Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Namnsdagar.

Startat av Will Siv, 2 januari 2025 kl. 12:38:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Will Siv

Grattis Benjamin Ingrosso, Benjamin Franklin, Benjamin Syrsa, Benny Goodman, Benny Andersson, Ben Kingsley, Ben Stiller och Ben-Hur
- what.

Disneyfantasten

Citat från: Will Siv skrivet 28 december 2025 kl. 19:00:03Grattis Benjamin Ingrosso, Benjamin Franklin, Benjamin Syrsa, Benny Goodman, Benny Andersson, Ben Kingsley, Ben Stiller och Ben-Hur
Samt en av Jakobs söner som också heter Benjamin.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 december 2025 kl. 19:14:44Samt Sven Holmberg, som medverkade i några dubbningar regisserade av Martin Söderhjelm (originaldubbningen av Pongo och De 101 Dalmatinerna, Svärdet i Stenen samt de ursprungliga kortfilmernas originaldubbningar av Nalle Puh)
Just det, Sven Settergren också, under denna helg har jag kollat på Pippi Långstrump igen, såg hela serien igår (på DVD), såg Här Kommer Pippi Långstrump (som egentligen är delar av serien ihopklippt till en långfilm) för en stund sedan och just nu ser jag på Pippi Långstrump På De Sju Haven och när den är slut så ska jag se På Rymmen Med Pippi Långstrump.

Sven är pappan i familjen, alltså till Tommy och Annika.

Will Siv

Grattis Natalya ("Goldeneye"), Natalie Portman och Natalie Imbruglia.
- what.

Disneyfantasten

Citat från: Will Siv skrivet 29 december 2025 kl. 21:02:04Grattis Natalya ("Goldeneye"), Natalie Portman och Natalie Imbruglia.
Samt Natalie Famili.

Will Siv

Grattis Abel Gance, Seth Green och Seth Meyers
- what.

Skokaka

Citat från: Will Siv skrivet 30 december 2025 kl. 19:02:03Grattis Abel Gance, Seth Green och Seth Meyers
Samt Seth Rogen, kom jag faktiskt att tänka på.

Will Siv

Grattis Sylvester McCoy, Sylvester Stallone och Sylvester ("Looney Tunes")
- what.

Disneyfantasten

Citat från: Will Siv skrivet 31 december 2025 kl. 23:11:04Grattis Sylvester McCoy, Sylvester Stallone och Sylvester ("Looney Tunes")
Samt Sylvester J. Gås (från Babes In Toyland)

Skokaka

Nåja, så nu så har vi tagit upp alla namnsdagar. En del namn må vara ovanliga, förresten, och det är förstås synd att en del namn som är mer populära utanför Sverige inte har namnsdagar här och har inte nämnts alls... 

Så... Undrar dock till exempel om "Nadine" kan räknas som Nadja? Tror inte att Nadine har någon namnsdag, men det är förstås ett exempel...

Skokaka

Och ja, utav namnsdagarna som vi har så känner jag faktiskt många personer i verkligheten med de namnen, men jag ville nog respektera privatliven för dom.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  1 januari 2026 kl. 22:05:09Och ja, utav namnsdagarna som vi har så känner jag faktiskt många personer i verkligheten med de namnen, men jag ville nog respektera privatliven för dom.
Smart Skokaka, gör alltid samma sak för mina privatpersoner

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet  1 januari 2026 kl. 02:42:28Nåja, så nu så har vi tagit upp alla namnsdagar. En del namn må vara ovanliga, förresten, och det är förstås synd att en del namn som är mer populära utanför Sverige inte har namnsdagar här och har inte nämnts alls...

Så... Undrar dock till exempel om "Nadine" kan räknas som Nadja? Tror inte att Nadine har någon namnsdag, men det är förstås ett exempel...
Här är namn som jag tycker borde ha namnsdagar.

Lizette

Dominique

Sharon

Vanna

Rakel/Rachel

Daphne

Velma

Phil (kanske tillsammans med Filip/Philip)

Steve/Steven

Homer

Marjorie/Marge

Margaret/Maggie

Ned

Moe

Barney

Garret/Gary

Lori

Leni

Luna

Luan

Lynn

Lola

Lana

Mabel

Kristen

Miranda

Chloe

Minerva/Minnie

Ninni

Marilyn

Lawrence/Larry

Matt

Liam

Hugh

Gordon

Brian/Bryan

Ryan

Ken

Sean/Shaun

Woodrow/Woody

Wolfgang

Amadeus

Milton

Melvin

Nathan (kanske med Nathaniel)

Norman/Norm

James/Jim

Charles/Charlie/Chuck

Jack (tydligen är det ibland ett smeknamn för John  ??? )

Zack

Bruce

Fredrick/Fred/Freddie

Barry

Robin

Maurice/Morris

Ringo

Och Suzy (Kanske samma dag som Susanna)

Amber/Ember

Ilyssa

Nora

Molly

Janice/Janis/Jany

Gwen

Josefin/Josefine (samma dag som Josefina)

Claudia

Penny

Abigail

Zelda

Lara (kanske med Laura)

Dorothy (kanske med Dorothea)

Shirley

Elaine

Kate

Bianca

Mavis

Judy

Sally

Kelly

Amy

Leslie

Brianne

Audrey

Candace

Stacy

Sabrina/Sabina

Nicole

Britney

Och vad än @MOA s riktiga namn är........ (Och många fler)

(Vet att vissa här är med i andra almanackor)

Det var förresten en del personer jag glömde :-[ (så får försöka ta dom när det blir)
- what.

Will Siv

https://www.dagensnamn.nu/namnsdagar/finlandssvenska

Ok kan prova med den här nu.

Grattis Gert Fyckling, Jerry Beck, Jerry Rees, Jerry Williams och Jerry ("Tom & Jerry")

(Det var dessutom ett namn jag kunde haft med)

Kommer nog bara ta dom namn som inte är med i den svenska almanackan (några jag nämt här dyker nog upp), förutom vid tillägg.

EDIT: läste fel på datumen.

- what.

Skokaka

Citat från: Will Siv skrivet  2 januari 2026 kl. 00:01:04Här är namn som jag tycker borde ha namnsdagar.

Lizette

Dominique

Sharon

Vanna

Rakel/Rachel

Daphne

Velma

Phil (kanske tillsammans med Filip/Philip)

Steve/Steven

Homer

Marjorie/Marge

Margaret/Maggie

Ned

Moe

Barney

Garret/Gary

Lori

Leni

Luna

Luan

Lynn

Lola

Lana

Mabel

Kristen

Miranda

Chloe

Minerva/Minnie

Ninni

Marilyn

Lawrence/Larry

Matt

Liam

Hugh

Gordon

Brian/Bryan

Ryan

Ken

Sean/Shaun

Woodrow/Woody

Wolfgang

Amadeus

Milton

Melvin

Nathan (kanske med Nathaniel)

Norman/Norm

James/Jim

Charles/Charlie/Chuck

Jack (tydligen är det ibland ett smeknamn för John  ??? )

Zack

Bruce

Fredrick/Fred/Freddie

Barry

Robin

Maurice/Morris

Ringo

Och Suzy (Kanske samma dag som Susanna)

Amber/Ember

Ilyssa

Nora

Molly

Janice/Janis/Jany

Gwen

Josefin/Josefine (samma dag som Josefina)

Claudia

Penny

Abigail

Zelda

Lara (kanske med Laura)

Dorothy (kanske med Dorothea)

Shirley

Elaine

Kate

Bianca

Mavis

Judy

Sally

Kelly

Amy

Leslie

Brianne

Audrey

Candace

Stacy

Sabrina/Sabina

Nicole

Britney

Och vad än @MOA s riktiga namn är........ (Och många fler)

(Vet att vissa här är med i andra almanackor)

Det var förresten en del personer jag glömde :-[ (så får försöka ta dom när det blir)
Många vanliga namn i länder utanför Sverige, definitivt. 

Citat från: Will Siv skrivet  2 januari 2026 kl. 00:12:20https://www.dagensnamn.nu/namnsdagar/finlandssvenska

Ok kan prova med den här nu.

Grattis Gert Fyckling, Jerry Beck, Jerry Rees, Jerry Williams och Jerry ("Tom & Jerry")

(Det var dessutom ett namn jag kunde haft med)

Kommer nog bara ta dom namn som inte är med i den svenska almanackan (några jag nämt här dyker nog upp), förutom vid tillägg.

EDIT: läste fel på datumen.

Så det blir något nytt för i år? Då vi redan har tagit det gamla vanliga? Nåja...