Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Tom & Jerry

Startat av Scoobydoofan1, 21 mars 2020 kl. 14:44:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Kommer Tom & Jerry Live Action filmen som kommer i jul dubbas ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Elios

Citat från: gstone skrivet  6 april 2020 kl. 16:07:45

Antagligen.  :o

E

Misstänker att den kommer bli en flopp

Det gick ju inte så bra när bland annat Smurfarna, Scooby-Doo och Yogi Björn blev live-action

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 10 april 2020 kl. 10:13:30
Med tanken på hur andra serier som har blivit live aktion då är hela grejen en stor flop. Bars kolla på lejonkungen som exempel.
Fast Lejonkungen blev ju en av fjolårets mest sedda filmer och riktigt framgångsrik, så det var väl ett dumt exempel... Filmen har ju spelat in mångdubbelt sin egen budget i intäkter, och har även av många recensenter fått helt okej kritik, så mycket bättre än så kan man väl knappast förvänta sig.

Jag tror dock inte heller att Tom & Jerry som live-action kommer bli någon storsuccé, men allt för att hålla liv i karaktärerna antar jag... Och på så sätt förtjänar i alla fall Warner Bros. en eloge som fortfarande håller fast vid Hanna-Barberas figurer, istället för att gömma undan dem och aldrig mer släppa eller visa dem; som hänt i en del andra fall... Nya tolkningar kan ju också öka intresset för de äldre kortfilmerna, så inget fel med att försöka hålla liv i det mesta från Hanna-Barbera.

Jag skulle tro att filmen med största sannolikhet kommer att dubbas till alla de nordiska språken - jag skulle bli mycket förvånad om så inte sker, med tanke på att en stor del av målgruppen skulle gå förlorad utan nordisk dubb.

Men helt säker kan man i och för sig inte vara - jag var ju stensäker på att Dora and the Lost City of Gold skulle visas på bio med svensk dubb, vilket ju tyvärr inte var fallet. Nu dubbades den ju dock senare, men ändock...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 april 2020 kl. 10:21:46
Fast Lejonkungen blev ju en av fjolårets mest sedda filmer och riktigt framgångsrik, så det var väl ett dumt exempel... Filmen har ju spelat in mångdubbelt sin egen budget i intäkter, och har även av många recensenter fått helt okej kritik, så mycket bättre än så kan man väl knappast förvänta sig.

Jag tror dock inte heller att Tom & Jerry som live-action kommer bli någon storsuccé, men allt för att hålla liv i karaktärerna antar jag... Och på så sätt förtjänar i alla fall Warner Bros. en eloge som fortfarande håller fast vid Hanna-Barberas figurer, istället för att gömma undan dem och aldrig mer släppa eller visa dem; som hänt i en del andra fall... Nya tolkningar kan ju också öka intresset för de äldre kortfilmerna, så inget fel med att försöka hålla liv i det mesta från Hanna-Barbera.
Jag skulle tro att filmen med största sannolikhet kommer att dubbas till alla de nordiska språken - jag skulle bli mycket förvånad om så inte sker, med tanke på att en stor del av målgruppen skulle gå förlorad utan nordisk dubb.

Men helt säker kan man i och för sig inte vara - jag var ju stensäker på att Dora and the Lost City of Gold skulle visas på bio med svensk dubb, vilket ju tyvärr inte var fallet. Nu dubbades den ju dock senare, men ändock...

Det kan ju även bli en bra film även om den blir en pengamesig flopp ;)

gstone

Har alla Tom & Jerry dvderna alla samma dubbningar , med saamma röster ?

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 11 april 2020 kl. 22:14:04
Är det här den klassiska samlingen?
Ja dom gamla kortfilmerna om det  det du menar ?

Det finns ju GALET Mångas dvder med typ 6 avsnitt på ! :( :(

gstone

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 12 april 2020 kl. 16:33:31
Ja, dom använder samma dubbning men den dubbningen på dvd utgåvor av tom och Jerry på dischop använder den nya dubbningen av hela den klassiska samlingen. Det är inte den originella dubbningen av tom och Jerry när det kommer till röster för vissa karaktärer.

Var användes originella dubbningen av tom och Jerry då ?

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 12 april 2020 kl. 17:52:08
Den använda inte, warner bros dubbade om rösterna till serien. Sök på youtube "Saturday Evening Puss (1950) voice comparison (original theatrical version VS 1990 redubbed version)". Du kommer att höra skillnaden.

Jag menade ju svensk dubbning inte engelska ! :D

https://www.youtube.com/watch?v=MQvekEfJduc

gstone

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 12 april 2020 kl. 20:06:43
Du förvirrar mig, om jag förstår det här rätt så har den klassiska samlingen av tom och Jerry alla 161 avsnitt ingen svensk dubbning. Menar du filmerna som kom ut under 2000 talet?
Jag trodde du partade  om en svensk dubbning då du nämnde omdubb ! FATTAR DU NU

Försten har filmen som jag länkade till svenskt tal enligt Discshop !

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 12 april 2020 kl. 16:27:43

Fatt inte riktigt det finns ju så många dvder med tom och jerry använder alla samma dubbning för kortfilmerna ?

(...)
Använder alla dessa dvd:er samma group av röstskådespelare och samma dubbbolag ?
Såvitt jag vet har alla DVD-utgåvor med biovisade Tom & Jerry-kortfilmer samma svenska dubbning - både alla de du nämner och Tom & Jerry - Den klassiska samlingen - som Sun Studio gjorde någon gång runt 2003 - 2004. Det är också samma dubbning som visats på TV4 och TV4 Komedi.

Det finns flera tidigare svenska dubbningar av Tom & Jerry från diverse VHS-utgåvor, framförallt lektordubbningar, men såvitt jag vet inte på DVD.

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 12 april 2020 kl. 21:05:54
Är det där tom and Jerry tales?
Nej, alla utgåvor som länkats till här innehåller biovisade klassiska Tom & Jerry.

Av Tom & Jerry Tales finns det 3 eller 4 olika skandinaviska DVD-utgåvor. Discshop har med en fjärde volym, men jag hittar inga andra källor än deras sajt för att den faktiskt kom ut på marknaden i Skandinavien...

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 13 april 2020 kl. 08:35:49
Jag viste inte att den klassiska samlingen hade blivit dubbat till svenska. Jag håller mig till den engelska original dubbningen.
Men finns det någon DVD-utgåva i världen av de oklippta och orörda amerikanska originalversionerna av Tom & Jerry-kortfilmerna; d.v.s. framförallt kortfilmerna med Mammy som ju dubbats om i USA för flera decennier sedan?