Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Sagostund med Nalle Puh

Startat av Kasper Westergren, 4 juni 2026 kl. 16:09:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kasper Westergren

Jag minns att jag såg en serie på Disney Junior som hette "Sagostund med Nalle Puh". Tyvärr så hade serien inga röster förutom en berättare som gick omkring och läste ur en bok. Jag kommer tyvärr inte ihåg rösten. Någon som vet?

Berättaren - ?

Monsieur Hulot

Citat från: Kasper Westergren skrivet  4 juni 2026 kl. 16:09:54Jag minns att jag såg en serie på Disney Junior som hette "Sagostund med Nalle Puh". Tyvärr så hade serien inga röster förutom en berättare som gick omkring och läste ur en bok. Jag kommer tyvärr inte ihåg rösten. Någon som vet?

Berättaren - ?
Hm, är du säker på att det var en serie som sändes på Disney Junior? Det finns (minst) en äldre SVT-serie där skådespelaren Håkan Serner högläser ur en av böckerna.

BPS

Citat från: Monsieur Hulot skrivet  4 juni 2026 kl. 16:29:58Hm, är du säker på att det var en serie som sändes på Disney Junior? Det finns (minst) en äldre SVT-serie där skådespelaren Håkan Serner högläser ur en av böckerna.
Det här är Sagostund med Nalle Puh osäker på vem som gör rösten dock...

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet  4 juni 2026 kl. 16:45:48Det här är Sagostund med Nalle Puh osäker på vem som gör rösten dock...
Hmm, rösten lät väldigt bekant, men jag kan inte placera in honom just nu...

Men jag är nästan hundra på att jag har hört honom i någon dubbning väldigt nyligen, då rösten lät oerhört bekant.

Kasper Westergren

Håkan Serner levde inte när den här serien kom ut, så det kan inte vara han. Om du kommer på vem som gör rösten eller vilken dubbning du såg, skriv det gärna till mig.

Kasper Westergren

När jag var mindre gick det en serie på Disney Junior som hette "Sagostund med Nalle Puh".  Det var typ en kille som gick och läste ur en bok. Någon måste hjälpa mig med rösten, för jag kan verkligen inte känna igen honom. Jag har funderat i flera år och aldrig kunnat räkna ut det. Jag kräver svar på en gång! Det går att se på YouTube!

MOA

Citat från: Kasper Westergren skrivet 21 juli 2026 kl. 16:07:10När jag var mindre gick det en serie på Disney Junior som hette "Sagostund med Nalle Puh".  Det var typ en kille som gick och läste ur en bok. Någon måste hjälpa mig med rösten, för jag kan verkligen inte känna igen honom. Jag har funderat i flera år och aldrig kunnat räkna ut det. Jag kräver svar på en gång! Det går att se på YouTube!
Frågade du inte om detta tidigare i ett ämne eller blandar jag ihop det med något annat nu?

BPS

Citat från: MOA skrivet 21 juli 2026 kl. 17:00:59Frågade du inte om detta tidigare i ett ämne eller blandar jag ihop det med något annat nu?
Flera tror jag

Kasper Westergren

https://youtu.be/uytyfhBqok0?is=UQFwQMGgTtmDfi-1

Jag kom precis på att jag glömt att länka videon, så jag gör det nu.

MOA

Detta måste vara videon som Kasper menar, känner inte igen honom som han skrev

https://www.youtube.com/watch?v=2beeLrswfC4

Kasper Westergren

Det gick en svenskdubbad Nalle Puh-serie när jag var mindre från 2012 kallad "Sagostund med Nalle Puh". Jag har försökt göra typ 20 inlägg och ämnen om programmet, men har inte fått svar. (OBS! Nalle Puh, Kanin, Nasse, Tiger, Ru, Christoffer Robin, Kängu, Ior och Uggla har inga röster i denna serie. Det är bara berättaren som har en röst. I originalet spelas han av Robert Webb.) Jag har riktigt, riktigt, riktigt, RIKTIGT svårt att höra vem som gör den svenska rösten i serien, så jag behöver hjälp och kräver svar på detta inlägg. Så om någon får syn på inlägget, skriv gärna ett svar, alla måste se detta och ge mig ett svar på direkten! (Och om ni undrar så finns det på YouTube)

MOA

Kasper Westergren

Citat från: MOA skrivet 19 september 2026 kl. 15:01:58Fel ämne & fel program, Kasper
Jag vet, Mattea, men jag måste fortsätta med de här inläggen eftersom jag aldrig får svar på rösten.

MOA

Citat från: Kasper Westergren skrivet 19 september 2026 kl. 15:04:47Jag vet, Mattea, men jag måste fortsätta med de här inläggen eftersom jag aldrig får svar på rösten.
*MOA

Daniel Hofverberg

Nu har jag flyttat inläggen till rätt tråd. :)

Citat från: Kasper Westergren skrivet 19 september 2026 kl. 15:04:47Jag vet, Mattea, men jag måste fortsätta med de här inläggen eftersom jag aldrig får svar på rösten.
Får du inte svar, så beror det förmodligen på att ingen vet.

Har du avsnitt inspelade från Disney Channel eller Disney Junior, så förutsätter jag att det fanns utsatta dubbcredits där - men jag har tyvärr inga avsnitt inspelade. :(