Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Sökes: dialogöversättare för dubbning mm

Startat av Oscar Isaksson, 11 juli 2025 kl. 02:42:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 11 juli 2025 kl. 12:21:58Mest engelska till svenska, men även bl.a. spanska och japanska förekommer.
Spanska och japanska behärskar jag tyvärr inte, men behöver du hjälp med översättning från engelska hjälper jag gärna till; i den mån tiden räcker till. :)

Just nu håller jag bara på med de sista finslipningarna av The New Scooby-Doo Movies, men efter det är jag ledig att ta mig an något nytt.

Göran

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 juli 2025 kl. 23:05:50Det stämmer att jag bara översatt från franska men det är ju för att jag bara har översatt ett enda projekt.
Men du begriper säkert engelska ändå

Steffan Rudvall

Citat från: Göran skrivet 12 juli 2025 kl. 12:54:30Men du begriper säkert engelska ändå
Ja, det gör jag, men jag har inget A att visa upp eftersom att den skalan inte existerade på den tiden.

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 juli 2025 kl. 00:12:12Spanska och japanska behärskar jag tyvärr inte, men behöver du hjälp med översättning från engelska hjälper jag gärna till; i den mån tiden räcker till. :)

Just nu håller jag bara på med de sista finslipningarna av The New Scooby-Doo Movies, men efter det är jag ledig att ta mig an något nytt.
Just ja, The New Scooby-Doo Movies håller du ju på med Tack! Jag hittar säkert någon film jag desperat måste ha översatt och slänger åt ditt håll.

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 juli 2025 kl. 13:33:05Ja, det gör jag, men jag har inget A att visa upp eftersom att den skalan inte existerade på den tiden.
Får jag skriva upp dig som översättare att skicka projekt till?

Steffan Rudvall

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 12 juli 2025 kl. 15:03:57Får jag skriva upp dig som översättare att skicka projekt till?
Ja, såklart man vill hjälpa till. :)

Oscar Isaksson

Oscar Isaksson

Glömde av ett språk jag har i knät... tjeckiska någon? ::)

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 juli 2025 kl. 13:33:05Ja, det gör jag, men jag har inget A att visa upp eftersom att den skalan inte existerade på den tiden.
A fanns inte på min tid heller, men däremot fick jag faktiskt MVG i engelska - nästan det enda ämnet jag fick det i...

Steffan Rudvall

Oscar Isaksson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 juli 2025 kl. 19:22:57Finns något projekt som är aktuellt just nu?
När jag kollade över projekt igår som står utan översättare, så är det en handfull som är igång på ett eller annat sätt. Det gäller både egna och beställningsprojekt. Tyvärr är flera av titlarna hemliga för allmänheten än så länge.

Steffan
@Daniel Hofverberg 
@Will Siv
@Simon Axelsson
Jag skulle behöva veta lite ytligt om er. Bara så jag kan para ihop rätt film/serie med rätt person.
Vad tycker ni är roligt och intresserar er för. Är det tex live-action eller animerat, komedi eller drama, gammalt eller nytt mm.
Är det någon favoritfilm eller serie var och en av er har? Bara så jag får en känsla för hur jag ska tänka, kanske jag kan lättare träffa rätt då. Det finns inget värre än en översättningsuppgift som är oinspirerande, olustig och bedrövlig.

Will Siv

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 13 juli 2025 kl. 20:32:53När jag kollade över projekt igår som står utan översättare, så är det en handfull som är igång på ett eller annat sätt. Det gäller både egna och beställningsprojekt. Tyvärr är flera av titlarna hemliga för allmänheten än så länge.

Steffan
@Daniel Hofverberg
@Will Siv
@Simon Axelsson
Jag skulle behöva veta lite ytligt om er. Bara så jag kan para ihop rätt film/serie med rätt person.
Vad tycker ni är roligt och intresserar er för. Är det tex live-action eller animerat, komedi eller drama, gammalt eller nytt mm.
Är det någon favoritfilm eller serie var och en av er har? Bara så jag får en känsla för hur jag ska tänka, kanske jag kan lättare träffa rätt då. Det finns inget värre än en översättningsuppgift som är oinspirerande, olustig och bedrövlig.
Ska vi svara här eller via PM  ???
- what.

Oscar Isaksson

Citat från: Will Siv skrivet 13 juli 2025 kl. 20:48:42Ska vi svara här eller via PM  ???
Det är upp till var och en vad den känner sig bekväm med. :)

Steffan Rudvall

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 13 juli 2025 kl. 20:32:53När jag kollade över projekt igår som står utan översättare, så är det en handfull som är igång på ett eller annat sätt. Det gäller både egna och beställningsprojekt. Tyvärr är flera av titlarna hemliga för allmänheten än så länge.

Steffan
@Daniel Hofverberg
@Will Siv
@Simon Axelsson
Jag skulle säga att jag har ett brett filmintresse så animerat, komedi och live action funkar nog alla. Drama skulle också kunna gå men jag tror dock att dialogen lätt kan bli väldigt högtravig och klumpig...

Will Siv

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 juli 2025 kl. 21:23:34Jag skulle säga att jag har ett brett filmintresse så animerat, komedi och live action funkar nog alla just drama vet jag dock inte känns som att dialogen kan bli väldigt högtravig och klumpig...
Det tänkte jag på med.
- what.

Simon Axelsson

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 13 juli 2025 kl. 20:32:53Jag skulle behöva veta lite ytligt om er. Bara så jag kan para ihop rätt film/serie med rätt person.
Jag har generellt väldigt bred smak.

Live-action eller animerat gör ingen större skillnad, men genremässigt dras jag väl snarare åt komedier än dramer. Ser vi lite bredare älskar jag även skräck, sci-fi, fantasy, action och äventyr. Mellan gammalt eller nytt spelar det nog heller ingen jätteroll, men tror kanske jag hade varit mer sugen på något nyare.

Det finns ju en hel del filmer och serier som jag räknar som mina favoriter, men vad gäller årets premiärer är Sinners och Bob Trevino Likes It bland mina favoritfilmer och The Studio lätt min favoritserie.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats