Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Knasen

Startat av TonyTonka, 21 juli 2008 kl. 14:06:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 juli 2026 kl. 21:58:05Är det bara de tre VHS-filmerna som släppts med Knasen? Jag trodde att det fanns fler än så, men i så fall har jag alla också...
Jag får det också bara till tre VHS-filmer från Castle Vision med 60-tals Knasen.
Knasen i Officerare på parad (Officers On Parade)Art.nr: S 5375
Knasen i Träsklägrets stolthet (Pride of Camp Swampy)Art.nr: S 5376
Knasen i Storkanonen och andra lekarArt.nr: S 5395

När vi ändå är inte på Castle Visions utgåvor. Är det någon som har att lägga upp Blixt Gordon? Det ska röra sig om 6 st kassetter.

MOA

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 19 juli 2026 kl. 23:24:02Jag får det också bara till tre VHS-filmer från Castle Vision med 60-tals Knasen.
Knasen i Officerare på parad (Officers On Parade)Art.nr: S 5375
Knasen i Träsklägrets stolthet (Pride of Camp Swampy)Art.nr: S 5376
Knasen i Storkanonen och andra lekarArt.nr: S 5395

När vi ändå är inte på Castle Visions utgåvor. Är det någon som har att lägga upp Blixt Gordon? Det ska röra sig om 6 st kassetter.
Känner du möjligtvis igen kvinnorösten som Tony inte gjorde? Känner inte heller igen henne, inte alls Louise Raeder & Beatrice Järås som i dom andra VHS:erna

Oscar Isaksson

Citat från: MOA skrivet 19 juli 2026 kl. 23:32:03Känner du möjligtvis igen kvinnorösten som Tony inte gjorde? Känner inte heller igen henne, inte alls Louise Raeder & Beatrice Järås som i dom andra VHS:erna
Jag har inte hunnit lyssna igenom filmerna, men det kanske kan röra sig Lillemor Ohlsson eller Maria Franceschi.

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 19 juli 2026 kl. 23:50:42Jag har inte hunnit lyssna igenom filmerna, men det kanske kan röra sig Lillemor Ohlsson eller Maria Franceschi.
Vet du något om vilken dubbningsstudio som dubbat Knasen-utgåvorna?

Utifrån ensemblen var min första känsla Videobolaget/Kit & Co, men jag har egentligen inga konkreta belägg för det...

Erika

Citat från: TonyTonka skrivet 24 april 2011 kl. 23:07:10Finns Beetle Bailey (1989) dubbad?
 http://www.imdb.com/title/tt0306532/

Nu har du nog säkert redan fått reda på det, men jag tror det är samma tv-special som sändes som en del av Volrammos (1992 års sommarlovsmorgon). :) Dock endast i textad originalversion.

Citat från: TonyTonka skrivet 29 oktober 2021 kl. 23:48:38Det är bara en röst jag gått bet på, och det är Bunnys röst i "Superkanonen och andra lekar", en röst jag aldrig hört förut. En sak som komplicerar röstidentifieringen är att skådespelaren av okänd anledning bryter på engelska.
Citat från: Oscar Isaksson skrivet 19 juli 2026 kl. 23:50:42Jag har inte hunnit lyssna igenom filmerna, men det kanske kan röra sig Lillemor Ohlsson eller Maria Franceschi.

Skådespelerskan låter lite bekant, men såhär spontant låter det inte som Maria Franceschi. Tyvärr har jag glömt bort hur Lillemor Ohlsson låter...  :-[

MOA

Citat från: Erika skrivet 20 juli 2026 kl. 09:29:47Nu har du nog säkert redan fått reda på det, men jag tror det är samma tv-special som sändes som en del av Volrammos (1992 års sommarlovsmorgon). :) Dock endast i textad originalversion.

Skådespelerskan låter lite bekant, men såhär spontant låter det inte som Maria Franceschi. Tyvärr har jag glömt bort hur Lillemor Ohlsson låter...  :-[
Vilka är dom ens? Aldrig hört talas om tidigare

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 juli 2026 kl. 21:58:05Är det bara de tre VHS-filmerna som släppts med Knasen? Jag trodde att det fanns fler än så, men i så fall har jag alla också...
Det är bara dem, plus en icke dubbad svensktextad VHS, ja.
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

MOA

Nu minns jag att Träsklägrets Stolthet låg uppe på Youtube, så roligt att se den igen :D
Nä nostalgi, det var inte ens 10 år sedan

MOA

Minns även att första avsnittet på Storkanonen & Andra Lekar också låg uppe, osäker på om det var samma kanal eller inte