Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Kända skådespelare

Startat av Jonas9881, 30 januari 2024 kl. 23:17:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Fler exempel där marknadsfört dub rösterna 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Har hittat fler exmple där man säljer filmerna på rösterna

gstone

Hitta fem mer DVD:er där man marknadsfört dubb röster

DingoPictures2005

Hur kommer det sig att både Sverige och Norge fick 2 typ helt okända personer som Anden i Aladdin?

I de flesta länder så spelade den kändaste komikern i landet Anden.
För att nämna exempel, på Island så spelade Laddi deras största komiker Anden och i Finland så spelade 
Vesa-Matti Loiri Anden båda typ de största komikerna från respektive land.
Nu tycker jag dock att Dan Ekborg är väldigt bra som Anden men undrar mer av nyfikenhet.

gstone

Grand Prix - Tassarna på gasen  kommer vara fullsmockade med kända namn
https://www.filmstaden.se/film/grand-prix-tassarna-pa-gasen/

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 12 juli 2025 kl. 21:06:41Hur kommer det sig att både Sverige och Norge fick 2 typ helt okända personer som Anden i Aladdin?

För att nämna exempel, på Island så spelade Laddi deras största komiker Anden och i Finland så spelade
Nu tycker jag dock att Dan Ekborg är väldigt bra som Anden men undrar mer av nyfikenhet.
om di valt en stor komiker för den svenska dubbningen vem skulle för förtretligt ?

Vilka komiker  var stora i sverige när filmen kom ut ?

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 12 juli 2025 kl. 21:06:41Hur kommer det sig att både Sverige och Norge fick 2 typ helt okända personer som Anden i Aladdin?

Du nämer inget om danmark märker jag

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet 12 juli 2025 kl. 21:20:54Du nämer inget om danmark märker jag
Yes Preben Kristensen är ju super känd.

gstone

Vesa-Matti Loiri fick improvisera mycket av sina dialog i dubbningen , vilket restaurerad i massa skämt specifika för Finland och från hans egen stand up rutin

bara kul fakta jag ville nämna

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet 12 juli 2025 kl. 21:20:01om di valt en stor komiker för den svenska dubbningen vem skulle för förtretligt ?

Vilka komiker  var stora i sverige när filmen kom ut ?
Gösta Ekman (den yngre) är väl den som kommer som första tanke.
Dock så vet jag att Osis nämnt att han inte gillade dubb.

gstone

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet 12 juli 2025 kl. 21:24:31Vesa-Matti Loiri fick improvisera mycket av sina dialog i dubbningen , vilket restaurerad i massa skämt specifika för Finland och från hans egen stand up rutin

bara kul fakta jag ville nämna
Intressant  :) , tack för infon.

Daniel Hofverberg

Dan Ekborg är väl ändå inte okänd på något sätt...? Han är kanske inte huvudsakligen komiker, men ändå en mycket välkänd skådespelare. Han har ju trots allt varit aktiv ända sedan 1970-talet, och medverkat i fler filmer, TV-serier och teaterpjäser än många kan räkna till. :)

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 00:04:47Dan Ekborg är väl ändå inte okänd på något sätt...? Han är kanske inte huvudsakligen komiker, men ändå en mycket välkänd skådespelare. Han har ju trots allt varit aktiv ända sedan 1970-talet, och medverkat i fler filmer, TV-serier och teaterpjäser än många kan räkna till. :)
Enda huvudrollen jag sett honom i är Folk med Ångest.
Han har också en relativt stor roll i Tomten är far till alla barn.

Vill också minnas att jag sett honom i någon Jönssonligan, han övertog någon biroll från Tomas Norström som Polisassistent har jag för mig.
Jag tycker däremot att Jönssonligan är väldigt dålig då jag alltid avskyt okreativitet och att göra remakes och det var därav också länge sedan jag såg filmerna, sedan så är Gösta Ekman inte alls i samma klass som Ove Sprogøe vilket bara drar ned helhetsintrycket på Jönssonligan ännu mer.
Du får en försvenskad av en dansk film same thing, men du förlorar Ove Sprogøe som gör hela karaktären Egon Olsen vilket är😕.

Hursomhelst så har Dan Ekborg mest dubbat och synts på scen.
Visst jag tror alla har sett Tomten är far till alla barnen dock.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 00:04:47Dan Ekborg är väl ändå inte okänd på något sätt...? Han är kanske inte huvudsakligen komiker, men ändå en mycket välkänd skådespelare. Han har ju trots allt varit aktiv ända sedan 1970-talet, och medverkat i fler filmer, TV-serier och teaterpjäser än många kan räkna till. :)
håller 100 % med dig