Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 maj 2020 kl. 23:14:34
Finns kortfilmerna "Kalle Ankas Födelsedag", "Äggsamlaren", "Galen i Kajsa", "Flygande Ekorren", "Nymålat" och "Kalle Anka i Djungeln" på Disney+ med svenskt tal?

Samtliga dessa utom den sistnämnda har nämligen endast använts på VHS-filmen "Grattis Kalle" på svenska, fast "Kalle Anka i Djungeln" har förstås en annan dubbning på "En Dag med Kalle"...

Hoppas att dessa kortfilmer inte får nya dubbningar...

Väldigt många filmer finns med svenskt tal även sådan som bara hade svenkt tal på VHS  :D

Som Joe Jättegorillan och den första Djungel George ! ;D

Väldig KUL !!
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 maj 2020 kl. 23:14:34
Finns kortfilmerna "Kalle Ankas Födelsedag", "Äggsamlaren", "Galen i Kajsa", "Flygande Ekorren", "Nymålat" och "Kalle Anka i Djungeln" på Disney+ med svenskt tal?

Samtliga dessa utom den sistnämnda har nämligen endast använts på VHS-filmen "Grattis Kalle" på svenska, fast "Kalle Anka i Djungeln" har förstås en annan dubbning på "En Dag med Kalle"...

Hoppas att dessa kortfilmer inte får nya dubbningar...
Har"Kalle Ankas Födelsedag", "Äggsamlaren", "Galen i Kajsa", "Flygande Ekorren", "Nymålat", "Kalle Anka i Djungeln"  och Let's Stick Together visats på Disney Channel med samma dubbning som på VHS?

Om de har det så är det väl inte så stor chans att de blir omdubbade

gstone

Hoppa verkligen Disney Plus i Sverige har avsnitt av säsong tre av nya DuckTales !!! :D :D :D :D :D

Jag vil så gärna se det med Kajsa !!! :D :D :D

SebastianSandberg

Verkar som att flera internationella versioner av Disney Channel har lagt ner till följd av att Disney+ tågat in på marknaden.

https://whatsondisneyplus.com/disney-channels-closed-in-australia-italy-france-uk-germany-spain-due-to-disney/

gstone: Säsong 3 kommer nog inte finnas på streaming-tjänsten förrän alla avsnitt har gått i USA först.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 maj 2020 kl. 23:19:31
Har"Kalle Ankas Födelsedag", "Äggsamlaren", "Galen i Kajsa", "Flygande Ekorren", "Nymålat", "Kalle Anka i Djungeln"  och Let's Stick Together visats på Disney Channel med samma dubbning som på VHS?

Om de har det så är det väl inte så stor chans att de blir omdubbade

Nej, mig veterligen har dubbningarna som använts på "En Dag med Kalle Anka" (samt Lucky Number på "Pluto och Hans Kompisar") och "Grattis Kalle" aldrig använts någon annanstans...

Alltså har samtliga ovannämnda kortfilmer visats på TV i textad originalversion...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 maj 2020 kl. 09:18:35
Nej, mig veterligen har dubbningarna som använts på "En Dag med Kalle Anka" (samt Lucky Number på "Pluto och Hans Kompisar") och "Grattis Kalle" aldrig använts någon annanstans...

Alltså har samtliga ovannämnda kortfilmer visats på TV i textad originalversion...
Det låter inte så bra, men om de kunde fixa Tre Caballeros med svensk dubb så finns det nog en chans att de här kortfilmerna inte blir omdubbade

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 maj 2020 kl. 09:44:11
Det låter inte så bra, men om de kunde fixa Tre Caballeros med svensk dubb så finns det nog en chans att de här kortfilmerna inte blir omdubbade

Fast det kan ju hända att kortfilms-dubbningarna andå används på något sätt...

Trots allt streamas ju Joe Jättegorillan med svenskt tal (och den är ju gjord speciellt för VHS-utgåvan)

E

Citat från: gstone skrivet  2 maj 2020 kl. 22:19:54
Sluta gnälla och var överkänslig !! >:(
Ska du säga som gnäller hela tiden när ingen håller med dig eller säger att kändisar är dåliga. Det snarare DU som är överkänslig😂

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 maj 2020 kl. 09:50:45
Fast det kan ju hända att kortfilms-dubbningarna andå används på något sätt...

Trots allt streamas ju Joe Jättegorillan med svenskt tal (och den är ju gjord speciellt för VHS-utgåvan)

Trodde Joe Jättegorillan dubbades för bio ? :-\

Där ser man vad jag vet  ;D

Det var ju så klart för min tid  :)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 maj 2020 kl. 09:18:35

Vilket var rösterna i En Dag med Kalle Anka vhs filmen ?

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  3 maj 2020 kl. 10:57:10
Vilket var rösterna i En Dag med Kalle Anka vhs filmen ?
Per-erik Hallin som Kalle Anka  och John Harryson

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  3 maj 2020 kl. 10:56:37
Trodde Joe Jättegorillan dubbades för bio ? :-\

Där ser man vad jag vet  ;D

Det var ju så klart för min tid  :)

Jag trodde också det först, men ifjol fick jag klartecken av Daniel att den i själva verket var för VHS-utgåvan... (samma med Casper, Dr Dolittle och Grinchen Julen Är Stulen, som dessa tre dock INTE kommer från Disney!)

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 maj 2020 kl. 10:58:47

Som Skogsvaktaren, samt Sten Carlberg som Humphrey och de andra Björnarna, Sven Lindberg som Stubbelbaggen & Biet och Doreen Denning som Biets Fru...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 maj 2020 kl. 11:05:34
Som Skogsvaktaren, samt Sten Carlberg som Humphrey och de andra Björnarna, Sven Lindberg som Stubbelbaggen & Biet och Doreen Denning som Biets Fru...

Oh :D

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 maj 2020 kl. 10:58:47
Du skulle inte av en händelse också veta vilka som är rösterna på vhs filmen PLUTO OCH HANS KOMPISAR också ?