Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Sesame Street

Startat av TonyTonka, 2 januari 2011 kl. 16:41:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

BPS

Citat från: gstone skrivet 10 november 2025 kl. 22:51:26Gösta Prüzelius är  Grover inte grover
Var det någon som förväntade sig att han skulle vara det? Han gick ju bort för nästan 25 år sedan...

Oskar

Citat från: gstone skrivet 10 november 2025 kl. 22:59:17Anders Öjebo  som Kakmonstret låtter väldigt lik den engelska originalitet

fast efter alla år och roller kankse Anders fått det till en exakt vetenskap härma distinkta /ironiska röster

han har ju gjort så många väl kända karaktärer
Ernst günther innan dog på 90 talet han har spelat kakmonstret på dom äldre dubbning på Svt.

Göran

Skulle vara intressant om någon hade inspelningar av Sesam från Barnkanalens barndom de ska tydligen ha sänt Sesam från 1976 och Open Sesame från 90-talet.

MB

Citat från: Göran skrivet 11 november 2025 kl. 18:15:42Skulle vara intressant om någon hade inspelningar av Sesam från Barnkanalens barndom de ska tydligen ha sänt Sesam från 1976 och Open Sesame från 90-talet.
Tror tyvärr inte att folk spelade in från Barnkanalen

MOA

Citat från: MB skrivet 11 november 2025 kl. 20:36:05Tror tyvärr inte att folk spelade in från Barnkanalen
Den tiden låter ologiskt tidigt så därför

Mathilda Gustafsson

Citat från: MOA skrivet 11 november 2025 kl. 21:01:02Den tiden låter ologiskt tidigt så därför
Kanske @Daniel Hofverberg har något? Jag tänkte på hans kontakt som spelade in Fem myror och Trazan Apansson.

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 11 november 2025 kl. 21:35:12Kanske @Daniel Hofverberg har något? Jag tänkte på hans kontakt som spelade in Fem myror och Trazan Apansson.
Inte omöjligt, jag ska leta och kolla efter jobbet. :)

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 november 2025 kl. 08:20:47Inte omöjligt, jag ska leta och kolla efter jobbet. :)
Ja han kan vara vårt enda hopp från 70-Talet