Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Marsipulami (2026)

Startat av Elios, 28 juli 2026 kl. 14:42:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Kommer den nya franska filmen om Marsipulami att dubbas som kommer nu i slutet av sommaren?

Benkt

Elios

Citat från: Benkt skrivet 28 juli 2026 kl. 15:25:15Ja, den är dubbad. Se trailer här, inga dubbcredits dock: http://nobleentertainment.com/movie/Marsupilami
Hade inte en aning att det var en uppföljare.
Dubbades den också?  ???

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 28 juli 2026 kl. 22:22:07Hade inte en aning att det var en uppföljare.
Dubbades den också?  ???
Om nya Marsupilami är en uppföljare till 2012 års Här kommer Marsupilami, eller om det är en reboot, vet jag faktiskt inte. Hursomhelst har 2012 års film inte dubbats till svenska, utan släpptes på DVD och Blu-Ray på franska med nordiska undertexter (jag tror inte att den visades på bio i Sverige).

Den svenska Blu-Ray-utgåvan av den första spelfilmen är sedan länge utgången, men en dansk importutgåva (med svensk text men danskt omslag) finns kvar i handeln; bland annat hos Ginza:
https://www.ginza.se/product/har-kommer-marsupilami/560362/

Tydligen har filmen tidigare funnits som digital hyr- och köpfilm på SF Anytime och Blockbuster, men finns tyvärr inte längre kvar där.

Elios

Citat från: gstone skrivet 29 juli 2026 kl. 10:02:52det är en reboot
Jag har svårt att tänka mig det eftersom skådespelaren Jamel Debbouze som för övrigt spelade Numerobis i två Asterix-filmer, var med i den allra första och ska spela samma karaktär i den nya. 

gstone

Citat från: Elios skrivet 29 juli 2026 kl. 12:25:12Jag har svårt att tänka mig det eftersom skådespelaren Jamel Debbouze som för övrigt spelade Numerobis i två Asterix-filmer, var med i den allra första och ska spela samma karaktär i den nya.
förlåt

hag ara gissade 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Elios skrivet 29 juli 2026 kl. 12:25:12Jag har svårt att tänka mig det eftersom skådespelaren Jamel Debbouze som för övrigt spelade Numerobis i två Asterix-filmer, var med i den allra första och ska spela samma karaktär i den nya.
alla kan ha fel ibland :'(

Elios

Citat från: gstone skrivet 29 juli 2026 kl. 17:40:34alla kan ha fel ibland :'(
Jean Reno från Léon ska vara med i nästa. Minns du honom?  ::)

gstone

Citat från: Elios skrivet 29 juli 2026 kl. 20:40:48Jean Reno från Léon ska vara med i nästa. Minns du honom?  ::)
han är den största anledningen till varför jag tänker se filmen :)

Elios

Citat från: gstone skrivet 29 juli 2026 kl. 20:56:19han är den största anledningen till varför jag tänker se filmen :)
Vem tror du kommer dubba honom?^^