Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Fem Myror är fler än fyra elefanter

Startat av TonyTonka, 15 januari 2012 kl. 02:43:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.

Monsieur Hulot

Jag ser att fyra avsnitt från 1984 års version (avsnitt 1, 3, 14 och 16) rekonstruerats på Archive av Scoop Guy. Trots att det inte är originalversionerna så var mycket roligt att se avsnitten! :)

Jag vet inte om jag skrivit detta innan, men sagan som är i avsnitt 4 (bokstaven E och siffran 3) är också en (numer svårtillgänglig) saga med Tomas Löfdahl.

Rotwang

Monsieur Hulot

Citat från: Rotwang skrivet  9 januari 2026 kl. 21:55:24Avsnitt 4 av 1984 års version finns här (bokstaven E och siffran 3)
https://archive.org/details/femmyror1984del4
Vem har laddat upp denna?!😃 Underbart att det ligger uppe en till del! Hoppas vi också får återse andra svårfunna delar som 37, 38 eller 39.

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet  9 januari 2026 kl. 19:28:57Jag ser att fyra avsnitt från 1984 års version (avsnitt 1, 3, 14 och 16) rekonstruerats på Archive av Scoop Guy. Trots att det inte är originalversionerna så var mycket roligt att se avsnitten! :)

Jag vet inte om jag skrivit detta innan, men sagan som är i avsnitt 4 (bokstaven E och siffran 3) är också en (numer svårtillgänglig) saga med Tomas Löfdahl.
Sagorna med Tomas Löfdahl släpptes aldrig på VHS eller DVD om jag fattat rätt?

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet 10 januari 2026 kl. 21:34:53Sagorna med Tomas Löfdahl släpptes aldrig på VHS eller DVD om jag fattat rätt?
Nej. Ingen av sagorna i serien har släppts på hemvideo :-\ Men som tur finns samtliga med Monica Zetterlund och tre med Löfdahl att streama på internet :)

Monsieur Hulot

Och på tal om ingenting märker jag att fler och fler delar ur 1984 års version lagts upp på Archive. Den största överraskningen är ett helt avsnitt, i detta fall med en Tomas Löfdahl-saga. Det var inte igår! Då finns det ju fler någonstans. Så länge det finns liv finns det hopp!

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 12 januari 2026 kl. 16:15:45Och på tal om ingenting märker jag att fler och fler delar ur 1984 års version lagts upp på Archive. Den största överraskningen är ett helt avsnitt, i detta fall med en Tomas Löfdahl-saga. Det var inte igår! Då finns det ju fler någonstans. Så länge det finns liv finns det hopp!
Vem kan det vara om det inte råkar vara Scoop Guy & vilket avsnitt dök plötsligt upp från ingenstans?

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet 12 januari 2026 kl. 17:01:49Vem kan det vara om det inte råkar vara Scoop Guy & vilket avsnitt dök plötsligt upp från ingenstans?
Det undrar jag verkligen också! Det kan ju vara någon gäst som sett inläggen och sedan lagt upp det på Archive.

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 12 januari 2026 kl. 16:15:45Och på tal om ingenting märker jag att fler och fler delar ur 1984 års version lagts upp på Archive. Den största överraskningen är ett helt avsnitt, i detta fall med en Tomas Löfdahl-saga. Det var inte igår! Då finns det ju fler någonstans. Så länge det finns liv finns det hopp!
Ursäkta men länkar till dessa avsnitt?

Monsieur Hulot

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet  2 februari 2026 kl. 22:44:11Titta vad som kom upp idag, största överraskningen va?

https://www.youtube.com/watch?v=1QFYqVC5HpM
Och nu är det dessutom första gången en Tomas Löfdahl-saga läggs upp på Youtube! :D

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet  5 februari 2026 kl. 18:57:25Och nu är det dessutom första gången en Tomas Löfdahl-saga läggs upp på Youtube! :D
Så Vera, Ellen & Cecilia låg alltså uppe tidigare? Om det var i ett helt avsnitt är det förstås borttaget nu

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet  5 februari 2026 kl. 19:01:33Så Vera, Ellen & Cecilia låg alltså uppe tidigare? Om det var i ett helt avsnitt är det förstås borttaget nu
För nästan 20 år sedan låg tre avsnitt av 1984 års version uppe, varje avsnitt uppdelat på två filer. Avsnitten som låg uppe var nr 13, 14 och 15 och var mycket tydligt VHS-inspelningar från 90-talet eftersom de var textade, då repriseringen av avsnitten (december 1990 och januari 1991) hade textning.

Men nu är dessa såklart borta :( Det får nog bli att ta kontakt med Rosa Mannen kanske. Precis som du sagt så är denna serie bland det mystiska som finns!

Monsieur Hulot

Det som fortfarande gör mig en aning konfunderad är hur i all världens dar ett avsnitt ur 1984 års version dyker upp på Archive, från ingenstans! Och dessutom ett avsnitt vi pratar om på denna tråd. Det finns mycket som inte går att förklara!