Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Bidra med creditlistor

Startat av Henrik, 28 januari 2008 kl. 16:27:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Erika skrivet  1 februari 2026 kl. 21:31:47Jättestort tack, vet du vad kortfilmen heter på svenska? Originaltiteln verkar vara Teenage Mutant Ninja Turtles: Chrome Alone 2 – Lost in New Jersey.
jag kommer inte håg det var en lång titler och dom sa den bara en gång
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Oscar Isaksson

Hittar inte om den här officiella creditlistan har postats tidigare till The Real Adventures of Jonny Quest.

Svenska röster:
Jonny Quest - Linus Wahlgren
Dr. Quest - Tommy Nilsson
Hadji - Dick Eriksson
Race - Joakim Jennefors
Jessie - Annika Rynger

övriga röster
Niklas Wahlgren
Hasse Jonsson
Charlotte Ardai
Gunnar Ernblad
Stephan Karlsén

svensk översättning:
Mint Music Production

svensk bearbetning:
Lasse Svensson/Eurotroll AB

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 20 februari 2026 kl. 19:11:41Hittar inte om den här officiella creditlistan har postats tidigare till The Real Adventures of Jonny Quest.

Svenska röster:
Jonny Quest - Linus Wahlgren
Dr. Quest - Tommy Nilsson
Hadji - Dick Eriksson
Race - Joakim Jennefors
Jessie - Annika Rynger

övriga röster
Niklas Wahlgren
Hasse Jonsson
Charlotte Ardai
Gunnar Ernblad
Stephan Karlsén

svensk översättning:
Mint Music Production

svensk bearbetning:
Lasse Svensson/Eurotroll AB
tack

gstone

Jag ska försöka fota operation bäver credits på lördag 

Men ibland kan det blev krångel och saker går fel :'( :-\

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 25 februari 2026 kl. 23:47:47Jag ska försöka fota operation bäver credits på lördag

Men ibland kan det blev krångel och saker går fel :'( :-\
Det vore uppskattat. Operation Bäver verkar ha smygpremiär även i Skellefteå till helgen och hela nästa vecka (då det är sportlov här), så jag ska förmodligen också se filmen - men ju fler som kan försöka fotografera dubbcredits, ju större är chansen att någon av oss lyckas med alla bilder (det brukar väl oftast röra sig om minst tre skärmbilder med credits). :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 februari 2026 kl. 23:53:07Det vore uppskattat. Operation Bäver verkar ha smygpremiär även i Skellefteå till helgen och hela nästa vecka (då det är sportlov här), så jag ska förmodligen också se filmen - men ju fler som kan försöka fotografera dubbcredits, ju större är chansen att någon av oss lyckas med alla bilder (det brukar väl oftast röra sig om minst tre skärmbilder med credits). :)
Att jag ser den i veckan är orealistiskt då jag har job, och min lokal bio av någon anledning inte visar något alls alltså måste jag åka till en av filmstadens biografer ( vilket i för sig fördrar , men svårt att göra på en vardag)

gstone

Citat från: gstone skrivet 26 februari 2026 kl. 00:14:04Att jag ser den i veckan är orealistiskt då jag har job, och min lokal bio av någon anledning inte visar något alls alltså måste jag åka till en av filmstadens biografer ( vilket i för sig fördrar , men svårt att göra på en vardag)
Om jag orkade skulle jag förklara varför jag föredra Filmstaden framför min egna lokal biograf, men jag är trött nu  ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 26 februari 2026 kl. 00:15:02Om jag orkade skulle jag förklara varför jag föredra Filmstaden framför min egna lokal biograf, men jag är trött nu  ;)
Här i Skellefteå finns det bara en biograf, så valet blir ganska lätt...

Visserligen finns det en liten biograf i Folkets Hus regi i Skelleftehamn, knappt två mil utanför Skellefteå, men deras utbud är minst sagt begränsat - den närmaste månaden visas fyra filmer, och alla filmer visas bara en enda gång; så Operation Bäver visar de bara den 8 mars...
(Märk väl liten i bemärkelsen utbud och hantering, inte vad gäller fysisk storlek; för den salongen rymmer faktiskt nästan lika många besökare som alla 6 salonger i Skellefteå sammanlagt...!)

Citat från: gstone skrivet 26 februari 2026 kl. 00:14:04Att jag ser den i veckan är orealistiskt då jag har job, och min lokal bio av någon anledning inte visar något alls alltså måste jag åka till en av filmstadens biografer ( vilket i för sig fördrar , men svårt att göra på en vardag)
Det är orealistiskt för mig också, så man kan ju undra hur populärt det kan vara att gå på bio nästa vecka på vardagar...? Bara för att barnen är lediga från skolan, så betyder det ju inte att deras föräldrar automatiskt också är lediga från jobbet; och de flesta barn går knappast på bio ensamma...

Will Siv

Här är credit listan för "Biet Maya" serien (två versioner).

IMG_20260226_100036_HDR.jpg

IMG_20260226_100626_HDR.jpg

Anna spelar titelrollen (i film versionen är det ju Amy Deasismont) och Josefine är Villy, men vem Mimmi spelar kan jag inte höra, möjligen nyckelpigan Lotta, men hennes röst var lite hesare (och sen det var det en fjärilslarv/fjäril i ett avsnitt som lätt mer som Mimmi, men hon var kanske bara med i det avsnittet)

Det verkar som att både Jonas och Jan spelar Gräshoppan Filip, men vem av dom var först.........

Sen är det fler röster som inte står med ("m.fl") som Magnus Ehrner, Ole Ornered och Anders Öjebo.
- what.

MOA

Citat från: Will Siv skrivet 26 februari 2026 kl. 10:20:03Här är credit listan för "Biet Maya" serien (två versioner).

IMG_20260226_100036_HDR.jpg

IMG_20260226_100626_HDR.jpg

Anna spelar titelrollen (i film versionen är det ju Amy Deasismont) och Josefine är Villy, men vem Mimmi spelar kan jag inte höra, möjligen nyckelpigan Lotta, men hennes röst var lite hesare (och sen det var det en fjärilslarv/fjäril i ett avsnitt som lätt mer som Mimmi, men hon var kanske bara med i det avsnittet)

Det verkar som att både Jonas och Jan spelar Gräshoppan Filip, men vem av dom var först.........

Sen är det fler röster som inte står med ("m.fl") som Magnus Ehrner, Ole Ornered och Anders Öjebo.
Louises Raeders yngsta son medverkar, undrar vem han spelar...

Will Siv

- what.

Will Siv

Citat från: MOA skrivet 27 februari 2026 kl. 23:30:43Är han en tjej eller misstar du honom för någon annan nu?
Jag menade Louise
- what.

gstone

Citat från: MOA skrivet 26 februari 2026 kl. 23:31:17Louises Raeders yngsta son medverkar, undrar vem han spelar...
Hur många barn har hon egentligen ?

Simon Axelsson

Credits till Operation bäver. Bilderna blev kanske lite suddiga, men tror det borde gå att urskilja vad det står ändå. Om inte kommer väl antagligen gstone med egna bilder.
Biofilmer 2025: 96, varav 6 omtittningar
Biofilmer 2026 hittills: 25