ?
En gång i veckan, oftast på fredagen för att ta in helgen.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Daniel Hofverberg

Jag ser betydligt oftare på TV-serier än filmer, men om du menar rena långfilmer (alltså inte TV-serier, TV-program eller kortfilmer) så ser jag väl som regel på runt 2 - 4 filmer i veckan; huvudsakligen under helger - så mellan 8 och 16 filmer i månaden, om det inte är något särskilt som gör att tid går bort (exempelvis Eurovision Song Contest nästa vecka).

De flesta filmerna jag ser en vanlig månad är hemma, på streamingtjänster, digitala hyr- och köpfilmer eller på DVD/Blu-Ray. Om jag dessutom gått på bio under månaden ifråga blir det nog mer än nyss nämnda antal; vilket för mig sker oregelbundet men som regel minst en film varannan månad i genomsnitt (ofta mer än så).

Citat från: Lillefot skrivet 12 maj 2025 kl. 00:00:56En gång i veckan, oftast på fredagen för att ta in helgen.
Liknande för mig - jag ser åtminstone på minst en film varje fredag och varje lördag kväll, om det inte är något särskilt som gör att jag har annat för mig (om jag är bortrest, om det är något direktsänt evenemang som håller på för länge eller något annat).

Om jag dessutom hinner se fler än dessa två filmer under en vecka, vilket också vanligen blir mellan fredag och söndag, så ser jag det som en ren bonus. :)

MOA

Hur tillängliga är avsnitten i Greta Gris: Lerpölar? Titta en TV Skärm! Undra om man kan titta på Greta Gris på den? (Skämt)

moviefan

Vad tycker ni om kärlekshistorien i filmer ?

1. Helt okej 

2. Bara i vägen  

Daniel Hofverberg

Citat från: moviefan skrivet 13 maj 2025 kl. 20:16:04Vad tycker ni om kärlekshistorien i filmer ?

1. Helt okej

2. Bara i vägen 
Det beror förstås helt på under vilka omständigheter, på vilket sätt och vilken film det är, så det är omöjligt att generalisera. Har kärlekshistorien ifråga en relevans för handlingen och passar in i filmen, så är det absolut inget fel med det - är det en romantisk film är det ju också en direkt nödvändighet, då det inte skulle bli någon film annars.

Dock händer det ju ibland att man valt att tvinga in en kärlekshistoria som bihandling som egentligen inte är relevant för själva handlingen, mest för sakens skull - och det är ju sällan en bra idé. Sådant händer inte så ofta nuförtiden, men det har ju hänt i undantagsfall.

moviefan

Har ni sett Pojken med det tickande hjärtat ? Jag tycker mycket om den, den svenska dubbningen är mycket bra också.  ;)

gstone

Citat från: moviefan skrivet 15 maj 2025 kl. 15:36:24Har ni sett Pojken med det tickande hjärtat ? Jag tycker mycket om den, den svenska dubbningen är mycket bra också.  ;)
jag har sett den, det är en väldigt vacker film
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

BPS

Citat från: gstone skrivet 16 maj 2025 kl. 17:43:37Med AI, kan man återskapa röster av vilken känd person som helst, kankse det skulle lösa problemet

svarar såhär långt efter för att inte kom  på det för än nyligen
Bara för att man kan betyder det inte att man ska göra det. Vem ger en rätten att sampla någon annans röst? Det är inte moraliskt korrekt.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 16 maj 2025 kl. 17:39:12du kan ju anvämda AI för att sätta in det röster dom ville ha,
förlåt att jag svara så sent mem jasg kom på iden isället för Falsett kan man förska mewd AI
Citat från: gstone skrivet 16 maj 2025 kl. 17:43:37Med AI, kan man återskapa röster av vilken känd person som helst, kankse det skulle lösa problemet

svarar såhär långt efter för att inte kom  på det för än nyligen
Ursäkta mig, men jag har tre saker att säga angående detta;

- för det första, det inlägget är skrivet för två år sedan

- för det andra, jag använder aldrig AI

- för det tredje, jag har kommit över både det och massa annat för längesedan

gstone

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 maj 2025 kl. 18:13:30Ursäkta mig, men jag har tre saker att säga angående detta;

- för det första, det inlägget är skrivet för två år sedan

- för det andra, jag använder aldrig AI

- för det tredje, jag har kommit över både det och massa annat för längesedan
förlåt :'( :'(

moviefan

Hur många filmer har ni i eran samling ? 

Daniel Hofverberg

Citat från: moviefan skrivet 17 maj 2025 kl. 21:55:03Hur många filmer har ni i eran samling ?
Fysiskt har jag kanske runt 500 - 600 VHS-filmer (köp eller hyr), runt 5000 - 6000 DVD-filmer och kanske runt 300 - 500 Blu-Ray-filmer. Av förståeliga skäl har jag inte räknat alla, men någonstans i den storleksordningen gissar jag på. :)