Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Dubbare som låter som andra Dubbare

Startat av jimstrom, 24 augusti 2013 kl. 23:06:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: BPS skrivet 12 augusti 2025 kl. 16:26:36I originaldubbningen av Dumbo finns en röst som låter läskigt likt Per Eggers.
har du hört den ? :o
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

BPS

gstone

Disneyfantasten

Tycker även att Johan Jern bär en liten likhet med Stephan Karlsén.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 augusti 2025 kl. 08:38:58Tycker även att Johan Jern bär en liten likhet med Stephan Karlsén.
Då kan han ta över rollen som Petter 

Disneyfantasten

Jag har de senaste veckorna börjat tycka att både Annika Herlitz och Sanna Martin bär en liten likhet med Myrra Malmberg, iallafall i Mary Poppins Kommer Tillbaka och Avförtrollad. (likaså också i Isabella Moon (eller vad du serien med älv-vampyren hette) tidigare)

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 oktober 2025 kl. 21:20:34Jag har de senaste veckorna börjat tycka att både Annika Herlitz och Sanna Martin bär en liten likhet med Myrra Malmberg, iallafall i Mary Poppins Kommer Tillbaka och Avförtrollad. (likaså också i Isabella Moon (eller vad du serien med älv-vampyren hette) tidigare)
Får jag fråga vem du föredrar som Mary Poppins?

Disneyfantasten

Göran

Nya farbror Melker låter ibland som Göran Berlander.

MOA

Citat från: Göran skrivet  1 november 2025 kl. 15:29:24Nya farbror Melker låter ibland som Göran Berlander.
Har han dubbat & vem är han? Annars borde detta stå i ett annat ämne

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet  1 november 2025 kl. 16:01:13Har han dubbat & vem är han? Annars borde detta stå i ett annat ämne
I nya Vi på Saltkråkan spelas rollen av Henrik Norlén, som ju varit med i många filmer och teaterpjäser genom åren. Han har åtminstone medverkat i två dubbningar - Nina Patalo och Nyfikna Nellie (båda på SVT), men det skulle inte förvåna mig om han medverkat i fler dubbningar som jag inte känner till. :)

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 november 2025 kl. 02:25:48I nya Vi på Saltkråkan spelas rollen av Henrik Norlén, som ju varit med i många filmer och teaterpjäser genom åren. Han har åtminstone medverkat i två dubbningar - Nina Patalo och Nyfikna Nellie (båda på SVT), men det skulle inte förvåna mig om han medverkat i fler dubbningar som jag inte känner till. :)
Så han har inte dubbat så mycket, får hoppas att han dubbar mer i framtiden

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 november 2025 kl. 02:25:48I nya Vi på Saltkråkan spelas rollen av Henrik Norlén, som ju varit med i många filmer och teaterpjäser genom åren. Han har åtminstone medverkat i två dubbningar - Nina Patalo och Nyfikna Nellie (båda på SVT), men det skulle inte förvåna mig om han medverkat i fler dubbningar som jag inte känner till. :)
Blandad ihop honom med Viktor Norén för en sekund 
tänkte" va !? Är farbror Melker en hey twink nu ?😯😅"

mem ät ju två helt lika personer