Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag önskar cerdits till DVD-film: Prins Ramses och äventyren vid nilen 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Jag önskar credits till GOAT bäst i världen ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  4 februari 2026 kl. 13:53:06Jag önskar credits till GOAT bäst i världen ?
Jag är lite osäker vem man ska vända sig till när det gäller GOAT - Bäst i världen, i och med att filmen distribueras av SF Studios på uppdrag av Sony Pictures. Men jag provar att maila till SF Studios först, så får vi se. :)

gstone

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  4 februari 2026 kl. 20:48:01känner någon till något om dubbningen av denna film ?
Jag är inte helt säker, men jag tror att det där är en utgåva med avsnitt av den japanska TV-serien Sagostunden: Underbara sagor från hela världen (Manga sekai mukashi banashi) från 1976. Det stämmer åtminstone överens med distributören, då den gavs ursprungligen ut av Super Film & Video/PRT Electric 1983.

I så fall var det följande skådespelare som medverkade:
Göran Hagwall
Harry Goldstein
Classe Olsson
Anette Kishinowsky

Jag vet inte översättaren på rak arm (vet inte om det stod utsatt under för- eller eftertexter?), men regissör var med största sannolikhet Göran Hagwall och producent var utan tvekan Urmas Plunt. Dubbad av Gothenburg Sound i Göteborg. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 februari 2026 kl. 00:13:09Jag är inte helt säker, men jag tror att det där är en utgåva med avsnitt av den japanska TV-serien Sagostunden: Underbara sagor från hela världen (Manga sekai mukashi banashi) från 1976. Det stämmer åtminstone överens med distributören, då den gavs ursprungligen ut av Super Film & Video/PRT Electric 1983.

I så fall var det följande skådespelare som medverkade:
Göran Hagwall
Harry Goldstein
Classe Olsson
Anette Kishinowsky

Jag vet inte översättaren på rak arm (vet inte om det stod utsatt under för- eller eftertexter?), men regissör var med största sannolikhet Göran Hagwall och producent var utan tvekan Urmas Plunt. Dubbad av Gothenburg Sound i Göteborg. :)
Tack 

lycka till med att få rollista till GOAT

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 februari 2026 kl. 14:25:48Jag är lite osäker vem man ska vända sig till när det gäller GOAT - Bäst i världen, i och med att filmen distribueras av SF Studios på uppdrag av Sony Pictures. Men jag provar att maila till SF Studios först, så får vi se. :)
eurotroll sa att dom inte fick lämna ut

Oskar

Citat från: gstone skrivet  5 februari 2026 kl. 15:15:27eurotroll sa att dom inte fick lämna ut
har eurotroll blivit som iyuno som inte lämnar ut uppgifter till privatpersoner. eurotroll har också blivit annorlunda utan Lasse Svensson.

BPS

Citat från: Oskar skrivet  5 februari 2026 kl. 20:34:32har eurotroll blivit som iyuno som inte lämnar ut uppgifter till privatpersoner. eurotroll har också blivit annorlunda utan Lasse Svensson.
Det beror ju alltid på vad kunden tillåter inte på vad Eurotroll vill så att det här skulle ha något med att det inte längre är Lasse Svensson som äger det har jag svårt att tro.

Oskar

Citat från: BPS skrivet  5 februari 2026 kl. 20:36:59Det beror ju alltid på vad kunden tillåter inte på Eurotroll så att det här skulle ha något med att det inte längre är Lasse Svensson som äger det har jag svårt att tro.
eurotroll ägar av ett fransk bolag från någon år sedan Lasse Svensson. samma sak med Kristian Ståhlgren bolag och iyuno har slutat med lämna ut uppgifter till privatpersoner om dubbning. kanske Daniel hofverberg hittar rätt person på eurotroll.

Daniel Hofverberg

Citat från: Oskar skrivet  5 februari 2026 kl. 20:34:32har eurotroll blivit som iyuno som inte lämnar ut uppgifter till privatpersoner. eurotroll har också blivit annorlunda utan Lasse Svensson.
Jag tror snarare att det handlar om att filmen inte har haft premiär än - om man frågar efter premiären är det mycket möjligt att man får ett annat svar.

De gånger jag frågat Eurotroll har jag alltid fått beskedet att det går bra att lämna ut uppgifter efter premiären, men inte innan - och det är väl en ganska rimlig inställning i mina ögon, då det innan premiären kan vara olika huruvida distributörerna vill att uppgifter ska offentliggöras; vilket man inte på samma sätt kan säga när en film väl har haft premiär. :)

Citat från: BPS skrivet  5 februari 2026 kl. 20:36:59Det beror ju alltid på vad kunden tillåter inte på vad Eurotroll vill så att det här skulle ha något med att det inte längre är Lasse Svensson som äger det har jag svårt att tro.
Sant, men som sagt betydligt mer sannolikt att de lämnar ut uppgifter när en film väl har haft premiär - då är det ju inte känsligt på samma sätt som det kan vara innan premiären, då man med all rätt kan hävda att det innan premiären är distributörens ansvar att avgöra om och när uppgifter ska släppas för allmänheten.

gstone

GAOT kommer ut i övermorgon, har du fortfarande som policy att försöka lägga credits till premiär ( med undantag för Disney då dom inte lämnar ut längre) ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  9 februari 2026 kl. 20:24:08GAOT kommer ut i övermorgon, har du fortfarande som policy att försöka lägga credits till premiär ( med undantag för Disney då dom inte lämnar ut längre) ?
Om jag får tag i dubbcredits innan premiären, så ska jag göra allt som går för att även publicera dessa innan premiären.

Tyvärr har jag dock ännu inte haft någon framgång. Jag har mailat till både SF Studios och Sony Pictures Releasing, men ingendera har behagat sig att svara än. :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 februari 2026 kl. 00:23:39Om jag får tag i dubbcredits innan premiären, så ska jag göra allt som går för att även publicera dessa innan premiären.

Tyvärr har jag dock ännu inte haft någon framgång. Jag har mailat till både SF Studios och Sony Pictures Releasing, men ingendera har behagat sig att svara än. :(
Jag kan fota när jag ser filmen  ;D
så gott jag kan ibland blir mej bilder dåliga

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 10 februari 2026 kl. 00:32:36Jag kan fota när jag ser filmen  ;D
så gott jag kan ibland blir mej bilder dåliga
Har jag inte fått dubbcredits innan dess, så får du mer än gärna göra det. :)

Jag kanske ska se filmen själv, men det är väldigt mycket intressanta biofilmer just nu, så därför måste man prioritera...