Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Zootropolis 2

Startat av Disneyfantasten, 9 februari 2023 kl. 19:39:59

Föregående ämne - Nästa ämne

TonyTonka, BPS, gstone och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 22:32:50Det verkar som att Bonnie Hopps, Clawhauser, Ilsken Gris (antagligen samma karaktär som Desperat Gris i första filmen, engelskt namn Frantic Pig), Fru Fru, Fabienne Ragley, Konstapel McHorn och Peter Moosebridge bytt röster från första filmen.

Undrar varför?

Ole Ornered (som spelade grisen i första filmen) var med i denna film, men jag tror ändå att Andreas Nilsson kan göra en bra tolkning.

Varför gjorde inte Mikaela Tidermark Nelson Fru Fru i denna? Hon är ju trots allt fortfarande mycket aktiv i dubbningssammanhang och så gjorde hon rollen i Zootropolis+.

Bonnie och Clawhauser hade också samma röster i Zootropolis+.

Adam Fietz är fortfarande mycket aktiv i dubbningssammanhang, fast å andra sidan hade Peter Moosebridge en helt annan röst i Zootropolis+.

(han gjorde även McHorn i första filmen även om den officiella creditlistan felaktigt anger Benke Skogholt)

Sharon Dyall är också fortfarande mycket aktiv i dubbningssammanhang?
Jag svara på detta

allt på en gång ? eller ett svar per fråga 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: gstone skrivet Igår kl. 23:52:01Jag svara på detta

allt på en gång ? eller ett svar per fråga
Med svara menar teorier

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 22:32:50Det verkar som att Bonnie Hopps, Clawhauser, Ilsken Gris (antagligen samma karaktär som Desperat Gris i första filmen, engelskt namn Frantic Pig), Fru Fru, Fabienne Ragley, Konstapel McHorn och Peter Moosebridge bytt röster från första filmen.

Undrar varför?

Ole Ornered (som spelade grisen i första filmen) var med i denna film, men jag tror ändå att Andreas Nilsson kan göra en bra tolkning.

Varför gjorde inte Mikaela Tidermark Nelson Fru Fru i denna? Hon är ju trots allt fortfarande mycket aktiv i dubbningssammanhang och så gjorde hon rollen i Zootropolis+.

Adam Fietz är fortfarande mycket aktiv i dubbningssammanhang, fast å andra sidan hade Peter Moosebridge en helt annan röst i Zootropolis+.

(han gjorde även McHorn i första filmen även om den officiella creditlistan felaktigt anger Benke Skogholt)

Peter Moosebridge Är ju den lättaste att klura ut

på dom flesta språk var han ju spelade av en nyhets person från det landet så faktum att han inte dubbades av en nyhets journalist på svenska var ju en tab till att börja med 

gstone

Undrar varför?

Med Fru Fru är det ju ganska uppenbart att dom ville ha en kändis istället 

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 22:32:50Bonnie och Clawhauser hade också samma röster i Zootropolis+.

Båda deras röster är upptagna med musikaler just nu .

Att spela teater är ett heltidsjobb job

dom måste repa pf swdan uppträdea 

gstone

Undrar varför?

Kanske var det mer kostnadseffektivt att anlita någon som redan var med i dubbningen med tanke på att man blir betald per timme 

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 22:32:50Ole Ornered (som spelade grisen i första filmen) var med i denna film, men jag tror ändå att Andreas Nilsson kan göra en bra tolkning.

Jag hat inget svar alls

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 22:32:50(han gjorde även McHorn i första filmen även om den officiella creditlistan felaktigt anger Benke Skogholt)
Tänker inte äns gå in på den grejen  ::)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 22:32:50Varför gjorde inte Mikaela Tidermark Nelson Fru Fru i denna? Hon är ju trots allt fortfarande mycket aktiv i dubbningssammanhang och så gjorde hon rollen i Zootropolis+.

Dessa känns lättast att klura ut

dom vill ha någon mer känd 

och dom två skådespelarna var uttagna allestädes med andra uppdrag / projekt 

gstone

Citat från: BPS skrivet Igår kl. 23:02:08Kanske samma situation som med Mikael Roupé att hon lite ses som en konkurrent då hon jobbar på Transperfect Media hon repriserar ju inte heller sin roll i Phineas och Ferbs senaste säsong.
Dem karaktärer bytt röster em del gånger under serien 

BPS

Citat från: gstone skrivet Idag kl. 00:06:15Dem karaktärer bytt röster em del gånger under serien
Inte Stacy.

gstone

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet Igår kl. 23:55:27Peter Moosebridge Är ju den lättaste att klura ut

på dom flesta språk var han ju spelade av en nyhets person från det landet så faktum att han inte dubbades av en nyhets journalist på svenska var ju en tab till att börja med
Var Peter Moosebridge med i den första filmen? Vem spelade den rollfiguren där, i så fall? För han står ju inte med i creditlistan, vad jag kan se...

Men det var ett smart drag att låta SVTs välkända utrikeskorrespondent Fouad Youcefi spela honom i tvåan, som jag inte tror har medverkat i någon dubbning förut. :)

Citat från: BPS skrivet Igår kl. 23:02:08Kanske samma situation som med Mikael Roupé att hon lite ses som en konkurrent då hon jobbar på Transperfect Media hon repriserar ju inte heller sin roll i Phineas och Ferbs senaste säsong.
Mikaela har ju medverkat i flertalet dubbningar hos andra studior även efter att hon började på TransPerfect Media. Men jag gissar precis som du att om det inte rör sig om en stor eller viktig roll som är svår för andra att klara av, eller att bara hon är godkänd för rollen, så är hon kanske inte andra studiors förstahandsval just nu...

(Gissningsvis var hennes roll i Zootropolis så pass liten, så att det inte var en roll som behövde godkännas av Disney - för i så fall hade de förmodligen anlitat henne här också, för att inte behöva få en ny röst godkänd i rollen. Det här rör sig ju trots allt förmodligen om ett beslut av Iyuno och inte av Disney, då Disney knappast bryr sig om vilka företag skådespelarna eventuellt är anställda av)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Idag kl. 00:46:22Men det var ett smart drag att låta SVTs välkända utrikeskorrespondent Fouad Youcefi spela honom i tvåan, som jag inte tror har medverkat i någon dubbning förut. :)
Mikaela har ju medverkat i flertalet dubbningar hos andra studior även efter att hon började på TransPerfect Media. Men jag gissar precis som du att om det inte rör sig om en stor eller viktig roll som är svår för andra att klara av, eller att bara hon är godkänd för rollen, så är hon kanske inte
Disneyfansten säger att Adam fitiz spelar honom i ettan,

jag litar på Dianeyfanasten han brukar alltid komma med trovärdig inga

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet Idag kl. 05:58:08Disneyfansten säger att Adam fitiz spelar honom i ettan,

jag litar på Dianeyfanasten han brukar alltid komma med trovärdig inga
Han anges som "Manlig Nyhetsankare" i första filmen.