Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Sommarlov (SVT)

Startat av Fraggery, 16 juni 2022 kl. 07:37:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marcusen

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 juni 2025 kl. 20:31:24Vad sägs om SVTs webbsida, exempelvis...?
https://www.svtplay.se/kanaler
Hur länge har den funktionen funnits? Det här är helt nytt för mig men kommer underlätta jättemycket.

Daniel Hofverberg

Citat från: Marcusen skrivet 22 juni 2025 kl. 20:38:56Hur länge har den funktionen funnits? Det här är helt nytt för mig men kommer underlätta jättemycket.
Vet inte exakt, men åtminstone några år.

Disneyfantasten

Tydligen har Haider jobbat på minst boende under några veckor året 2022 och det var under sommaren, jag måste nog ha glömt det, jag kan ha träffas honom men har isåfall glömt det, en personal på mitt boende uppmärksammade honom på Sommarlov.

BPS

Sommarskuggan ska tydligen gå på gymnasiet eller någon ska göra det... Jag jobbar på en gymnasieskola och idag var SVT där och filmade när jag frågade en av personerna i filmteamet sa hon att de spelade in Sommarskuggan de använde bland annat vårt mediatek.

Tintin

Ny dokumentär uppladdad på SVT Play SVT Barn - så tänker vi. Handlar om hur de jobbar med sina barnprogram idag. 

Lite om Sommarlov och vid 17.39 får man följa med bakom kulisserna vid dubbningen av De tre musketörerna. Förvisso ett ganska kort inslag, men tänkte att det kunde vara kul att tipsa om.

https://www.svtplay.se/video/KBMYb1g/svt-barn-sa-tanker-vi?video=visa&position=1059

Oskar

Citat från: Tintin skrivet 19 november 2025 kl. 20:32:47Ny dokumentär uppladdad på SVT Play SVT Barn - så tänker vi. Handlar om hur de jobbar med sina barnprogram idag.

Lite om Sommarlov och vid 17.39 får man följa med bakom kulisserna vid dubbningen av De tre musketörerna. Förvisso ett ganska kort inslag, men tänkte att det kunde vara kul att tipsa om.

https://www.svtplay.se/video/KBMYb1g/svt-barn-sa-tanker-vi?video=visa&position=1059
det är konstigt att inte SVT bjuder in Daniel hofverberg när SVT gör bakom kulisserna program om SVTs barnprogram när dom pratar om dubbning och inte nämner dubbningshemsidan Excel.

Daniel Hofverberg

Citat från: Oskar skrivet 26 november 2025 kl. 14:38:43det är konstigt att inte SVT bjuder in Daniel hofverberg när SVT gör bakom kulisserna program om SVTs barnprogram när dom pratar om dubbning och inte nämner dubbningshemsidan Excel.
Ärligt talat tror jag inte att SVT ens känner till vare sig Dubbningshemsidan eller mig - eller okej, vissa medarbetare på SVT gör det utan tvekan, men antagligen inte de som varit inblandade här... :(

Sen tror jag heller inte att de hade velat intervjua någon på distans, då alla i det här programmet verkar vara på plats i Stockholm eller Malmö; och SVT vanligtvis bara brukar ha intervjuer via videolänk i nyhetssändningar och liknande där det är mer bråttom. Och att resa upp till Skellefteå (alternativt att betala resa för mig till Stockholm) är nog inget förstahandsval, om det inte är så viktigt för programmet så att resekostnaden och tiden kan motivera det (och nu när SVT har fått högre sparkrav på sig är sådana resor förmodligen det första man drar in på)...

Oskar

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 00:57:43Ärligt talat tror jag inte att SVT ens känner till vare sig Dubbningshemsidan eller mig - eller okej, vissa medarbetare på SVT gör det utan tvekan, men antagligen inte de som varit inblandade här... :(

Sen tror jag heller inte att de hade velat intervjua någon på distans, då alla i det här programmet verkar vara på plats i Stockholm eller Malmö; och SVT vanligtvis bara brukar ha intervjuer via videolänk i nyhetssändningar och liknande där det är mer bråttom. Och att resa upp till Skellefteå (alternativt att betala resa för mig till Stockholm) är nog inget förstahandsval, om det inte är så viktigt för programmet så att resekostnaden och tiden kan motivera det (och nu när SVT har fått högre sparkrav på sig är sådana resor förmodligen det första man drar in på)...
kommer du ihåg Anders och Måns program på 2004. Måns Nilsson åkte upp till dej och interjuver dig och pratade om dig och dubbningshemsidan och annat om röstskådespelare och dubbning och andra som berör dubbning.

Daniel Hofverberg

Citat från: Oskar skrivet Igår kl. 04:33:38kommer du ihåg Anders och Måns program på 2004. Måns Nilsson åkte upp till dej och interjuver dig och pratade om dig och dubbningshemsidan och annat om röstskådespelare och dubbning och andra som berör dubbning.
Självklart kommer jag ihåg Anders & Måns, och jag har även avsnittet ifråga inspelat. Tyvärr tror jag dock inte att något liknande skulle kunna hända igen i närtid, i och med de tuffa sparkrav som public service har fått under de senaste åren; så att de har tvingats dra ner på mycket (därav att de exempelvis är tvingade att använda AI för automatisk textning av nyhetssändningar istället för livs levande direkttextare). :(

Oskar

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 09:20:14Självklart kommer jag ihåg Anders & Måns, och jag har även avsnittet ifråga inspelat. Tyvärr tror jag dock inte att något liknande skulle kunna hända igen i närtid, i och med de tuffa sparkrav som public service har fått under de senaste åren; så att de har tvingats dra ner på mycket (därav att de exempelvis är tvingade att använda AI för automatisk textning av nyhetssändningar istället för livs levande direkttextare). :(
jag har sett när det sändes i antingen på SVT1 eller SVT2 och jag hade bara SVT1 och SVT2 och tv4 på den tiden.