Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Värsta röstskådespelarvalen

Startat av MOA, 30 augusti 2020 kl. 19:51:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 15 juli 2025 kl. 18:15:43" riktiga röstskådepslare till svenksdubben" ?

hur menar du ?
Det är ju inga etablerade dubbare som har gjort den kan man ju i alla fall säga.

A.T.Nilsson

Citat från: gstone skrivet 15 juli 2025 kl. 18:15:43" riktiga röstskådepslare till svenksdubben" ?

hur menar du ?
Det verkar inte varit några mer kända röstskådespelare som man känner till, i alla fall de som var huvudpersonerna i filmen. Däremot ha r jag för mig Dan Bratt är med men minns inte vem eller vilka

A.T.Nilsson

Citat från: gstone skrivet 15 juli 2025 kl. 18:16:18finne det engelsk dubbning ?
Den finns dubbad på engelska också. Den fanns på youtube men jag hittar den inte.

A.T.Nilsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juli 2025 kl. 18:21:11Det är ju inga etablerade dubbare som har gjort den kan man ju i alla fall säga.
Ja det kan man säga. Det är inga namn jag känner till. Men filmen bra och brukar se den ibland.

Miliancool dubb

Citat från: E skrivet 30 augusti 2020 kl. 20:21:27Tor Isedal som Nalle Puh
Inte så dålig men Guy de la Berg var självklart bättre

Daniel Hofverberg

Citat från: Miliancool dubb skrivet 16 juli 2025 kl. 18:46:53Inte så dålig men Guy de la Berg var självklart bättre
Jag var själv väldigt förtjust i Tor Isedal som Nalle Puh, men jag måste medge att han var bättre på 1960- och 1970-talet och hade fått en lite för grov och mörk röst på 1980-talet. Ser man objektivt på saken var Guy de la Berg nog ändå strået vassare, som helt klart varit mest lik originalrösten av alla svenska Nalle Puh-röster. :)

E

Antonia Sjöö som Katara i Avatar: The Last Airbender
Nu vet inte jag hur dom valde dom 3 huvudrollsinnehavarna för den här serien, men det känns verkligen som att dom var "handpicked". Men trots det så var Tim Lindner-Morin ändå helt okej som Aang, Benjamin Wirström är fantastisk som Sokka🤣 (där valde dom rätt person), men Antonia Sjöö som Katara🤦🏻, där borde dom valt nån annan. Hennes inlevelse är så dålig och hon låter så uttråkad, t.o.m i dom scener där Katara ska vara arg eller upprörd. Fick hon ens några instruktioner av dom andra i studion? Hade jag fått bestämma så hade jag valt Ester Sjögren, för när serien kom 2005 så hade hon redan varit med i skådis-branschen sen 1999 så lite erfarenhet hade hon då. Ifall Tim, Antonia och Benjamin tackar ja till att reprisera sina roller i den kommande långfilmen nästa år (där karaktärerna nu e vuxna) så får man ju hoppas att Antonia har bättre inlevelse, jag e dock tveksam till om dom återkommer🙂�↔️

Emilia Bongilaj som Mimi i Digimon Adventures
Här känns det också lite "handpicked". Hennes inlevelse var rätt bra men hon låter alldeles för ung för att kunna passa just den här karaktären. Och det kan nog bero på att hon var runt 10 år när serien dubbades medans dom andra var runt tonårsåldern

Anna-Lotta Larsson som Nani i Lilo & Stitch
Här borde dom definitivt valt nån som var yngre. Anna-Lotta var 48 när filmen kom ut och hennes inlevelse var verkligen inte lika bra som Tia Carrere, även om hon var i 40-årsåldern då så kunde hon iallafall låta yngre

Peter Saverman som David i Lilo & Stitch - Serien
Detta kan nog va en av dom mest tråkigaste rösterna jag hört i en svensk dubbning🥱 Och vad jag kunnat hitta så har han inte skådespelat innan eller efter serien. Så man undrar ju hur o varför han fick den rollen?

Dorothea Norling som Serena i Pokémon
Jag tycker att Dorothea har varit bra i andra dubbroller hon gjort. Men detta är en av dom mindre bra, inlevelsen skiftade från antingen okej till dålig😒 Haven Paschall (engelska rösten) var bättre

Kodja Akolor som Spot i Spider-Man: Across The Spider-Verse
Nu är detta tekniskt sätt inte så dåligt enligt mig, Kodjo var rätt bra som Spot MEN jag kan inte sluta tänka på hans replik i slutet: "Jag kommer ta allt ifrån dig på samma sätt som du tog allt ifrån mig". Där låter Kodjo som en programmerad robot🤣 Men om man bortser från det så var han ändå rätt bra i alla andra scener

