Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Sorgligatråden

Startat av Historielektions Soveren, 20 januari 2023 kl. 14:37:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Catherine O'Hara från ensam hemma, nightmare before cjristmas och flera andra kända fler har tyvär dött hon var 71 :'( :'(

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Bx3q89/skadespelaren-catherine-ohara-dod
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 30 januari 2026 kl. 19:46:20Catherine O'Hara från ensam hemma, nightmare before cjristmas och flera andra kända fler har tyvär dött hon var 71 :'( :'(

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Bx3q89/skadespelaren-catherine-ohara-dod
Åh nej, vid en så relativt låg ålder också. Vila i frid. :'(
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 30 januari 2026 kl. 19:46:20Catherine O'Hara från ensam hemma, nightmare before cjristmas och flera andra kända fler har tyvär dött hon var 71 :'( :'(

Åh skit, vila i frid. :'(

gstone

Leonard Nimoy dog idag för 11 år sedan :'(

gstone

Min pappa är sjuk idag 

Så han kunde inte följa med och se operation bäver

Will Siv

Jag vet att jag redan sagt det här......

Men jag fattar inte hur jag kunde missa Retromania i lördags  :-\ :-\  :-\

Och jag vet att det inte är det värsta (för mig eller i "allmänhet"), men när allt redan är stökigt så känns det värre
- what.

gstone

Massa oskyldiga svenskar är fast i Dubai och turkiet och andra länder för att det är ett krig som blockar luftrumet

hundratals svenskar kan inte tag sig hem :'( :'( :'( :'( :'(

Oscar Isaksson

Jag kommer att ta en paus från forumet.
Just nu vet inte när jag kommer att titta in igen den närmaste tiden framöver. Detta pga att min särbo fått en stroke. Som jag i dagsläget inte vet hur alvarligt det är. Ändå just nu genomgår jag ett typ av sorgearbete i förlusten av det liv som tidigare var. Bearbetar även det faktum att det kommer att bli en ny verklighet och vardag...

Monsieur Hulot

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  9 mars 2026 kl. 22:41:02Jag kommer att ta en paus från forumet.
Just nu vet inte när jag kommer att titta in igen den närmaste tiden framöver. Detta pga att min särbo fått en stroke. Som jag i dagsläget inte vet hur alvarligt det är. Ändå just nu genomgår jag ett typ av sorgearbete i förlusten av det liv som tidigare var. Bearbetar även det faktum att det kommer att bli en ny verklighet och vardag...
Det var mycket tråkigt att höra! Mina tankar går direkt till er båda ❤️

MOA

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  9 mars 2026 kl. 22:41:02Jag kommer att ta en paus från forumet.
Så hon är inte ihop med någon annan som kan hjälpa till? Gud vad sorgligt :(

Lillefot

Det var väldigt tråkigt att få höra, Oscar. Strokes är inget att leka med, det kan leda till allvarliga hälsotillstånd. Önskar både dig och din särbo att det absolut bästa av situationen kommer hända, och det är helt okej att du väljer att prioritera det.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Erika

Tråkigt att höra, mina tankar går till er. <3

gstone

Skokaka

Jag måste ha något bestämt datum att dö, men tyvärr så vet jag inte när...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet Igår kl. 22:00:51Jag måste ha något bestämt datum att dö, men tyvärr så vet jag inte när...
Det har vi alla & den dagen inträffar nog långt in i framtiden