Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Fem Myror är fler än fyra elefanter

Startat av TonyTonka, 15 januari 2012 kl. 02:43:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Han såg Monsieurs inlägg & återskapade videon, om Monsieur såg originella sändningstiden såg det ut så här?
Ingenting jag förväntade mig idag

https://www.youtube.com/watch?v=9eLL7i__j_A

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet 14 december 2025 kl. 15:02:47Han såg Monsieurs inlägg & återskapade videon, om Monsieur såg originella sändningstiden såg det ut så här?
Ingenting jag förväntade mig idag

https://www.youtube.com/watch?v=9eLL7i__j_A
Jajamän! Jag såg både detta avsnitt och serien i helhet när den repriserades 2007-2008. Det såg ut exakt så där!

Undrar om denna sketch är med i julshowen.

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 14 december 2025 kl. 16:07:41Jajamän! Jag såg både detta avsnitt och serien i helhet när den repriserades 2007-2008. Det såg ut exakt så där!

Undrar om denna sketch är med i julshowen.
Måste också fråga vad Monsieur tyckte om första videon jag länkade, bästa lattjolajbanlådan eller?

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet 14 december 2025 kl. 20:30:56Måste också fråga vad Monsieur tyckte om första videon jag länkade, bästa lattjolajbanlådan eller?
Ja, en mycket rolig julspecial av Lattjolajbanlådan! :D En av de bästa, precis som du skrev!

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 14 december 2025 kl. 21:07:23Ja, en mycket rolig julspecial av Lattjolajbanlådan! :D En av de bästa, precis som du skrev!
Ett riktigt helgerån att den aldrig släpptes på DVD, skämten är bara så komiskt passande
Han såg ett till inlägg & laddade upp denna video, varför fick inte Brasse vara med?

https://www.youtube.com/watch?v=SzPpzUYEemQ

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet 14 december 2025 kl. 21:33:24Ett riktigt helgerån att den aldrig släpptes på DVD, skämten är bara så komiskt passande
Han såg ett till inlägg & laddade upp denna video, varför fick inte Brasse vara med?

https://www.youtube.com/watch?v=SzPpzUYEemQ
Mycket obegripligt att serien aldrig släppts i en seriös DVD-utgåva! Skulle vara kul om Brasses gåta också kunde få vara med i videon ifall inte alla känner till Internet Archive.

Monsieur Hulot

@Daniel Hofverberg är även julshowen inbakad i en stor fil precis som 1978 års version?

Daniel Hofverberg

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 14 december 2025 kl. 22:00:18@Daniel Hofverberg är även julshowen inbakad i en stor fil precis som 1978 års version?
Ja, så därför måste jag klippa ner den innan jag kan lägga upp den. Det är just därför jag inte kan lägga ut den omedelbart, men förhoppningsvis kan jag ordna det snart. :)

Monsieur Hulot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 december 2025 kl. 22:18:20Ja, så därför måste jag klippa ner den innan jag kan lägga upp den. Det är just därför jag inte kan lägga ut den omedelbart, men förhoppningsvis kan jag ordna det snart. :)
Det är återigen lugnt! Hoppas du lyckats få tag i de klappar som varit svåra att få tag i.

Monsieur Hulot

@MOA apropå elefantgåtor som du länkat i tidigare inlägg. Här är de två musikstyckena som spelas, båda komponerade av Johnny Pearson.

Mini Mischief

https://www.youtube.com/watch?v=bo60k2tvb60

Mini Rover (1)

https://www.youtube.com/watch?v=F-QqeFyJXds

Daniel Hofverberg

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 14 december 2025 kl. 22:47:37Det är återigen lugnt! Hoppas du lyckats få tag i de klappar som varit svåra att få tag i.
Jag beställde de sista julklapparna igår kväll, så det är bara att hoppas att allt hinner komma i tid - frakten brukar ta lite längre tid till Norrland, så helt riskfritt är det inte...

Problemet nu är att strax efter det fick jag följande måttligt förtroendeingivande meddelande vid start av datorn:
20251217_004942.jpg

Så vet inte om jag måste börja se mig om efter en ny laptop... :(

Hursomhelst måste jag alltså nu först prioritera att säkerhetskopiera allt viktigt från laptopen innan jag kan satsa på Fem myrors julshow, för att vara säker på att inget viktigt går förlorat om datorn/SSD-disken plötsligt dör utan förvarning.

Monsieur Hulot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Idag kl. 11:37:14Jag beställde de sista julklapparna igår kväll, så det är bara att hoppas att allt hinner komma i tid - frakten brukar ta lite längre tid till Norrland, så helt riskfritt är det inte...

Problemet nu är att strax efter det fick jag följande måttligt förtroendeingivande meddelande vid start av datorn:
20251217_004942.jpg

Hursomhelst måste jag alltså nu först prioritera att säkerhetskopiera allt viktigt från laptopen innan jag kan satsa på Fem myrors julshow, för att vara säker på att inget viktigt går förlorat om datorn/SSD-disken plötsligt dör utan förvarning.
Det var tråkigt att höra att det gått illa för din dator :( Går det snabbt att säkerhetskopiera? Är det mycket på datorn som är oersättligt material?

Hoppas allt löser sig!

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Idag kl. 11:37:14Jag beställde de sista julklapparna igår kväll, så det är bara att hoppas att allt hinner komma i tid - frakten brukar ta lite längre tid till Norrland, så helt riskfritt är det inte...

20251217_004942.jpg

En julklapp till dig själv innan julafton, typiskt att det måste inträffa nu. Hur gammal är datorn?

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet Idag kl. 14:02:26En julklapp till dig själv innan julafton, typiskt att det måste inträffa nu. Hur gammal är datorn?
Den är nog runt 10 år gammal, så den börjar ha gjort sitt och är ganska långsam - så egentligen har jag tänkt på att införskaffa en ny laptop ett tag nu, men det är ju dålig tajming att det skulle behöva ske just nu; det vore ju bättre om man hade tid på sig att leta runt och hitta en bra dator till ett rimligt pris utan att behöva hasta...

Jag hade egentligen hoppats på att datorn skulle hålla ett år till, så att jag under nästa år skulle ha god tid på mig att leta runt och hitta en ny dator; men det ser inte ut som att det blir så... :(

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Idag kl. 14:22:39Den är nog runt 10 år gammal, så den börjar ha gjort sitt och är ganska långsam - så egentligen har jag tänkt på att införskaffa en ny laptop ett tag nu, men det är ju dålig tajming att det skulle behöva ske just nu; det vore ju bättre om man hade tid på sig att leta runt och hitta en bra dator till ett rimligt pris utan att behöva hasta...

Jag hade egentligen hoppats på att datorn skulle hålla ett år till, så att jag under nästa år skulle ha god tid på mig att leta runt och hitta en ny dator; men det ser inte ut som att det blir så... :(
Bara inte Fem Myror försvinner nu för då är allting kört