Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Tradera ovanligheter

Startat av Jonas9881, 25 februari 2024 kl. 00:16:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tintin

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 februari 2026 kl. 11:18:13Innan någon köper dessa, observera att det alltså är i Video 2000; och inte VHS.

Video 2000 var alltså en kortlivad konkurrent till VHS och Betamax, som fanns från 1979 och fram till 1988; då formatet helt lades ned. Det är nog ganska få i Sverige som fortfarande har Video 2000-spelare, och ännu färre på det här forumet...

(Att det inte är VHS syns visserligen ganska tydligt på bilden, men alltid bäst att vara tydlig så ingen råkar köpa något de inte har någon användning av)
Såg att det fanns flera Video-2000 filmer på Tradera när jag var inne och tittade igår. Jag har en spelare som står i ett förråd, men av de få band jag haft har det inte funnits något intressant inspelat. 

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 februari 2026 kl. 11:18:13Innan någon köper dessa, observera att det alltså är i Video 2000; och inte VHS.

Video 2000 var alltså en kortlivad konkurrent till VHS och Betamax, som fanns från 1979 och fram till 1988; då formatet helt lades ned. Det är nog ganska få i Sverige som fortfarande har Video 2000-spelare, och ännu färre på det här forumet...

(Att det inte är VHS syns visserligen ganska tydligt på bilden, men alltid bäst att vara tydlig så ingen råkar köpa något de inte har någon användning av)
har akdrig hört talas om Video 2000
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

BrutalGeek

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 februari 2026 kl. 00:04:51Hjälp...! Ett utgångsbud på 1500 kr och köp nu för 3000 kr, för en enda VHS-film, var inte lite hutlöst...! :o

Nog för att man får acceptera överpriser för så pass sällsynta filmer, men hur kan man förvänta sig att få något sålt till ett så absurt pris; långt bortom all rim och reson...?
Tycker mig stött på flera tradera auktioner på senaste tiden med rätt absurda priser, till den grad att jag misstänker att något suspekt är på gång. Liksom har börjat jaga Familjen Flinta dvder, då svensk dub inte tycks gå att finna online, men den senaste boxen gick för 9000  :o (Ja, tre nollor) 

MOA

Citat från: BrutalGeek skrivet 27 februari 2026 kl. 16:50:48Tycker mig stött på flera tradera auktioner på senaste tiden med rätt absurda priser, till den grad att jag misstänker att något suspekt är på gång. Liksom har börjat jaga Familjen Flinta dvder, då svensk dub inte tycks gå att finna online, men den senaste boxen gick för 9000  :o (Ja, tre nollor)
Ja hur kan det bli så galet? Är dessa DVD:er ovanliga eller, totalt ologiskt

BrutalGeek

Citat från: MOA skrivet 27 februari 2026 kl. 17:01:32Ja hur kan det bli så galet? Är dessa DVD:er ovanliga eller, totalt ologiskt
Jag är inte jätteinsatt, säkert andra med bättre koll, men mig veterligen så är Familjen Flinta boxarna, med svensk dubb, ganska ovanliga. Med det sagt, inte 9000kr ovanliga. Såg folk i annat forum prata om att det kan vara pengatvätt eller annat suspekt som förklarar priset