Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

LEGO Disney Princess: Villains Unite (2025)

Startat av gstone, 17 juli 2025 kl. 22:51:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Will Siv

- what.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 augusti 2025 kl. 22:45:09Det förvånar mig inte, Paige O'Hara byttes ut redan i Sofia Den Första för att hennes röst hade förändrats.

Hanna Hedlund gjorde en ganska bra prestation som Belle förövrigt.
Lina Hedlund ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

gstone

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 augusti 2025 kl. 22:54:47Blandade ihop systrarna igen, jag gör det alltid.  :-[
du kankse redan vet det men en är gift med Martin stenmark och den andra med Nassim Al Fakir

tycker det är kul att båda deras makar är folk som dubbat del med

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 25 augusti 2025 kl. 22:57:22du kankse redan vet det men en är gift med Martin stenmark och den andra med Nassim Al Fakir

tycker det är kul att båda deras makar är folk som dubbat del med
Det var nytt för mig, så då har alltså båda gift sig med Blixten McQueen och Olof. (ni vet säkert att jag menar som referens till dessa karaktärer som de nämnda männen dubbat)

Disneyfantasten

Idag när jag kollar på Descendants så slog det mig att Lina Hedlund tidigare gjorde Belle i denna film, jag förmodar att det kan vara orsaken till att hon blev castad i den rollen även i denna film.

gstone

En tredje Disney Princess-special med titeln "LEGO Disney Princess: Magical Mayhem" har premiär fredagen den 21 augusti på Disney Plus. 

https://x.com/DTVANews/status/2077835400022778067?s=20

gstone

första bilden från LEGO Disney Prinsessor: Magiskt kaos

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  1 augusti 2026 kl. 18:09:35första bilden från LEGO Disney Prinsessor: Magiskt kaos
Ser ut somnat Jasmine och Mulan kommer vara med.

Skulle gissa att Jasmine spelas av Marsha Songcome.

Då är det svårare att gissa vid Mulan som haft tre svenska ersättarröster de senaste åren, Mikaela Tidermark Nelson, Anna Isbäck och Marsha Songcome, är osäker på om det blir den sistnämnda eftersom hon redan är Jasmine som sagt, den som lever får se.

(skulle tippa på att man antagligen lägger in de tre sista: Pocahontas, Merida och Raya i den fjärde)

Undrar vilka som kommer dubba Blunder och Mushu i denna.

Göran

Myrra Malmberg skulle kunna komma tillbaka som Jasmine och då kan Marsha spela Mulan.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 augusti 2026 kl. 18:35:23Ser ut somnat Jasmine och Mulan kommer vara med.

Då är det svårare att gissa vid Mulan som haft tre svenska ersättarröster de senaste åren, Mikaela Tidermark Nelson, Anna Isbäck och Marsha Songcome, är osäker på om det blir den sistnämnda eftersom hon redan är Jasmine som sagt, den som lever får se.

(skulle tippa på att man antagligen lägger in de tre sista: Pocahontas, Merida och Raya i den fjärde)

jag skulle gissa att  Jasmine och Mulan inte är samma röstskådespelerska, 

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 augusti 2026 kl. 18:35:23Ser ut somnat Jasmine och Mulan kommer vara med.

om du inte slutar använda  Pocahontas eftersom hennes film är sop kontroversiell nuförtiden

Disney vill nog inte göras folk upröda 

gstone

Jag har hört  Pocahontas kanse kommer bli som sången för södern eftersom den är på väg att bli lika daterad och problematisk som den var

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  1 augusti 2026 kl. 19:05:49om du inte slutar använda  Pocahontas eftersom hennes film är sop kontroversiell nuförtiden

Disney vill nog inte göras folk upröda
Citat från: gstone skrivet  1 augusti 2026 kl. 19:07:25Jag har hört  Pocahontas kanse kommer bli som sången för södern eftersom den är på väg att bli lika daterad och problematisk som den var
Sådana spekulationer ska vi nog ta med en nypa salt, Pocahontas är en stor känd Disney-film, till skillnad från Sången om Södern.