Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Frågor om dubbningar

Startat av Disneyfantasten, 29 april 2023 kl. 21:50:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Erika skrivet 29 mars 2026 kl. 16:08:02Jag kan ha fel, men jag tror det är antingen Alexander Skarsgård, Gustaf Skarsgård eller Joel Kinnaman.
Den sistnämnda har jag aldrig förut hört talas om.

Men de andra två är Stellan Skarsgårds söner, varav Gustaf dubbade Remy i Råttatouille.

gstone

Vilka spelar  Rapunzel och  Askungen i  Shrek den tredje ?

Vet någon ?

Några gissningar ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

moviefan

Vilka har dubbat Casper 1995 ? Svenska dubbningen finns på vhs utgåvan. 

Daniel Hofverberg

Citat från: moviefan skrivet  5 april 2026 kl. 09:43:40Vilka har dubbat Casper 1995 ? Svenska dubbningen finns på vhs utgåvan.
Den första spelfilmen Casper, som på VHS hade undertiteln Spöken, finns dom?, dubbades av Videobolaget och Kit & Co.

De två uppföljarna Casper: Det magiska äventyret och Casper möter Wendy vill jag minnas att det var Pangljud som dubbade. Tyvärr hade ingen av dem utsatta dubbcredits.

gstone

Jag har en massa bidrag till rollistor!

Får Daniel mina PM ?  ??? ??? ???

gstone

känner någon till något om dubbningen på denna dvd ?

Nilsson

Jag vill  veta vem är katten Gustafs svenska röst i The Garfield Show

Oskar

Citat från: Nilsson skrivet 13 april 2026 kl. 17:09:14Jag vill  veta vem är katten Gustafs svenska röst i The Garfield Show ?
den gamla serie för SVT och vhs utgåva av Reine Brynolfsson.
den nya serie har gått på cartoon network och Boomerang och Netflix och Amazon Prime video av Johan Carlberg. 

gstone

Vilka är dom svenska rösterna på VHS:en Det Susar i Säven - Labyrinten  ?

Nilsson

Citat från: Oskar skrivet 13 april 2026 kl. 18:07:07den gamla serie för SVT och vhs utgåva av Reine Brynolfsson.
den nya serie har gått på cartoon network och Boomerang och Netflix och Amazon Prime video av Johan Carlberg.
Tack! Det var den senare från boomerang osv jag frågade eftre och den tänkte jag först och främst på med den titeln. :)

gstone

Vilka är dom svenska rösterna i den här VHS:en ?

Oskar

Citat från: gstone skrivet 13 april 2026 kl. 19:41:45Vilka är dom svenska rösterna i den här VHS:en ?
första gången på vhs utgåva var endast textat version som jag hade på vhs en gång i tiden. senare på 90 talet släppte på vhs svenska dubbning med kanske SVT dubbning eller nydubbad tyvärr jag hade inte den vhs utgåva med svensk dubbning.

moviefan

Vilka är svenska rösterna i Barbie och popstjärnan ?

MOA

Är det någon som kan ladda upp när Tommy Nilsson sjunger bilkille? Han är så rolig & hans original VA har aldrig startat artistkarriär

gstone

Citat från: MOA skrivet 17 april 2026 kl. 15:02:35Är det någon som kan ladda upp när Tommy Nilsson sjunger bilkille? Han är så rolig & hans original VA har aldrig startat artistkarriär
vad menar du ?