Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Elio

Startat av gstone, 8 november 2022 kl. 23:28:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 10:59:49Verkar lite oroväckande att Dagens Nyheter bara gett Elio en tvåa i betyg av fem. Men nu var det här i och för sig Wanda Bendjelloul, och inte Fredrik Sahlin som jag personligen litar mer på (åtminstone utifrån min smak)...

Men jag kommer helt klart att se filmen ändå - om det passar får det nog bli på söndag, då jag om vädret tillåter kommer vara på Skellefteå Summertime-festivalen fredag och lördag.
Ser den på lördag eller söndag 

behöver du att jag fotar ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet Igår kl. 12:47:16Ser den på lördag eller söndag

behöver du att jag fotar ?
Ja, det vore uppskattat. Jag ska själv försöka att fota dubbcreditsen på söndag (om jag nu kan se filmen då), men det är ju alltid bra med dubbla chanser. :)

gstone

I traileren spelar Kim Sulocki Helix men i filmen är det tydligen Robin Fajardo ???

gstone

" svenska röster av Hugo Bergström, Benjamin Hasselström, Linda Santiago, Fredrik Hiller, Robin Fajardo, Christer Fuglesang."

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/a/Ppl8vz/elio-recension

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet Idag kl. 18:34:17" svenska röster av Hugo Bergström, Benjamin Hasselström, Linda Santiago, Fredrik Hiller, Robin Fajardo, Christer Fuglesang."

Av dessa som nämns i inlägget känner jag bara till två stycken;

- Hugo Bergström (för undertecknad mest känd som Antonio Madrigal i Encanto)

- Fredrik Hiller (en legendarisk röstskådespelare som även medverkat mycket på Dramaten och som synlig skådespelare i en del svenska filmer, men som jag personligen förknippar mest med dubbning, hans debutdubbning var Kronk i Kejsarens Nya Stil, en enligt mig riktigt bra tolkning, förutom detta så var han även med som Vitaly i Madagaskar 3, Stabbington-bröderna i Trassel, Mr Big i Zootropolis, och många, många flera)

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet Idag kl. 18:34:17" svenska röster av Hugo Bergström, Benjamin Hasselström, Linda Santiago, Fredrik Hiller, Robin Fajardo, Christer Fuglesang."

Av dessa skulle jag gissa att Hugo Bergström dubbat titelkaraktären.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet Idag kl. 19:47:35Av dessa skulle jag gissa att Hugo Bergström dubbat titelkaraktären.
jag med

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet Idag kl. 19:47:35Av dessa skulle jag gissa att Hugo Bergström dubbat titelkaraktären.
Och tror att Benjamin Hasselström är rymdvarelse barnet( Glordon)