Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Toy Story 5

Startat av Marcusen, 9 februari 2023 kl. 19:58:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juni 2026 kl. 20:25:05Det stavas get, men jag vet vilken karaktär du syftar på när du säger det.

Däremot har jag glömt vilken karaktär Munk är.
Han
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 18 juni 2026 kl. 21:30:02förlåt :'( :'( :'(
bli inte arg :'(
Det var ingen irritation, bara en rättelse, that's all.

Daniel Hofverberg

Tydligen har biografen stängt midsommarafton och midsommardagen, så jag får lov att gå och se filmen på söndag - så jag får återkomma med mina åsikter då...

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 juni 2026 kl. 19:17:06Han har gjort följande roller;
- Rex i Toy Story
- Rektor Lärdman i Janne Långben The Movie
- Rektor Sprickler i En Jycke i Klassen
- Gilbert Huph i Superhjältarna
- Rektor Apport i Lilla Kycklingen

(har jag missat någon?)
Han heter väl inte Swan utan Shawn? ::)

gstone

Citat från: Elios skrivet 19 juni 2026 kl. 00:08:41Han heter väl inte Swan utan Shawn? ::)
det är fult att rätts folk stavning

gstone

undrar vilka som spelade det älden paret ? någon som sett filmen kan har några gissningarna

om inte annat när filmen kommer på disney plus och man lättare bara se på den scenen

Elios

Citat från: gstone skrivet 19 juni 2026 kl. 22:19:37det är fult att rätts folk stavning
Amen jag trodde ju det på riktigt var att han hette Swan och att det var han du menade.

gstone

zurg måste ha en annan mröst adam fetiz

Spoiler
han är med i post credits scenen på slutet
[close]

Disneyfantasten

Köpte biljetter idag, kommer att se filmen imorgon.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 juni 2026 kl. 21:27:13Köpte biljetter idag, kommer att se filmen imorgon.
hoppas du gillar den :)

Disneyfantasten

Okej, då har jag sett filmen, och här är vad jag tycker;

Spoiler
Personligen är jag lite kluven till vad jag tycker, å ena sidan så uppskattar jag att man fått med många karaktärer från tidigare filmer, likaså också Jessies backstory, Jessies och Buzz Lightyears relation, att en scen har skogs-djur som hjortar, ekorrar, kaniner, sköldpaddor, osv., karaktären Blaze, Bonnies vänskap med den nyss nämnda karaktären, den riktiga hästen, jag gillar delar av humorn, jag uppskattar att man får veta att Emelie döpt sin dotter efter Jessie, filmen har underhållningsvärde, animationen är bra, stora delar av budskapet är bra, osv., men å andra sidan så tycker jag att de flesta förekommande "nya" karaktärer inte är särskilt minnesvärda (vilket är synd då nya karaktärer i franschiser ofta kan vara ett stort plus), ogillar personligen toalett-humorn, delar av handlingen är ojämn, de flesta karaktärer från tidigare filmer har inte lika mycket repliker, jag ogillar att Woody och Buzz grälar för mycket, och så grälar Bo Peep också med Woody en stund, jag ogillar vissa lekar, jag distraherades av delar av animationen på vissa ställen (märks på lekarna, det är samma typ av animation som i Spiderverse, som också använts i bl.a. Mästerkatten 2), osv., vid det här laget, plus att jag också är orolig för Gatto efter trailern och beskedet, så känner jag mig personligen lite orolig att Pixar Animation Studios filmer håller på att sjunka i kvalitet, precis som jag också upplever att DreamWorks Animation och Illumination Entertainment också gjort, alltså att de närmar sig Sony Pictures Animation i kvalitet, jag upplever personligen att de flesta filmer från den sistnämnda studion har väldigt låg kvalitet), osv. och tycker även det är synd att varken Buzz Lightyears klassiska replik "mot oändligheten och vidare" eller den klassiska sången "Jag är din bäste vän" vara med, den svenska dubbningen är iallafall bra, det har redan annonserats planer om en eventuell sjätte film, det känner jag mig lite orolig för, för även om jag personligen uppskattar att återse karaktärer och att tidigare svenska röster repriserar sina roller så kvarstår faktum att ingen röst förblir 100% oförändrad i all evighet samt att franschisen är över 30 år gammal, och även om jag tycker filmen är bra så upplever jag att magin är borta i denna film som de förra filmerna hade.
[close]

Mitt personliga sammanfattnings-betyg: 8/10

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 juni 2026 kl. 19:44:01...karaktären Harmony... 
Du menar Blaze. Harmony var tjejen i antikaffären i fyran.

Håller med om mycket du tar upp. Där våra åsikter skiljer sig är i stort sett det du ser som negativt, i synnerhet animationen i lekstunderna - vilken jag upplever uppfriskande och väldigt snygg. 

Sen känner jag att du lägger för stor vikt i budgeten. En film blir inte automatiskt bra bara för att man lägger hundratals miljoner dollar på den, se bara hur otroligt tråkig Super Mario Galaxy Filmen blev trots en budget på 110 miljoner dollar. Man kan göra fantastiska filmer för hur låga budgetar som möjligt (skräckfilmen Obsession kostade inte ens en miljon och Backrooms knappt tio), det är snarare än fråga om hur man använder den för sin vision. 
   Sony Pictures Animation har enligt mig hållit en väldigt hög standard sen Spider-Man: Into the Spider-Verse och lyckats hålla sina budgetar på rimliga nivåer (där Across the Spider-Verse är hittills dyrast på 125 miljoner dollar), samma sak med Dreamworks som ju också har vågat vidga sina vyer sen dess att Spider-Verse släpptes. Att Pixar nu också testar andra animationsstiler med leksekvenserna i denna och hela Gatto är inget att oroa sig över, utan bara bra i min värld. 
Biofilmer 2025: 96, varav 6 omtittningar
Biofilmer 2026 hittills: 56

gstone

Själv gillade jag filmen jättemycket mycket 

Men alla får ha sin åsikt :)

gstone

Själv var jag mycket förtjust i filmen 

Både rolig och rörande 

Jag gillar faktiskt dom nya karaktärerna  :)

Tyckte mycket av humorn landade 

Jag gillade faktiskt den nya animations stilen dom testade 

Viste ha dom gamla karaktärerna lite mindre att göra men dom nya vara roliga så jag tog inte illa upp 

Själv såg jag inget fel med animationen.

Bo poop vara faktiskt med mer än vad jag väntat mig .

gstone

Måste säga att efter att vara något underwhelmed av Mario galaxy filmen var jaf glad över hur bra denna film faktiskt var :)