Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Dubbare som syns (spelfilm, TV-serier)

Startat av Pontus, 19 maj 2010 kl. 00:58:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

I denna video pratar Magnus Härenstam i Nyhetsmorgon om sin röstroll i Bamse och Tjuvstaden och så pratar han om några andra röstroller han gjort :D

https://www.youtube.com/watch?v=3IV0pJ5Def4

Disneyfantasten

Jag vet inte om han omnämnts i denna tråd, men här är iallafall ett klipp på YouTube där Gunnar Uddén (Uggla i Nalle Puh 2000-2006, Ludwig Von Ankas röst 2001-2014, Fa Zhou i Mulan, Kungen i Askungen 2 & 3, Grimsby i Den Lilla Sjöjungfrun 2, Överste Hathi i ramberättelserna till Lilla Djungelboken, Danny i Pongo och De 101 Dalmatinerna, Magister Mull i Ett Småkryps Liv, osv.) läser upp något;

www.youtube.com/watch?v=-kbPTuruiU0

E

På söndag kommer Peter Harryson vara med som deltagande i Så ska det låta. (som han faktiskt var programledare för 1997-2005)

Han kommer också vara med i TV4:s nya serie Bröllop, Begravning och Dop som har premiär 17 Februari.

Erik Friman

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 14 februari 2019 kl. 21:09:06
Är det nån mer än jag som ska titta på avsnittet som Harryson är med i :)
Jag tittar alltid på Så ska det låta och vill inte missa det.

E

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 14 februari 2019 kl. 19:31:38
På söndag kommer Peter Harryson vara med som deltagande i Så ska det låta. (som han faktiskt var programledare för 1997-2005)
Nu har avsnittet sänts och Harrysons lag vann :D :D

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 17 februari 2019 kl. 21:43:15

Kul. Vill med säga att Stefan Ljungqvist och Ewert Ljusberg dem kanske är mest kända som sångare men de är ju båda med i Lilo & Stitch. Men de båda har ju synts i små program som Blåsningen och Ja vi har hört den förut. Tror det sista programmet hette så där dem drar roliga skämt osv.  :o 8)

Anders M Olsson

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 17 februari 2019 kl. 21:43:15

Peter fick stående ovationer av publiken, men man får väl säga att han var något dämpad i sin framtoning under programmets gång. Han såg ut att ha vissa problem med hälsan.

Annars tycker jag att det var ovanligt trevliga deltagare i går. En av flera höjdpunkter var när Ellen Bergström och Chris Kläfford framförde temat från Bumbibjörnarna! Det var nog en ganska otippad låt! :)

E

Fredrik Hiller är med i skräckfilmen American Burger och spelar den galna slaktaren och även som en läkare i Kärlek 3000

Och han regisserade skräckfilmerna Psalm 21 och Operation Ragnarök

Andra filmer och serier som han syns i är bland annat Bröderna Karlsson, Mäklarna, Bron, Beuwolf mfl

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 27 februari 2019 kl. 13:02:25
Fredrik Hiller är med i skräckfilmen American Burger och spelar den galna slaktaren och även som en läkare i Kärlek 3000

Han spelade även polis i den nya Eld & Lågor som jag såg igår.  ;D

gstone

Citat från: Elios skrivet  1 mars 2019 kl. 10:56:24
Han spelade även polis i den nya Eld & Lågor som jag såg igår.  ;D

Jag känd igen hans röst dräkt.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Sandra Kassman spelad en an huvudrollerna i min favorit musikal. När den senast gick i Stockholm. Tyvär var jag bara 13 när den gick och för ung för att se den 😢😞

Men jag hoppas kunna se den någon live på secen i framtiden.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Elios

Cecilia Milocco som är med i en del Disney filmer kunde ses i den nya Britt-Marie var här.

E

Såg ni Lets Dance. Dan Ekborg är med där och han var duktig på att dansa ;D

Alexander

I serien Bonusfamiljen på SVT är bl.a Niklas Engdahl med som Henrik.

Han är känd från bl.a Sofia den första, Ducktales 2017, Disney Infinity, och Young Dracula .  :)

E

Matilda Smedius syntes som gäst i Bolibompa för några år sen. Där pratade hon om hur det var att dubba Lola i Charlie och Lola