Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Elio

Startat av gstone, 8 november 2022 kl. 23:28:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 juni 2025 kl. 23:23:03Ingen regissör eller översättare...? Saknas inte en bild här...?
Dubble kollade glömde en bild 

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 juni 2025 kl. 23:23:03Ingen regissör eller översättare...? Saknas inte en bild här...?
Förlåt  :'( :'( :'( :'( :'(
är du arg på mig ?

gstone

Citat från: Göran skrivet 28 juni 2025 kl. 23:41:24Hade de fått in Marcus Wandt i dubbningen också så hade alla Sveriges astronauter varit med. Åh nej jag glömmer inte Jessica men hon är amerikan!
Vad kunning du är om sånt 

gstone

Tänket du bli rasande för att jag råkade missa att se denna bild  ? :'(

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 29 juni 2025 kl. 00:06:36Förlåt  :'( :'( :'( :'( :'(
är du arg på mig ?
Självklart inte, jag ville bara säkerställa att du inte missat någon bild - jag kan ju trots allt inte veta om du missat något, eller om Disney missat att creditera något.

En försiktig fråga innebär inte på något sätt att jag är arg, vare sig på dig eller någon annan. :)

Citat från: gstone skrivet 29 juni 2025 kl. 00:05:35Dubble kollade glömde en bild
Tack. Det var lite otippat med Amanda Renberg som översättare - jag hade faktiskt väntat mig att Robert Cronholt skulle få översätta en sådan här storfilm...

Själv ska jag gå och se filmen under söndagseftermiddagen - tyvärr går filmen i Skellefteå bara kl. 14:30 i dubbad form, och på aftonen enbart i textad originalversion.

BPS

Filmen ska tydligen vara bra och emotionell men den har tydligen blivit väldigt styvmoderligt behandlad av Disney knappt någon reklam jämfört med Lilo och Stitch remaken som kom för ett tag sen.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 29 juni 2025 kl. 00:26:31Filmen ska tydligen vara bra och emotionell men den har tydligen blivit väldigt styvmoderligt behandlad av Disney knappt någon reklam jämfört med Lilo och Stitch remaken som kom för ett tag sen.
Jag har sett mycket reklamfilmer på bio för Elio i flera månaders tid, faktiskt före nästan varenda biofilm jag sett de senaste tre månaderna, men däremot ingen TV-reklam eller reklam på sociala medier - men om det beror på att det varit väldigt lite sådant eller att jag missat dessa låter jag vara osagt.

Av svenska kritiker har filmen hittills fått 3,0 i snitt av 5, men det är väldigt spridda skurar betygsmässigt - en fyra, några treor och några tvåor (på en femgradig skala)...

Steffan Rudvall

Sydsvenskan beskriver den så här "Visuellt imponerande men politiskt mesig" och ger den en tvåa i betyg.

gstone

Citat från: BPS skrivet 29 juni 2025 kl. 00:26:31Filmen ska tydligen vara bra och emotionell
Jag grät under vissa delar  :'(

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 juni 2025 kl. 00:56:00Sydsvenskan beskriver den så här "Visuellt imponerande men politiskt mesig" och ger den en tvåa i betyg.
Disney filmer måste Tydligen ha politiska budskap nu enligt sydsvenska 😒😒😒😒😅😅😅

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 juni 2025 kl. 00:48:35Jag har sett mycket reklamfilmer på bio för Elio i flera månaders tid, faktiskt före nästan varenda biofilm jag sett de senaste tre månaderna, men däremot ingen TV-reklam eller reklam på sociala medier - men om det beror på att det varit väldigt lite sådant eller att jag missat dessa låter jag vara osagt.
Får rättbofya reklam men det kan ju förstås bror att dator märker att jag googlar på filmen 24/7😂😂

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 juni 2025 kl. 00:48:35Jag har sett mycket reklamfilmer på bio för Elio i flera månaders tid, faktiskt före nästan varenda biofilm jag sett de senaste tre månaderna, men däremot ingen TV-reklam eller reklam på sociala medier - men om det beror på att det varit väldigt lite sådant eller att jag missat dessa låter jag vara osagt.

Av svenska kritiker har filmen hittills fått 3,0 i snitt av 5, men det är väldigt spridda skurar betygsmässigt - en fyra, några treor och några tvåor (på en femgradig skala)...
Av mig får dem i alla fall en 9

vädligt vacker , rörande och även rolig 

kände mig så rörd och känslosamma under och efter filmen 🥹🥹

Daniel Hofverberg

Jag kan tillägga att bakom den svenska textningen för hörselskadade står Martina Nordkvist för Svensk Medietext.

Det hade varit intressant att veta om den textade originalversionen på bio har samma textning eller om den är nyöversatt från engelskan, men skulle gissa på det sistnämnda...

Citat från: gstone skrivet 29 juni 2025 kl. 01:16:26Av mig får dem i alla fall en 9

vädligt vacker , rörande och även rolig

kände mig så rörd och känslosamma under och efter filmen 🥹🥹
Jag tycker att Elio är bra, men fullt så långt skulle jag inte gå. Visst var den lite berörande, men jag var inte i närheten av att börja gråta.

Men underhållande och hyfsat tänkvärd, men också lite övertydlig; och vissa rollfigurer kändes något underutvecklade.

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 juni 2025 kl. 00:56:00Sydsvenskan beskriver den så här "Visuellt imponerande men politiskt mesig" och ger den en tvåa i betyg.
Jag är inte riktigt säker vad de syftar på med "politiskt mesig", och jag kan tyvärr inte läsa Sydsvenskans recension som är bakom betalvägg. Men en tvåa av fem tycker jag är för hårt.

Jag är nog spontant inne på en stark sjua av tio, så åtminstone en trea på en femgradig skala tycker jag att den förtjänar.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 juni 2025 kl. 00:36:52Jag kan tillägga att bakom den svenska textningen för hörselskadade står Martina Nordkvist för Svensk Medietext.

Det hade varit intressant att veta om den textade originalversionen på bio har samma textning eller om den är nyöversatt från engelskan, men skulle gissa på det sistnämnda...
Jag tycker att Elio är bra, men fullt så långt skulle jag inte gå. Visst var den lite berörande, men jag var inte i närheten av att börja gråta.

Men underhållande och hyfsat tänkvärd, men också lite övertydlig; och vissa rollfigurer kändes något underutvecklade.
Jag är inte riktigt säker vad de syftar på med "politiskt mesig", och jag kan tyvärr inte läsa Sydsvenskans recension som är bakom betalvägg. Men en tvåa av fem tycker jag är för hårt.

Jag är nog spontant inne på en stark sjua av tio, så åtminstone en trea på en femgradig skala tycker jag att den förtjänar.
Ska du lägga upp credits snart ?