Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Nya äventyr med Nalle Puh

Startat av Henrik Karlsson, 3 augusti 2019 kl. 04:29:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Vilka spelar Mamma Heffaklump och Junior Heffaklump?

Pappa Heffaklump låter litegrann som Anders Öjebo...

Vilka spelar Tesslorna, Heffaklumparna och Ballongerna i Nasses respektive Puhs mardrömmar?

Gustav Jonsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 september 2019 kl. 08:30:49
Vilka spelar Mamma Heffaklump och Junior Heffaklump?

Pappa Heffaklump låter litegrann som Anders Öjebo...

Kan det vara några av dem som nämns som övriga röster.

Disneyfantasten

Då måste Filip Hallqvist ha spelat Junior Heffaklump och Jenny Wåhlander måste ha spelat Mamam Heffaklump...

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 september 2019 kl. 12:11:54
Då måste Filip Hallqvist ha spelat Junior Heffaklump och Jenny Wåhlander måste ha spelat Mamam Heffaklump...
Mest troligt, då det verkar som att den svenska bildversionen för nydubbningen från (cirka) 2003 innehåller anpassade rollistor med övriga röster för varje enskilt avsnitt. Till 1990-talsdubbningarna verkar det ju däremot bara finnas bevarade generiska listor, och inget om vilka skådespelare som medverkar i individuella avsnitt.

Christer

"Kreatif ledning" var ju en lite ålderdomlig stavning. :)

E

Citat från: Christer skrivet 11 september 2019 kl. 14:12:45
"Kreatif ledning" var ju en lite ålderdomlig stavning. :)
??

Jag ser ingen som skrivit det

Prova att citera det inlägg som du syftar på

Christer

E

Alexander

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 september 2019 kl. 12:40:51
Mest troligt, då det verkar som att den svenska bildversionen för nydubbningen från (cirka) 2003 innehåller anpassade rollistor med övriga röster för varje enskilt avsnitt. Till 1990-talsdubbningarna verkar det ju däremot bara finnas bevarade generiska listor, och inget om vilka skådespelare som medverkar i individuella avsnitt.

Stämmer nog, ser ut som samma sorts dubbcredits som för avsnitten dubbade mellan 2001-2003 av Bumbibjörnarna. Att "övriga röster" är anpassade efter varje avsnitt.

Medan avsnitten dubbade mellan 1989-1995 av Bumbibjörnarna har generella dubbcredits.

simon.bjornen

Nu har SVT sänt 5 avsnitt av totalt 19 på söndagmornarna. Jag lägger märke till att 4 av 5 avsnitt är med KM studios omdubb av dem första avsnitten. Avsnitt 1 är det km studios röster med olli markenros och jörgen lantz som röster. Gjorde man ingen omdubb av första avsnittet när man gjorde nydubben? Får inte ihop det riktigt.

Disneyfantasten

I dagens avsnitt hann jag skymta Filip Hallqvist och Roger Storm i listan, undrar vem Roger spelade där, skulle kunna vara gorillan i musikbandet, men jag är inte helt säker, jag vet iallafall att den skrattande hyenan INTE lät som honom! Hallqvist spelade iallafall den där lilla som ropade "mjölkens och honungens land, mjölkens och honungens land, aaa" (något i den stilen)

Utöver det borde väl Mini-Nassarna spelas av samma person som "riktiga" Nasse, nämligen Michael Blomqvist...

Daniel Hofverberg

Citat från: simon.bjornen skrivet 22 september 2019 kl. 08:50:38
Nu har SVT sänt 5 avsnitt av totalt 19 på söndagmornarna. Jag lägger märke till att 4 av 5 avsnitt är med KM studios omdubb av dem första avsnitten. Avsnitt 1 är det km studios röster med olli markenros och jörgen lantz som röster. Gjorde man ingen omdubb av första avsnittet när man gjorde nydubben? Får inte ihop det riktigt.
Nej, tyvärr inte. På 2000-talet (sannolikt 2003, men kan ha varit redan hösten 2002) dubbade KM Studio bara om de avsnitt som de inte tidigare hade dubbat; d.v.s. de 11 första avsnitten förutom Pooh Oughta Be In Pictures, Cleanliness Is Next To Impossible och Nothing But The Tooth/Gone With The Wind.

Exakt varför dessa avsnitt dubbades om redan 1 - 2 år efter Media Dubbs ursprungliga dubbningar för VHS-utgåvor, medan alla de andra Media Dubb-dubbade avsnitten kunde släppas på VHS, lär dock mest troligt förbli ett mysterium...

William

I avsnittet Find her keep her hade tiger/tigger och nasses byt röster jag tror det var samma som i Tigers Film hur kommer det sig?

TonyTonka

Citat från: William skrivet 22 september 2019 kl. 13:29:38
I avsnittet Find her keep her hade tiger/tigger och nasses byt röster jag tror det var samma som i Tigers Film hur kommer det sig?

Den dubbades för Nalle Puh och vännernas fest. :)
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Disneyfantasten

Tyvärr missade jag dagens avsnitt då jag försov mig, vilket avsnitt var det och var det "ovanliga" karaktärer med där?