Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Elio

Startat av gstone, 8 november 2022 kl. 23:28:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 juni 2025 kl. 10:59:49Verkar lite oroväckande att Dagens Nyheter bara gett Elio en tvåa i betyg av fem. Men nu var det här i och för sig Wanda Bendjelloul, och inte Fredrik Sahlin som jag personligen litar mer på (åtminstone utifrån min smak)...

Men jag kommer helt klart att se filmen ändå - om det passar får det nog bli på söndag, då jag om vädret tillåter kommer vara på Skellefteå Summertime-festivalen fredag och lördag.
Ser den på lördag eller söndag 

behöver du att jag fotar ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 23 juni 2025 kl. 12:47:16Ser den på lördag eller söndag

behöver du att jag fotar ?
Ja, det vore uppskattat. Jag ska själv försöka att fota dubbcreditsen på söndag (om jag nu kan se filmen då), men det är ju alltid bra med dubbla chanser. :)

gstone

I traileren spelar Kim Sulocki Helix men i filmen är det tydligen Robin Fajardo ???

gstone

" svenska röster av Hugo Bergström, Benjamin Hasselström, Linda Santiago, Fredrik Hiller, Robin Fajardo, Christer Fuglesang."

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/a/Ppl8vz/elio-recension

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 24 juni 2025 kl. 18:34:17" svenska röster av Hugo Bergström, Benjamin Hasselström, Linda Santiago, Fredrik Hiller, Robin Fajardo, Christer Fuglesang."

Av dessa som nämns i inlägget känner jag bara till två stycken;

- Hugo Bergström (för undertecknad mest känd som Antonio Madrigal i Encanto)

- Fredrik Hiller (en legendarisk röstskådespelare som även medverkat mycket på Dramaten och som synlig skådespelare i en del svenska filmer, men som jag personligen förknippar mest med dubbning, hans debutdubbning var Kronk i Kejsarens Nya Stil, en enligt mig riktigt bra tolkning, förutom detta så var han även med som Vitaly i Madagaskar 3, Stabbington-bröderna i Trassel, Mr Big i Zootropolis, och många, många flera)

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 24 juni 2025 kl. 18:34:17" svenska röster av Hugo Bergström, Benjamin Hasselström, Linda Santiago, Fredrik Hiller, Robin Fajardo, Christer Fuglesang."

Av dessa skulle jag gissa att Hugo Bergström dubbat titelkaraktären.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 juni 2025 kl. 19:47:35Av dessa skulle jag gissa att Hugo Bergström dubbat titelkaraktären.
jag med

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 juni 2025 kl. 19:47:35Av dessa skulle jag gissa att Hugo Bergström dubbat titelkaraktären.
Och tror att Benjamin Hasselström är rymdvarelse barnet( Glordon)

gstone

Jag ska se filmen imorgon 

gstone

Jaf ska se filmen idag 

gstone

Här är credits till Elio

gstone

Citat från: gstone skrivet 28 juni 2025 kl. 17:03:42Här är credits till Elio
Överiga röster 

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 28 juni 2025 kl. 17:03:42Här är credits till Elio
Ingen regissör eller översättare...? Saknas inte en bild här...?

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 juni 2025 kl. 23:23:03Ingen regissör eller översättare...? Saknas inte en bild här...?
Jag reagerade på samma sak.

Göran

Hade de fått in Marcus Wandt i dubbningen också så hade alla Sveriges astronauter varit med. Åh nej jag glömmer inte Jessica men hon är amerikan!