Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Du borde lägga up credits till Ugglehuset !

Hela serien finns på Disney plus med svenska credits.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

jag önskar credits till TV filmen  I Yabba-Dabba Do!

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 12 juni 2025 kl. 20:15:35Du borde lägga up credits till Ugglehuset !

Hela serien finns på Disney plus med svenska credits.
Det kommer ta lite tid, då alla avsnitt av Ugglehuset har olika dubbcredits, och det finns ju 43 avsnitt av serien, men jag jobbar på saken. :)

För övrigt verkar någon ha varit ovanligt klantig när det gäller korrekturläsning av dubbcreditsen för Ugglehuset - eller vad sägs om gamla goda Joakim Jenenfors...? Och den felstavningen förekommer inte bara en gång, utan nästan varenda gång namnet nämns (detta trots att det alltså är individuella creditskärmar för varje avsnitt)...

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 12 juni 2025 kl. 19:56:54säsång två av  The Fairly OddParents: En ny önskning kom idag, kan du lägga till credits för den ?
Nu har jag gått igenom alla 10 avsnitt av säsong 2, och skrivit av alla dubbcredits för The Fairly OddParents: En ny önskning. :)

Säsong 2 har dock betydligt mer utförliga credits än säsong 1, där fler rollfigurer namnges och betydligt färre under "Övriga röster". Det är förstås positivt, men problemet är att jag därför inte kan avgöra om någon av de i säsong 2 namngivna rollfigurerna har bytt röst mellan säsong 1 och 2 eller inte.

Men tre nya skådespelare har tillkommit i säsong 2 (Joakim Tidermark, Astrid Assefa och Magnus Rongedal) medan en skådespelare från "Övriga röster" i säsong 1 inte tycks medverka i säsong 2 (Ulises Infante Azocar, d.v.s. rapparen Stor).

Så frågan är om den eller de rollfigurer som Stor spelade inte medverkar i säsong 2, eller om den/de har bytt röst...? Jag har tyvärr ingen bra koll på hans röst, trots att jag har sett/hört honom live på Trästockfestivalen minst en gång, så jag kan inte bedöma det...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 juni 2025 kl. 14:44:20Nu har jag gått igenom alla 10 avsnitt av säsong 2, och skrivit av alla dubbcredits för The Fairly OddParents: En ny önskning. :)

Säsong 2 har dock betydligt mer utförliga credits än säsong 1, där fler rollfigurer namnges och betydligt färre under "Övriga röster". Det är förstås positivt, men problemet är att jag därför inte kan avgöra om någon av de i säsong 2 namngivna rollfigurerna har bytt röst mellan säsong 1 och 2 eller inte.

Men tre nya skådespelare har tillkommit i säsong 2 (Joakim Tidermark, Astrid Assefa och Magnus Rongedal) medan en skådespelare från "Övriga röster" i säsong 1 inte tycks medverka i säsong 2 (Ulises Infante Azocar, d.v.s. rapparen Stor).
när jag sett alla avsnitt kan jag försöka hjälpa till att klara up  :)
men jag är inte bäst på att avgöra sådana saker

gstone

Eurotroll dubbade Knuckles serien 

Jag önskar credits till Knuckles serien !

Snälla kan du fråga Eurotroll ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 19 juni 2025 kl. 17:12:43Eurotroll dubbade Knuckles serien

Jag önskar credits till Knuckles serien !

Snälla kan du fråga Eurotroll ?
Jag har på sistone inte fått något svar av varken Ester Sjögren eller receptionisten (vars namn jag glömt bort just nu), men förhoppningsvis är det bara något tillfälligt - så bara jag får livstecken från någon ska jag fråga om Knuckles. :)
(Jag vill helst inte maila flera gånger om olika saker utan att ha fått svar emellan, då jag inte vill utmana ödet)

gstone

Jag önskar credits till Smurfar(2026) ?

Men dom som jobbar på UIP kanske redan är på sommmarlov :-\

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  1 juli 2025 kl. 10:05:40Jag önskar credits till Smurfar(2026) ?

Men dom som jobbar på UIP kanske redan är på sommmarlov :-\
Jag skickade mail till min kontaktperson på UIP i fredags angående Smurfar, men har fortfarande inte fått något svar. :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 juli 2025 kl. 10:47:12Jag skickade mail till min kontaktperson på UIP i fredags angående Smurfar, men har fortfarande inte fått något svar. :(
jag har också slickat mail, samma här

gstone

Vill ha credits till Smurfar(2025)!!!!!!

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  2 juli 2025 kl. 18:38:20Vill ha credits till Smurfar(2025)!!!!!!
Det vill jag också - jag ska prova maila till någon annan på UIP, och se om de svarar (då min huvudsakliga kontakt inte har visat minsta lilla livstecken). :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 juli 2025 kl. 20:56:06Det vill jag också - jag ska prova maila till någon annan på UIP, och se om de svarar (då min huvudsakliga kontakt inte har visat minsta lilla livstecken). :)
Nu har jag till slut fått svar om rösterna från min kontakt på UIP om filmen 

kul fakta hela the_swedish_family är med i dubbningen  :D

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  4 juli 2025 kl. 15:29:41Nu har jag till slut fått svar om rösterna från min kontakt på UIP om filmen

kul fakta hela the_swedish_family är med i dubbningen  :D
Jag har också precis fått svar av Anna på UIP, och har fått rollista men inga studiocredits - och fortfarande inget namn på Smurfan, som bara står som "Hemligt än så länge". :(

Frågan är om det är rösten i trailern, eller om rösten i trailern är en slaskröst...?

The Swedish Family känner jag inte till - vilka är det av namnen på listan...?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 juli 2025 kl. 15:34:51The Swedish Family känner jag inte till - vilka är det av namnen på listan...?
ALMA ANDRÉ
AXEL BERGGREN
HARRY ANDRÉ
JOANNA ANDRÉ