Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Phineas och Ferb

Startat av Simon, 6 augusti 2009 kl. 15:59:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

KurageDHH

Citat från: RC skrivet  4 augusti 2025 kl. 16:06:51Ta det lugnt säsong 5 är inte färdigsläppt i USA för att den ska släppas här
Dom har bara släppt första halvan av säsong 5 i USA (andra halvan släpps först nästa år). I så fall borde ha Disney också redan släppt första halvan hit anser jag så att dom inte behöver vänta tills nästa år så att dom kan släppa hela säsongen. >:(

gstone

Citat från: KurageDHH skrivet  4 augusti 2025 kl. 16:14:01Dom har bara släppt första halvan av säsong 5 i USA (andra halvan släpps först nästa år). I så fall borde ha Disney också redan släppt första halvan hit anser jag så att dom inte behöver vänta tills nästa år så att dom kan släppa hela säsongen. >:(
så var du tillbaka med din aggressivitet och överaktioner  ::)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Oskar

Citat från: gstone skrivet  4 augusti 2025 kl. 18:38:09så var du tillbaka med din aggressivitet och överaktioner  ::)
tyvärr vi jobbar inte hos Disney eller lyuno. det är upp till Disney när dom ligger upp serien.

gstone

BPS

Citat från: gstone skrivet 13 augusti 2025 kl. 15:21:54Säsong 5 av Phineas och Freb  kommer tlll Sverige 22 august.

https://www.instagram.com/reel/DNS2D89IuFs/?igsh=MWs3dGYzMWV5Z2Zlbw%3D%3D

Det ska bli intressant att se vem som gör rösterna de vuxna karaktärerna har ju uppenbarligen fått behålla sina röster men även Carl-Magnus Lilljedahl som Buford.

BPS

Röster i säsong 5:

Sigge Nathanaelson - Phineas
Elina Raeder - Candace
Agathon Hylén Berglund - Ferb
Myrra Malmberg - Mamma
Kim Sulocki - Pappa
Andreas Nilsson - Dr Doofenshmirtz
Jan Aström - Major Monogram
Kim Sulocki - Carl
Anna Isbäck - Stacy
Benjamin Hasselström - Baljeet
Carl-Magnus Lilljedahl - Buford
Tindra Winther - Isabella
Mikaela Ardai Jennefors - Vanessa
Lucas Krüger - Jeremy
Norm - Joakim Jennefors 

Adam Larsson

Citat från: BPS skrivet 19 augusti 2025 kl. 20:37:26Röster i säsong 5:

Elina Raeder - Candace
Myrra Malmberg - Mamma
Kim Sulocki - Pappa
Kim Sulocki - Carl
Anna Isbäck - Stacy
Elina Raeder låter lite konstigt eller jag vet inte nedstämd/mörkare inte hennes galna Candace från originalserien i alla fall.

gstone

Citat från: BPS skrivet 19 augusti 2025 kl. 20:37:26Röster i säsong 5:

Elina Raeder - Candace
Myrra Malmberg - Mamma
Kim Sulocki - Pappa
Kim Sulocki - Carl
Anna Isbäck - Stacy
källa ?

BPS

Citat från: gstone skrivet 19 augusti 2025 kl. 21:47:48källa ?
Amerikanska Disney Plus, du kan kolla på skärmbilderna i tråden Disney+ (Disneys streamingtjänst)

KurageDHH

Citat från: gstone skrivet 13 augusti 2025 kl. 15:21:54Säsong 5 av Phineas och Freb  kommer tlll Sverige 22 augusti

https://www.instagram.com/reel/DNS2D89IuFs/?igsh=MWs3dGYzMWV5Z2Zlbw%3D%3D

Det va i alla fall en god nyhet ;D 
Trodde att man behöver tvingas vänta under en så lång tid på att den skall även släppas i Norden.

BPS

I avsnitt 9 av säsong 5 förekommer karaktären Meap där man gör en big deal av att det är John Stamos som spelar honom. I avsnittet finns det en speakerröst som säger "with John Stamos as Meap" det har man översatt till "med Joakim Jennefors som Meap". Det finns även senare i avsnittet där Meap berättar om att han har fått en ny översättningsapparat som gör att han låter som John Stamos i dubbningen har man översatt det till "Jag låter som en känd dubbare, Jennefors".

MOA

Citat från: BPS skrivet 23 augusti 2025 kl. 20:39:08I avsnitt 9 av säsong 5 förekommer karaktären Meap där man gör en big deal av att det är John Stamos som spelar honom. I avsnittet finns det en speakerröst som säger "with John Stamos as Meap" det har man översatt till "med Joakim Jennefors som Meap". Det finns även senare i avsnittet där Meap berättar om att han har fått en ny översättningsapparat som gör att han låter som John Stamos i dubbningen har man översatt det till "Jag låter som en känd dubbare, Jennefors".
Bra översatt måste jag säga

gstone

Citat från: BPS skrivet 23 augusti 2025 kl. 20:39:08I avsnitt 9 av säsong 5 förekommer karaktären Meap där man gör en big deal av att det är John Stamos som spelar honom. I avsnittet finns det en speakerröst som säger "with John Stamos as Meap" det har man översatt till "med Joakim Jennefors som Meap". Det finns även senare i avsnittet där Meap berättar om att han har fått en ny översättningsapparat som gör att han låter som John Stamos i dubbningen har man översatt det till "Jag låter som en känd dubbare, Jennefors".
briljant;D

gstone

översättaren ska ha beröm