Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

(Fråga) SVT play

Startat av TBT_STR_QR, 4 augusti 2017 kl. 20:20:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Göran skrivet  3 oktober 2025 kl. 15:46:17Vad hände med den här serien? Står att det inte finns några avsnitt fast att det inte ens gått en månad sedan premiär

https://www.svtplay.se/drop-in
Mycket bra fråga. Jag förstår inte heller vad som hänt med Drop In, och jag hittar inga artiklar om det i nyhetsmedia eller på webben. Men det känns ju helt orimligt att en svensk originalproduktion skulle tas bort från SVT Play på kortare tid än en månad sedan premiären; då ju svenska serier oftast brukar ligga kvar i åratal...

Vet du om serien ens släpptes den 5 september som utannonserat, eller om premiären ställdes in/sköts upp av någon anledning - eller om den släpptes då, men har tagits bort snabbt i efterhand...? Jag tänkte tyvärr inte på att kolla den 5 september, utan hade tänkt att kolla in serien i efterhand...

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 oktober 2025 kl. 08:39:34Mycket bra fråga. Jag förstår inte heller vad som hänt med Drop In, och jag hittar inga artiklar om det i nyhetsmedia eller på webben. Men det känns ju helt orimligt att en svensk originalproduktion skulle tas bort från SVT Play på kortare tid än en månad sedan premiären; då ju svenska serier oftast brukar ligga kvar i åratal...

Vet du om serien ens släpptes den 5 september som utannonserat, eller om premiären ställdes in/sköts upp av någon anledning - eller om den släpptes då, men har tagits bort snabbt i efterhand...? Jag tänkte tyvärr inte på att kolla den 5 september, utan hade tänkt att kolla in serien i efterhand...
Jag hade den i min lista, men såg aldrig nått avsnitt så jag tror att den aldrig dök upp. Någon som kan fråga SVT?  Jag brukar bara få Goddag yxskaft.

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  7 oktober 2025 kl. 08:45:38Jag hade den i min lista, men såg aldrig nått avsnitt så jag tror att den aldrig dök upp. Någon som kan fråga SVT?  Jag brukar bara få Goddag yxskaft.
Jag har mailat SVT, och fått ett blixtsnabbt svar; och för en gångs skull inte "goddag yxskaft":

CitatRoligt att du ser fram emot "Drop in"!

Premiären av "Drop in" skjuts upp eftersom några frågor kring produktionen behöver lösas innan programmet kan sändas, inget ovanligt och inga konstigheter. Vi återkommer om nytt premiärdatum.

Ha en fin dag!

Märkligt dock att skjuta upp premiären med så kort varsel, då jag ser flera tidningar och webbsidor som så sent som den 5 september skrev att serien skulle släppas på SVT Play "idag"...