Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Okänd a dubbare

Startat av gstone, 7 april 2018 kl. 00:15:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet 21 juli 2025 kl. 10:51:41Birgitta Adolfsson, Alexander Elfving, Alfred Elfving ,Morgan Elfving, Lukas Göthma, J.A. Mirisch, och Peter Simons som är med i Babe en gris kommer till stan , men dom verkar inte dubbat något annat eller gjort någon annat alls

Dessa är alla ganska okända
Jarmo medverkar i den

DingoPictures2005

Sven Wallskog dubbade I-or i Nalle Puhs origianldubbningar.
Verkar inte ha gjort någon annan roll heller.
https://www.svenskfilmdatabas.se/sv/item/?type=person&itemid=286047

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  6 augusti 2025 kl. 18:25:04Sven Wallskog dubbade I-or i Nalle Puhs origianldubbningar.
Verkar inte ha gjort någon annan roll heller.
https://www.svenskfilmdatabas.se/sv/item/?type=person&itemid=286047
tror han är operasångare

kan ha fel
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  6 augusti 2025 kl. 18:33:30tror han är operasångare

kan ha fel
Det stämmer, men var är nog mer rätt ordval - Sven Wallskog är förvisso fortfarande i livet, men han är 80 år gammal nu så jag har svårt att tro att han fortfarande skulle vara aktiv som operasångare. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 augusti 2025 kl. 20:07:16Det stämmer, men var är nog mer rätt ordval - Sven Wallskog är förvisso fortfarande i livet, men han är 80 år gammal nu så jag har svårt att tro att han fortfarande skulle vara aktiv som operasångare. :)
opera tar på kraferna

DingoPictures2005

Andreas Holmberg är en helt okänd person som gjort 2 dubs och inget mer.
101 Dalmatiner och Pingvinen och Lyckostenen.

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 12 september 2025 kl. 09:46:37Andreas Holmberg är en helt okänd person som gjort 2 dubs och inget mer.
Han har ingen IMDb sida heller

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 12 september 2025 kl. 09:46:37Andreas Holmberg är en helt okänd person som gjort 2 dubs och inget mer.
Han är en kyrkomusiker och översättare av psalmer.

DingoPictures2005

Någon som har Fallet Paragon rippad?
Vill ha en tidsdaterad bild på Myrra Malmberg.
Hon är jätte okänd och du kan inte hitta en enda bild på henne från 1991-95 som willdubguru vill ha.

Vet hur hon ser ut dock så kommer inte ha några problem att hitta henne i filmen om någon har den.
KB har säkert bilder på henne men ogenomförbart för mig att hämta hem dem av anledningar jag inte vill gå in på.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 23 september 2025 kl. 23:19:01Någon som har Fallet Paragon rippad?
Vill ha en tidsdaterad bild på Myrra Malmberg.
Hon är jätte okänd och du kan inte hitta en enda bild på henne från 1991-95 som willdubguru vill ha.

Vet hur hon ser ut dock så kommer inte ha några problem att hitta henne i filmen om någon har den.
KB har säkert bilder på henne men ogenomförbart för mig att hämta hem dem av anledningar jag inte vill gå in på.
Myrra Malmbergs enda live action roll? Aldrig sett tidigare, spelar hon en stor eller biroll?

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet 23 september 2025 kl. 23:33:58Myrra Malmbergs enda live action roll? Aldrig sett tidigare, spelar hon en stor eller biroll?
Yes hon har bara gjort en enda synlig roll.
https://m.imdb.com/name/nm1493504/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_0_nm_6_in_0_q_Myrra%2520Malmberg%2520

Även Maria Rydberg som övertog hennes roll i tv serien har gjort fler synliga roller.
Jag skulle anta att Myrra jobbat med något annat än skådespel när hon inte dubbat.

DingoPictures2005

Nu är inte Rune "okänd" då han haft relativt många synliga roller inklusive en i Ola Solums film Resan till Julstjärnan men jag undrar om detta är rätt person?

Disneyfantasten

Det där att Myrra Malmberg är jätteokänd stämmer inte alls, hon har varit musikalartist.

Maria Rydberg var i en tid också musikalartist innan hon helt gick över till att bli renodlad dubbare.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 september 2025 kl. 08:19:22Det där att Myrra Malmberg är jätteokänd stämmer inte alls, hon har varit musikalartist.
Till med uppträtt I London 

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 23 september 2025 kl. 23:51:36Yes hon har bara gjort en enda synlig roll.
https://m.imdb.com/name/nm1493504/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_0_nm_6_in_0_q_Myrra%2520Malmberg%2520

Även Maria Rydberg som övertog hennes roll i tv serien har gjort fler synliga roller.
Jag skulle anta att Myrra jobbat med något annat än skådespel när hon inte dubbat.
Hon är musikalartist så