Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

LEGO Disney Princess: Villains Unite (2025)

Startat av gstone, 17 juli 2025 kl. 22:51:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Det kommer en uppfäljare till  Lego Disney Prinsessor: Det gåtfulla slottet
I  LEGO Disney Princesses: Villans Unite,  arbetar  Gaston med Ursula, Jafar och Den onda drottningen för att hjälpa till att besegra prinsessorna. Prinsessorna rekryterar Aurora, Belle och Askungen i en episk strid. Jodi Benson, Auli'i Cravalho, Mandy Moore, Anika Noni Rose, Katie Von Till och Paige O'Hara repriserar sina respektive Disneyprinsessor. Röstskåspelskor för Askungen och Aurora, tillsammans med Ursulas nya röstskådsperska kommer att tillkännages senare.
Källa
https://x.com/DTVANews/status/1945942718544240947

Den nya specialen har premiär måndagen den 25 augusti.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Jag har några spekulationer;

Jag tror att det som förut blir Joanné Nugas, Yamineth Dyall, Dominique Pålsson Wiklund och Wiktoria Johansson.

Däremot är det svårt att säga om det blir Norea Sjöquist eller Amelie Eiding.

Sen angående de tre andra prinsessorna som kommer med i denna;

Askungen kan finnas en god chans med Lizette Pålsson såvida det inte blir någon ny eller Jasmine Heikura som i spelfilmen, Belle kan finnas en liten möjlighet med Sofia Källgren eller så kanske det blir Emmi Christensson, Törnrosa blir svårare då hon inte haft alltför många "nya" röster på senare år, jag tror inte att Birgitta Larsson återvänder, det finns däremot en möjlighet med Sandra Caménisch eller någon helt ny.

Sen gällande skurkarna så skulle möjligen Christopher Wollter göra Gaston precis som förut, Ursula skulle jag sätta en slant på att det blir Charlotte Ardai Jennefors, Drottning kanske blir samma röst som i 2025-års live-action film d.v.s. Frida Modén Treighl, Jafar skulle kunna bli Jens Hultén precis som i live-action versionen.

Disneyfantasten

gstone

Många klassiska röstskådespelare kommer tillbaka på engelska ,Jodi Benson som Ariel, Anika Noni Rose som Tiana, Mandy Moore som Rapunzel, Susanne Blakeslee som Den onda drottningen, Corey Burton som Den magiska spegeln. Auli'i Cravalho som Vaiana, Paige O'Hara som Belle, Jennifer Hale som Askungen, Richard White som Gaston och Jonathan Freeman som Jafar 

gstone

gstone

Disneyfantasten

Ursula låter som Charlotte Ardai Jennefors, utan tvekan.

Askungen låter som det skulle kunna vara Lizette Pålsson.

Belle låter som att det är någon ny, iallafall så tycker jag inte att det lät som Sofia Källgren.

Det är svårare att gissa sig till Drottningen och Jafar, skulle misstänka samma röster som i live-action adaptionerna, men jag kan inte säga det det med säkerhet förräns filmen haft premiär.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 augusti 2025 kl. 21:45:14Ursula låter som Charlotte Ardai Jennefors, utan tvekan.

Askungen låter som det skulle kunna vara Lizette Pålsson.

Belle låter som att det är någon ny, iallafall så tycker jag inte att det lät som Sofia Källgren.

Det är svårare att gissa sig till Drottningen och Jafar, skulle misstänka samma röster som i live-action adaptionerna, men jag kan inte säga det det med säkerhet förräns filmen haft premiär.
Om jag ska vara ärlig väntade jag mig inte riktigt  Sofia Källgren även om jag hoppaes

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 augusti 2025 kl. 21:45:14Det är svårare att gissa sig till Drottningen och Jafar, skulle misstänka samma röster som i live-action adaptionerna, men jag kan inte säga det det med säkerhet förräns filmen haft premiär.
Lil Terselius är ju död och jag betvivlar att Mikael Samuelson kommer tillbaka :'(

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 14 augusti 2025 kl. 22:24:16Lil Terselius är ju död och jag betvivlar att Mikael Samuelson kommer tillbaka :'(
Sven Lindberg är också bortgången sedan länge och därför kommer Sir Väs garanterat att få en ny röst.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 augusti 2025 kl. 22:30:11Sven Lindberg är också bortgången sedan länge och därför kommer Sir Väs garanterat att få en ny röst.
Vist dubbad dom det boragen slutet på Robin Hood ?

kankse on sir väs var med där och vem än som dubbade hon där kan göra det här 

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 augusti 2025 kl. 22:30:11Sven Lindberg är också bortgången sedan länge och därför kommer Sir Väs garanterat att få en ny röst.
Ja det vag många år sedan han lämna oss

men blev väldigt gammal tycks jag minnas

Disneyfantasten

Det verkar som jag hade fel om att Frida Modén Triechl skulle dubba Drottningen här, då det istället verkar vara Katrin "Häxan Surtant" Sundberg som gör rösten.

Däremot så gissade jag rätt med Jens Hultén som Jafar.

Sir Väs nya röst är Anton Olofsson Raeder.

(har fortfarande inte sett filmen ännu, kan tilläggas, kommer att göra det ikväll när jag är hemma)

gstone

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 25 augusti 2025 kl. 20:48:52På engeska är det Julie Nathanson som spelar Belle isället för  Paige O'Hara
Det förvånar mig inte, Paige O'Hara byttes ut redan i Sofia Den Första för att hennes röst hade förändrats.

Hanna Hedlund gjorde en ganska bra prestation som Belle förövrigt.

Sen tycker jag även att Katrin Sundberg och Anton Olofsson Raeder gjorde ganska bra tolkningar av Drottningen och Sir Väs.