Will Siv

Citat från: E skrivet Igår kl. 12:18:25Antonia Sjöö som Katara i Avatar: The Last Airbender
Nu vet inte jag hur dom valde dom 3 huvudrollsinnehavarna för den här serien, men det känns verkligen som att dom var "handpicked". Men trots det så var Tim Lindner-Morin ändå helt okej som Aang, Benjamin Wirström är fantastisk som Sokka🤣 (där valde dom rätt person), men Antonia Sjöö som Katara🤦🏻�♂️, där borde dom valt nån annan. Hennes inlevelse är så dålig och hon låter så uttråkad, t.o.m i dom scener där Katara ska vara arg eller upprörd. Fick hon ens några instruktioner av dom andra i studion? Hade jag fått bestämma så hade jag valt Ester Sjögren, för när serien kom 2005 så hade hon redan varit med i skådis-branschen sen 1999 så lite erfarenhet hade hon då. Ifall Tim, Antonia och Benjamin tackar ja till att reprisera sina roller i den kommande långfilmen nästa år (där karaktärerna nu e vuxna) så får man ju hoppas att Antonia har bättre inlevelse, jag e dock tveksam till om dom återkommer🙂�↔️
Håller nog med, personligen hade jag dock valt Emelie Clausen eller Marie Serneholt (vi vet nog varför)

(inte säker om Linda Blomgren och Carla Abrahamsen dubbade då, men dom kunde nog med)

Citat från: E skrivet Igår kl. 12:18:25Anna-Lotta Larsson som Nani i Lilo & Stitch
Här borde dom definitivt valt nån som var yngre. Anna-Lotta var 48 när filmen kom ut och hennes inlevelse var verkligen inte lika bra som Tia Carrere, även om hon var i 40-årsåldern då så kunde hon iallafall låta yngre
Håller inte med, Anna låter inte så annorlunda från "Snövit" fast det var 20 år emellan(!) och röstmäsigt tycker jag hon passar bättre än väntat (sen är hon inte lika "överspelad" som Tia är i vissa delar).

Tycker dock att det inte är nån "fel röst" i filmen (nja, kanske Jonas Inde som Pleakley, men det har inte med hans röst eller insats och göra som är utmärkt, men av...... andra orsaker.....)
- what.

E

Citat från: Will Siv skrivet Igår kl. 12:28:50Håller nog med, personligen hade jag dock valt Emelie Clausen eller Marie Serneholt (vi vet nog varför)
Ja Marie hade nog också varit bra i rollen👏🏻

gstone

Citat från: E skrivet Igår kl. 12:18:25Peter Saverman som David i Lilo & Stitch - Serien
Detta kan nog va en av dom mest tråkigaste rösterna jag hört i en svensk dubbning🥱 Och vad jag kunnat hitta så har han inte skådespelat innan eller efter serien. Så man undrar ju hur o varför han fick den rollen?

Dom borde behållit Johan Svensson 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: E skrivet Igår kl. 12:18:25Antonia Sjöö som Katara i Avatar: The Last Airbender
Nu vet inte jag hur dom valde dom 3 huvudrollsinnehavarna för den här serien, men det känns verkligen som att dom var "handpicked". Men trots det så var Tim Lindner-Morin ändå helt okej som Aang, Benjamin Wirström är fantastisk som Sokka🤣 (där valde dom rätt person), men Antonia Sjöö som Katara🤦🏻, där borde dom valt nån annan. Hennes inlevelse är så dålig och hon låter så uttråkad, t.o.m i dom scener där Katara ska vara arg eller upprörd. Fick hon ens några instruktioner av dom andra i studion? Hade jag fått bestämma så hade jag valt Ester Sjögren, för när serien kom 2005 så hade hon redan varit med i skådis-branschen sen 1999 så lite erfarenhet hade hon då. Ifall Tim, Antonia och Benjamin tackar ja till att reprisera sina roller i den kommande långfilmen nästa år (där karaktärerna nu e vuxna) så får man ju hoppas att Antonia har bättre inlevelse, jag e dock tveksam till om dom återkommer🙂�↔️

Hon lätt lite gnällig i rollen som om hon konstant klagade

gstone

Citat från: E skrivet Igår kl. 12:18:25Anna-Lotta Larsson som Nani i Lilo & Stitch

Här håller jag inte med du får tycka som du vill

gstone

Citat från: E skrivet Igår kl. 12:18:25Kodja Akolor som Spot i Spider-Man: Across The Spider-Verse
Nu är detta tekniskt sätt inte så dåligt enligt mig, Kodjo var rätt bra som Spot MEN jag kan inte sluta tänka på hans replik i slutet: "Jag kommer ta allt ifrån dig på samma sätt som du tog allt ifrån mig". Där låter Kodjo som en programmerad robot🤣 Men om man bortser från det så var han ändå rätt bra i alla andra scener
Det här var ju alls en roll som skulle gått tlll en komiker i den svenska dubbningen  ::)

gstone

Citat från: Will Siv skrivet Igår kl. 12:28:50Håller nog med, personligen hade jag dock valt Emelie Clausen eller Marie Serneholt (vi vet nog varför)

(inte säker om Linda Blomgren och Carla Abrahamsen dubbade då, men dom kunde nog med)

Hade också heller haft Marie Serneholt eller Linda Blomgren( för detta Åslund) som katara
förlåt om jag stavar fel svårt ,ed på hittade namn 
Emelie Clausen Hade nog också varit bra mem jag har inte hört henne i ugglehusst än.

MOA

Citat från: E skrivet Igår kl. 12:18:25Peter Saverman som David i Lilo & Stitch - Serien
Får jag bara fråga om detta är tecknat eller Live Action? Jag vore dum annars