Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet  5 maj 2026 kl. 17:05:48Det finns ju en tråd om vilka karaktärer vi inte gillar, så det är ju klart en sådan skulle fungera! :)
Tänkte på mer än Röster Vi Inte Gillar, tänkte också på Röster Vi Gillar

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet  5 maj 2026 kl. 19:02:22Tänkte på mer än Röster Vi Inte Gillar, tänkte också på Röster Vi Gillar
Båda trådarna skulle fungera :) Eller finns den sistnämnda? Oavsett skulle de fungera!

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet  5 maj 2026 kl. 22:27:15Båda trådarna skulle fungera :) Eller finns den sistnämnda? Oavsett skulle de fungera!
Så bra att Monsieur håller med.
Tänkte börja sommaren med att prova saker under en vecka som exempelvis glass eller dricka. Finns det något annat som jag borde prova? Svara om ni kommer på något bra

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet  6 maj 2026 kl. 14:02:46Så bra att Monsieur håller med.
Tänkte börja sommaren med att prova saker under en vecka som exempelvis glass eller dricka. Finns det något annat som jag borde prova? Svara om ni kommer på något bra
Om det dyker upp nyheter från GB eller liknande från kända märken tycker jag du ska testa det :D 

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet  6 maj 2026 kl. 20:26:59Om det dyker upp nyheter från GB eller liknande från kända märken tycker jag du ska testa det :D
Något annat förslag från Monsieur som inte är glass eller dricka? Kan vara roligt att prova något nytt

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet  6 maj 2026 kl. 20:32:40Något annat förslag från Monsieur som inte är glass eller dricka? Kan vara roligt att prova något nytt
Gillar du fryspizzor? Kanske du ska testa några såna? :D Om du gillar kan jag starkt rekommendera Grandiosa!

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet  6 maj 2026 kl. 20:46:55Gillar du fryspizzor? Kanske du ska testa några såna? :D Om du gillar kan jag starkt rekommendera Grandiosa!
Äter bara pizzor med salami, skinka, kebab & muslor. Allt annat äter jag inte, äckligt

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet  6 maj 2026 kl. 21:04:41Äter bara pizzor med salami, skinka, kebab & muslor. Allt annat äter jag inte, äckligt
Okej! Finns det någon annan frysmat du gillar?

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet  6 maj 2026 kl. 21:07:09Okej! Finns det någon annan frysmat du gillar?
Nä inte vad jag kommer på nu, något annat måste finnas

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet  6 maj 2026 kl. 21:32:15Nä inte vad jag kommer på nu, något annat måste finnas
Finns det ingen konservmat du gillar som korv eller liknande?

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet Igår kl. 09:02:51Finns det ingen konservmat du gillar som korv eller liknande?
Pilsnerkörv, gött men inget annat. Vad borde jag börja med: Glass eller dricka?

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet Igår kl. 11:02:54Pilsnerkörv, gött men inget annat. Vad borde jag börja med: Glass eller dricka?
Glass är ju alltid givet! Håll utkik på de nyheter från GB som då och då dyker upp!

MOA

Från slutet av 2000-Talet till mitten av 2010-Talet gjorde Nickeloden Manufacture On Demand DVD. Man beställer en DVD & den skapas för dig, dessa DVD:er är svåra att få tag på nuförtiden. Detta ledde till att många program inte fick vanliga DVD:er skapade, drabbades vi i Sverige också av detta?

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet Igår kl. 15:04:23Från slutet av 2000-Talet till mitten av 2010-Talet gjorde Nickeloden Manufacture On Demand DVD. Man beställer en DVD & den skapas för dig, dessa DVD:er är svåra att få tag på nuförtiden. Detta ledde till att många program inte fick vanliga DVD:er skapade, drabbades vi i Sverige också av detta?
Nej, såvitt jag vet har Manufacture On Demand, där DVD-utgåvor skickades ut på brända DVD-R-skivor som brändes ut på begäran, aldrig förekommit i Sverige eller Norden. Flera distributörer har för vissa smalare titlar hållit på med det under årens lopp, bl.a. Nickelodeon, Paramount, Shout! Factory och Warner Bros; men såvitt jag vet har det främst skett i USA och möjligtvis även Kanada.

Det är möjligt att det i begränsad utsträckning även har förekommit i Storbritannien, men knappast i Sverige i alla fall. Titlar som ansetts för smala för att mastras och pressas som vanligt har nog istället inte släppts alls i Norden.

Det var förstås en klok tanke för att få ned kostnaden vid titlar med begränsat intresse, men problemet är att brända DVD-R-skivor dels inte har riktigt samma hållbarhet som pressade skivor och dels inte alltid har lika bra kompatibilitet. Plus förstås som du nämner att dessa i och med den låga upplagan blir svåra att få tag i när de slutade bränna ut respektive titel...
(Det är väl inte helt omöjligt att någon distributör fortfarande tillhandahåller Manufacture On Demand för ett mindre antal titlar, men det är inget jag känner till i alla fall)

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 15:37:29Nej, såvitt jag vet har Manufacture On Demand, där DVD-utgåvor skickades ut på brända DVD-R-skivor som brändes ut på begäran, aldrig förekommit i Sverige eller Norden. Flera distributörer har för vissa smalare titlar hållit på med det under årens lopp, bl.a. Nickelodeon, Paramount, Shout! Factory och Warner Bros; men såvitt jag vet har det främst skett i USA och möjligtvis även Kanada.

Det är möjligt att det i begränsad utsträckning även har förekommit i Storbritannien, men knappast i Sverige i alla fall. Titlar som ansetts för smala för att mastras och pressas som vanligt har nog istället inte släppts alls i Norden.

Det var förstås en klok tanke för att få ned kostnaden vid titlar med begränsat intresse, men problemet är att brända DVD-R-skivor dels inte har riktigt samma hållbarhet som pressade skivor och dels inte alltid har lika bra kompatibilitet. Plus förstås som du nämner att dessa i och med den låga upplagan blir svåra att få tag i när de slutade bränna ut respektive titel...
(Det är väl inte helt omöjligt att någon distributör fortfarande tillhandahåller Manufacture On Demand för ett mindre antal titlar, men det är inget jag känner till i alla fall)
Drake & Josh & Zoey 101 drabbades störst av detta men släpptes dom på vanliga DVD:er om dom sändes här?