Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Hur skulle din dubbning se ut?

Startat av clash, 21 januari 2006 kl. 01:37:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Eriksson

ja! självklart Bert-Åke Varg! tänkte jag inte på! och han lever väl fortfarande?
Jag svär högtidligt att jag har nåt rackartyg i kikarn.

Daniel Hofverberg

Jovisst, Bert-Åke Varg lever i allra högsta grad. Dock är han inte med så jätteofta i dubbningar nuförtiden, men han har inte slutat helt i branschen.

Och jag håller med att han nog skulle kunna passa som Uggla.

Eriksson

vad tycker ni om Tiger då?
jag gillar Thomas Hellberg som Tiger,
fast Steve Kratz är också bra som Tiger men jag har inte hört han så mycke

Eriksson

(lite of-topic igen,)

(angående det här med Tiggers namn
det kankske är lite som med Uggla
Han heter Owl på engelska men kallar sej själv för Wol,
vilket är översatt till Gugla)

Christer

Peter Wanngren är min favorit-Tigger.

Steve Kratz är säkert jättebra som Tigger också, men jag kommer inte ihåg alls hur han gör rösten.

Daniel Hofverberg

Personligen tycker jag att Steve Kratz var helt outstanding som Tigger - den enda riktigt suveräna rösten till Tigger. På andra plats kommer nuvarande rösten Rolf Lydahl, som jag också tycker gör ett bra jobb och låter dessutom riktigt lik originalrösten. Thomas Hellberg tyckte jag var skaplig, men sämre än de andra två.

Även Jan Malmsjö i de gamla 1960- och 1970-talsfilmerna tyckte jag var rätt bra som Tigger. Den enda Tigger-rösten jag överhuvudtaget inte tål är Peter Wanngren, som i mina ögon var riktigt urusel - bara han är skäl nog till att jag inte ens står ut att se KM Studios gamla Nalle Puh-dubbningar.

Eriksson

jag tycker inte att Rolf Lydahl var lika bra som Thomas Hellberg
fast det kan ioförsej bero på att man var mer van vid Thomas Hellberg

men den bästa svenska Nalle Puh-rösten genom tiderna, enligt mej, är nog Jörgen Lantz som Nasse.blev jättelessen när han var utbytt i Tigers film. en annan som jag också gillar extremt är Charlie Elvegård som Kanin, som gjort Kanins röst ända sen den första tv-serien

Igthorn

Charlie Elvegård är den enda jag kan tänka mig som Kanin. Har ingen aning om hur originalrösten låter men än tycker jag han skulle passa.
När är det Steve Kratz står för Tiggers röst egentligen?

Daniel Hofverberg

Charlie Elvegård låter rätt lik originalrösten, och jag håller med att han är mycket bra. Och han är ju den enda av de gamla 1980-talsrösterna som fortfarande är godkänd av Disney i USA - så jag är övertygad om att han kommer att fortsätta ett tag till i den rollen.

Steve Kratz spelade Tigger i de 13 första avsnitten av TV-serien Nya äventyr med Nalle Puh, som dubbades av Media Dubb/Lasse Svensson. Sen hittade Disney på att byta bolag mitt under serien, vilket orsakade ett antal röstbyten. Dock har dessa 13 avsnitt senare dubbats om med de nuvarande rösterna (Guy de la Berg, m.fl.), så när de här avsnitten visas på Disney Channel/Toon Disney är det alltså inte längre Steve Kratz vi hör. Enda chansen att kunna se Media Dubbs dubbning och höra Steve Kratz blir därför via inspelningar av TV3:s gamla sändningar omkring 1990 - 1991, samt via de gamla VHS-filmer som släpptes på den tiden (som är utgångna sedan länge, men som då och då går att få tag i via Tradera eller liknande).

clash

Kan ni inte göra en tråd om Nalle Puh dubbningar istället?

Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Igthorn

En tråd? Varför? Nalle Puh hör väl mycket väl till ämnet, för det är väl förslag på dubbningar vi pratar om..

clash

Tja, det handlar mer om hur en dubbning ska se ut och inte vem som gör Tiger bäst. För övrigt anser jag att den bästa dubbningen är den vanliga KM med Jörgen, Ollie och de andra.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Joppe

Hade lite tråkigt en dag. Så jag gjorde en lista på vilka jag skulle vilja höra i
Lizzie McGuire - Mitt liv som popstjärna:

Lizzie McGuire: Anna Norell
Jo McGuire: Annika Smedius
Sam McGuire: Steve Kratz
"Matt" McGuire: Kalle Dahlström
"Gordo": Andreas Nilsson
Kate Sanders: Sanna Bråding
Ethan Craft: Ola Forssmed
Miss Ungermeyer: Katarina Ewerlöf
Paolo Valisari: Linus Wahlgren
Sergei: Johan Hedenberg

m.fl

Har inte riktigt koll på allas röster just nu.
Men den här dubben kan väl gå?

mvh
Joppe

Cadpig

GABBE!!! Äntligen en människa som delar mina åsikter om Nalle Puh!!! Olli och Peter for the win!!!

Mysan

Citat från: Cadpig skrivet 21 september 2007 kl. 14:13:27
GABBE!!! Äntligen en människa som delar mina åsikter om Nalle Puh!!! Olli och Peter for the win!!!

jag tycker om KM´s nalle puh, det är i och för sig den enda nalle puh jag har sett, och framför allt kanin och tiger (Charlie E och Peter Wanngren :D)gillar jag. men Nalle puhs röst är såå gnällig

Eftersom jag bara sett denna version kan jag inte uttala mig om nån annan dubbning. Dock kan jag reagera på att han heter Tiger (KM) och av andra Tigger (av vad man hört av andra som sett)
Om Tigger är orginal hade de inte behövt ändra namnet