Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Gunnar Ernblad

Startat av Mysan, 3 februari 2009 kl. 16:34:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Beck

Citat från: gstone skrivet 18 maj 2021 kl. 19:43:28Han är jättebra som Droopy.
Ja, det var han!
Men är det bara Gunnar som gjort Droopys röst i Sverige genom åren - eller finns det fler och i så fall vilka?

Är det någon som har kortfilmen Drag Along Droopy med svenskt tal?
Den visades 1996 på Cartoon Network.

TonyTonka

Visst är det Gunnar som snackar i början av det här klippet?

https://www.youtube.com/watch?v=0f6Y2RtjLpw
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

MOA

Citat från: TonyTonka skrivet 26 augusti 2026 kl. 12:06:41Visst är det Gunnar som snackar i början av det här klippet?

https://www.youtube.com/watch?v=0f6Y2RtjLpw
Jovisst är han speakerröst i Peps Persson dokumentär

gstone

Vem kan ta över hans roller ?

Vilken levande dubbade låtar någorlunda lik honom ?

Några förslag?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Kom nu på att jag glömde ta med Dumbo i min uppdaterade hyllning. Gunnars första dubbning måste förstås vara med i den videon, nu är jag tvungen att uppdatera min uppdaterade hyllning igen

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 22 september 2026 kl. 20:33:40Kom nu på att jag glömde ta med Dumbo i min uppdaterade hyllning. Gunnars första dubbning måste förstås vara med i den videon, nu är jag tvungen att uppdatera min uppdaterade hyllning igen
Han hade gjort några dubbningar, men om inte annat så var det iallafall hans första tecknade Disney-film-dubbning.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 september 2026 kl. 21:43:14Han hade gjort några dubbningar, men om inte annat så var det iallafall hans första tecknade Disney-film-dubbning.
Ja för den första är som sagt helt ottillänglig & även om Dumbos originaldubbning också är svårttillänglig så är låten i alla fall sparad

jimstrom

Citat från: gstone skrivet  7 september 2026 kl. 13:22:16Vem kan ta över hans roller ?

Vilken levande dubbade låtar någorlunda lik honom ?

Några förslag?
Ja du det är en av svensk dubbnings mest unika röster som dom tar efter.

enda sättet jag ser det på är att ta över med en annan unik röst och mina förslag är:

Johan Hedenberg
Mikael Roupe
olli Markenros

Ingen av dom är perfekt förstås men när det kommer till ren röstlikhet är nog Olli den som ligger närmast lyssna på hans Mr. Freeze i Batman Minusgrader bitvis låter han faktiskt som en ljus Gunnar Ernblad.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

gstone

Citat från: jimstrom skrivet 24 september 2026 kl. 23:38:21Ja du det är en av svensk dubbnings mest unika röster som dom tar efter.

enda sättet jag ser det på är att ta över med en annan unik röst och mina förslag är:

Johan Hedenberg
Mikael Roupe
olli Markenros

Ingen av dom är perfekt förstås men när det kommer till ren röstlikhet är nog Olli den som ligger närmast lyssna på hans Mr. Freeze i Batman Minusgrader bitvis låter han faktiskt som en ljus Gunnar Ernblad.
Tack
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Skokaka

Citat från: jimstrom skrivet 24 september 2026 kl. 23:38:21Ja du det är en av svensk dubbnings mest unika röster som dom tar efter.

Johan Hedenberg
Mikael Roupe
olli Markenros

Jag har också tänkt på Johan som en ersättare, plus utav dessa så verkar han fortfarande dubba. Ett till förslag som jag ser som en ersättare är Jan Åström. 

Och då det beror även på vilken typ av röst Gunnar använder, när han använder en mer ljusare röst så tycker jag att det låter något likt Per Sandborgh när han gör liknande röster, så då är även han ett förslag...