Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Fel på Forumet?

Startat av TonyTonka, 2 mars 2009 kl. 14:03:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ovanliga dubbningar

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 maj 2026 kl. 17:01:56Det har du så rätt i - jag har blockerat den där annonsen nu, plus liknande annonser (från samma och liknande avsändare) jag hittat åt i Googles granskningsverktyg. :)

Men det finns säkert fler exempel, så du och alla ni andra får mer än gärna säga till om ni ser fler exempel på annonser som känns oseriösa eller väldigt långt från sajtens inriktning. Det är förmodligen en fördel för alla, då mer relevanta annonser sannolikt även ökar intäkterna.
(Nog för att det inte alltid är så lätt att avgöra om en annonsör är oseriös/skum, men ofta får man väl en viss känsla i alla fall; utifrån varumärket eller utformningen)
Tack, men det var en kortvarig lycka - nu har en snarlik annons redan dykt upp. :(

Skärmbild 2026-05-07 225150.jpg

Daniel Hofverberg

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet Igår kl. 22:53:54Tack, men det var en kortvarig lycka - nu har en snarlik annons redan dykt upp. :(

Skärmbild 2026-05-07 225150.jpg
Aj då - nu har jag blockerat den, alla andra annonser som leder till samma domännamn och andra skumma annonser jag fick fram genom att söka på "avlopp" och dylika sökord. :)
(Seriösa annonser från rörmokare och dylikt har jag däremot låtit ligga kvar, om de har verkat som seriösa företag)

Säg till om du eller någon annan hittar fler skumma eller oseriösa annonser - det bör även förbättra intäkterna om man blir av med oseriösa annonser, som knappast särskilt många är intresserade av.