Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Röstlistor till filmer och tv-serier

Startat av TonyTonka, 18 februari 2022 kl. 18:11:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

TonyTonka

Stars of Space Jam: Hjulben och Gråben

Utgiven 1997 av Warner Bros, gissningsvis dubbad i Sun Studio Köpenhamn.

Varken Hjulben eller Gråben har någon form av dialog i någon av kortfilmerna. Däremot medverkar Mikael Roupé som uppläsare av skyltar och texter på Gråbens lådor.
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

TonyTonka

Karl-Alfred: All världens sport

Utgiven av Castle Vision tidigt 1990-tal. Gissningsvis dubbad av antingen Videobolaget eller Kit & Co.

Karl-Alfred - Fredrik Dolk
Oliva Oyl - Louise Raeder
Bluto - Sture Ström
Frasse - Olav F. Andersen (Sture Ström i ett avsnitt)
Poopdeck Pappy - Fredrik Dolk
Tennisdomaren - Olav F. Andersen
Blutessa - Olav F. Andersen
Maratonkommentatorn - Olav F. Andersen
Basebollen - Fredrik Dolk
Basebollspelare - Olav F. Andersen

TonyTonka

Roliga flygäventyr med Hunden Mudde

Utgiven tidigt 1990-tal av Castle Vision. Dubbningsbolag är gissningsvis antingen Videobolaget eller Kit & Co.

Berättaren - Gunnar Ernblad
Dick Dastardly - Staffan Hallerstam (själva avsnitten), Okänd (introt)
Muddy/Mudde - Gunnar Ernblad
Klonk - Fredrik Dolk
Zilly - Sture Ström
Generalen - Sture Ström
Hundflicka - Louise Raeder
Bensinmacksföreståndaren - Sture Ström
Regissören - Fredrik Dolk

TonyTonka

Citat från: gstone skrivet 23 juli 2026 kl. 06:00:12Hoppas du kommer lägger röster i dom andra Stars of Space Jam VHS
Nu har jag postat listor till fyra av de fem ingående vhs-filmerna i Stars of Space Jam. Dessvärre fungerar inte min utgåva av Stars of Space Jam: Daffy då min VHS hela tiden spottar ut den. Men jag har köpt ett nytt exemplar och kommer därför förhoppningsvis kunna skriva en lista till den någon gång nästa vecka. :)

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet Igår kl. 22:22:54Nu har jag postat listor till fyra av de fem ingående vhs-filmerna i Stars of Space Jam. Dessvärre fungerar inte min utgåva av Stars of Space Jam: Daffy då min VHS hela tiden spottar ut den. Men jag har köpt ett nytt exemplar och kommer därför förhoppningsvis kunna skriva en lista till den någon gång nästa vecka. :)
tack så mycket
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet Igår kl. 22:12:09Familjen Addams i Spökstaden

Utgiven 1993 av Egmont enligt SMDB. Gissningsvis dubbad av Salut. Det intressanta med denna filmen är att den inte innehåller avsnitt ur 90-talsserien (trots att 1991 står som produktionsår) utan The Addams Family från 1973. Såvitt jag vet är dessa det enda man dubbat till svenska av denna serien, @Daniel Hofverberg kanske vet om det stämmer?
Såvitt jag vet, ja. Jag har inget minne av att 1970-talsserien har sänts i svensk TV, på exempelvis Cartoon Network eller Boomerang, och hittar inga spår av fler VHS-utgåvor.

På FilmNet och TV3 är det i alla fall uteslutande 1990-talsserien som har sänts, så i så fall är det om Cartoon Network sänt 1970-talsserien någon kortare period som gått mig förbi.

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Idag kl. 01:48:31Såvitt jag vet, ja. Jag har inget minne av att 1970-talsserien har sänts i svensk TV, på exempelvis Cartoon Network eller Boomerang, och hittar inga spår av fler VHS-utgåvor.

På FilmNet och TV3 är det i alla fall uteslutande 1990-talsserien som har sänts, så i så fall är det om Cartoon Network sänt 1970-talsserien någon kortare period som gått mig förbi.
Jo, 70-talsserien sändes på Cartoon Network dock endast i otextad originalversion.

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet Idag kl. 08:27:50Jo, 70-talsserien sändes på Cartoon Network dock endast i otextad originalversion.
Intressant, det måste jag ha missat; eller glömt bort efter alla dessa år...

Men i så fall bör vi i alla fall kunna dra slutsatsen att serien inte har dubbats till svenska (bortsett från denna VHS-film).